היישום אינו מחובר לאינטרנט

"דון קיחוטה" מאת סרוונטס לעומת "מסעות בנימין השלישי" מאת מנדלי מו"ס

עבודה מס' 070707

מחיר: 99.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שילוב התכונות הז'אנריות של רומן האבירים ורומן הפיקרסקה ב"דון קיחוטה" מאת סרוונטס לעומת "מסעות בנימין השלישי" מאת מנדלי מוכר ספרים

4,947 מילים ,17 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

בין שהוא מהעת העתיקה ובין שהוא מהעת החדשה, קריאת ספרים היא מסע ולימוד, ומסע זה מהווה גילוי שלם של עולם, כיבוש, הגשמת חלומות ועמידה במשימות, וכל זה מאפשר תנועה מהחלק אל השלם ומהסופר אל הקורא.
עבודה זו נכתבה במסגרת קורס של החוג לספרות עברית, קורס דיאלוג עם ההיסטוריה בספרות העברית החדשה, במהלכו נלמדו יצירות ספרות של העת העתיקה וכיצד יצירות אלה מתכתבות עם ספרות עברית של העת החדשה.
בעבודה זו אני אחקור את שילוב התכונות הז'אנריות של רומן האבירים והרומן הפיקרסקי ב"דון קיחוטה" מאת סרוונטס לעומת "מסעות בנימין השלישי" מאת מנדלי מוכר ספרים.
בחרתי בנושא זה לעבודתי כיוון והתחברתי מאוד לרומן הפיקרסקה ובמיוחד ליצירת הספרות 'דון קיחוטה' לסרוונטס וכמו כן ליצירת הספרות 'מסעות בנימין השלישי' למנדלי מוכר ספרים. נוכחתי לראות במהלך קריאת 'מסעות בנימין השלישי' נקודות השקה ל'דון קיחוטה' שלמדתי במהלך הקורס, ובחרתי בנושא זה בכדי להרחיב ידיעותיי ומחקרי בנושא.
בשילוב והסבר על התכונות הז'אנריות תבוא בעבודה זו, השוואה בין שני הז'אנרים של רומנים שהם רומן האבירים ורומן הפיקרסקה ואבחן כיצד תכונות אלו באות לידי ביטוי בספרו של מנדלי מוכר ספרים- מסעות בנימין השלישי.
עבודה זו תכלול שבעה פרקים עיקריים להלן אשר יהוו ניתוח והשוואה של שני סיפורים אלו בשילוב מאפיינים של שני סוגי הרומנים.
בפרק הראשון, אסביר את ההגדרה לרומן ואסביר את הז'אנר הסיפורי של הסיפורים 'דון קיחוטה' לסרוונטס ואת 'מסעות בנימין השלישי' למנדלי מוכר ספרים שבא לידי ביטוי הן בז'אנר הרומן הפיקרסקי והן בז'אנר רומן האבירים.
בפרק השני, אבצע ניתוח והסבר של מאפיינים, ארכיטיפים ומושגים ברומן האבירים, וכיצד מאפיינים אלו באים לידי ביטוי ב'דון קיחוטה ' מחד, וב'מסעות בנימין השלישי, מאידך.
בפרק השלישי, אדון בז'אנר רומן הפיקרסקה, בו אגדיר את הז'אנר ואת המאפיינים שלו ואדגים כיצד מאפיינים של ז'אנר זה באים לידי ביטוי בשני הסיפורים.
בפרק הרביעי, אערוך השוואה בין שני הסיפורים בנקודות דמיון ושוני, כאשר אתמקד בשוני של שני הגיבורים של המחקר-דון קיחוטה לעומת בנימין השלישי ונקודות נוספות להשוואה.
בפרק החמישי, אדון בשילוב התכונות של שני הז'אנרים הבאים לידי ביטוי ב'מסעות בנימין השלישי' למנדלי מוכר ספרים וב'דון קיחוטה' לסרוונטס.
בפרק השישי, אבחן את קריאת הסיפורים בגישה מתודולוגית של גישת הביקורת החדשה בקריאת 'מסעות בנימין השלישי' למנדלי מוכר ספרים ובקריאת 'דון קיחוטה' לסרוונטס
לבסוף, אסכם את ההשוואה בין 'מסעות בנימין השלישי' מאת מנדלי מוכר ספרים ל'דון קיחוטה' לסרוונטס.

קטע מהעבודה:

רומן הוא יצירה אפית גדולה, על פי רוב בלתי חרוזה, המציירת על רקע חברתי רחב עלילות ומאורעות, חיי נפש ואורחות חיים, המצטרפים למערכת אומנותית אחת. הרומן מעצב טיפוסי אדם, מתאר חיי נפשם וביחוד לבטי אהבתם. ישנם סוגים שונים ורבים של הרומן: רומן היסטורי, רומן ההווה, רומן משפחה, רומן ביוגרפי, רומן הרפתקאות, רומן פסיכולוגי ועוד. מדבר בסוגה ספרותית. בימינו מקובל לכנות בשם "רומן" כל יצירת סיפורת בפרוזה שהיא רחבת היקף דיה; סיפורת מצומצמת יותר מכונה סיפור קצר או נובלה. הרומן התפתח באירופה מתוך האפוס והרומנסה, אבל הרומנים הראשונים התפתחו בנפרד מהשירה האפית (נוה, 2002).
הסיפור דון קיחוטה למיגל סרוונטס הוא רומן פיקרסקי שמשלב בתוכו את האלמנטים של רומן האבירים והסיפור 'מסעות בנימין השלישי' למנדלי מוכר ספרים יכול להיקרא כשילוב של שני הז'אנרים הללו.

תגים:

השוואה · רומן · ז'אנר · כרונוטופ · מסעות · דון קישוט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""דון קיחוטה" מאת סרוונטס לעומת "מסעות בנימין השלישי" מאת מנדלי מו"ס", סמינריון אודות ""דון קיחוטה" מאת סרוונטס לעומת "מסעות בנימין השלישי" מאת מנדלי מו"ס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.