היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות בישראל

עבודה מס' 040433

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית-סוגי תיור ותיירים, מסגרת התיור (קבוצה,זמן,מדריך) והמצב בארץ-טיולים, חווית האותנטיות והקשר עם מוסדות המדינה.

4,558 מילים ,5 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

אמצעי התחבורה שהשתכללו במאה השנים האחרונות כתוצאה מהתפתחויות טכנולוגיות הפכו את התיור בעולם זמין לכל נפש. בעבר דרכי התיור המקובלות היו האניה, שמשך הנסיעה בה יכול היה להיות מספר שבועות או חודשים עד שהיו מגיעים לייעד המבוקש והסוס או הכרכרה שהיו אמצעי התחבורה היבשתיים הבלעדיים.
במאה ה-19 הקודמת הופיעו הרכבת ולקראת סופה המכונית. במאה ה-20 אמצעי תחבורה אלה הלכו והשתכללו. כלים נוספים שהתפתחו במאה זו היו האניה שהשכלולים הטכנולוגיים קיצרו את משך ההפלגה לימים והמטוס שקיצר את זמן ההגעה ליעד למספר שעות. בנוסף לכך מחיר השימוש בכלים אלה הלך וירד בצורה משמעותית. התוצאה הייתה שהתיירות הפכה למצרך זמין והמוני. מליוני אנשים החלו לתייר ברחבי העולם.
תוצאה שנגזרה מהתפתחות חברתית זו הייתה התפתחות מקצועות חדשים הנכללים בקטגוריה של מקצועות התיירות כמו בתי הארחה ובתי מלון, חברות להשכרת רכב לתיירים, מדריכי תיירים, ספרות אינפורמטיבית עבור תיירים פוטנציאליים, פיתוח אתרי תיירות ונקודות מכירות. כל המקצועות האלה הם בעלי אופי שירותי מובהק. התפתחו גם דפוסי התנהגות אופיניים הן לתיירים והן לנותני השירות.
מטבע הדברים שיהיו מקומות אטרקטיביים במיוחד ומקומות חסרי אטרקטיביות ומתכנני ענף התיירות בכל מדינה יפתחו סולמות מדידה לבדיקת רמת האטרקטיביות של האתרים השונים ולכך חשיבות רבה מבחינה כלכלית - פיתוח ענף התיירות נותן מקומות תעסוקה לאנשים רבים ומהווה גם מקור הכנסה למדינה לרבות מטבע זר.
מדינת ישראל היא מקור תיירותי בעל יכולת אטרקטיבית גבוהה וזאת בשל המקומות הקדושים החשובים במיוחד לעולם הנוצרי ובעלת חשיבות החורגת מהרגיל עבור העולם היהודי. כאן צמח העם היהודי ולכל מקום יש חשיבות דתית והיסטורית רבה. תיירות יהודית היא כלי המשמש בידי המדינה לקליטת עלייה.
כל סקירה ולו מברקית זו של התפתחות התיירות, מעלה את האפשרות לענף נוסף בתחום המחקר הסוציולוגי והוא הסוציולוגיה של התיירות.
תופעות רבות בענף התיירות ראויות למחקר. בעבודה זו ננסה לבנות מודל שינסה להסביר תופעות אלה. בגלל אופייה המיוחד של מדינת ישראל נתייחס גם למיוחדות זו, כך שבמודל יהיו מרכיבים אוניברסליים ומרכיבים פרטיקולריים. ננסה להציג משתנים שונים תוך הצגת מידת השפעתם זה על זה.

מקורות:

ארווינג גופמן הצגת האני בחיי היומיום הוצאת דביר, 1980
Bosrshin D.J., The Image: A guide to Pseudo-events in America New York: Vintage Books. 1992
Christopher Holloway, "The guided tour a sociological approach". Annals of tourism research Vol. 8. No. 3. 1981, p. 377.
Dean Macannell, "Staged Authenticity arrangements of social space in tourist settings". American Journal of Sociology Vol. 79 No. 3 1973, p. 589.
Erik Cohen, "What is a Tourists?" Sociological Review 1974. 22(4) pp. 527-555.
Erik Cohen, "Toward a sociology of international Tourism", Social Research 1972 Vol. 39 p. 167.
Erik Cohen, "A Phenomelogy of Tourist Experiences. The Journal of the British Sociological Association Vol. 13 No. 2, 1929 p. 179.
Charles S. Liebman and Eliezer Don-Yehiya, Civil Religion in Israel, Los Angeles: University of California Press, 1983
Ph. Pearce, The Psychology of Tourist behaviour.
Shaul Katz, The Israeli teacher-guide. The emergence and perpetuation of a role. annals. of Tourism Research. Vol. 12 No. 1 1985.
Smith V.L. (1989) Hosts and Guests- The anthropology of Tourism Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
V. Turner, "Pilgrims goul" History of Religions No. 12. 1978.

תגים:

עסקים · יהודים · מנהל · כלכלה · גיאוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות בישראל", סמינריון אודות "תיירות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.