היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנועה היהודית הרפורמית בישראל

עבודה מס' 040285

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התנועה הרפורמית, דת מדינה ופוליטיקה במדינת ישראל, היהדות הרפורמית בישראל והסתגלותה לחברה הישראלית.

6,776 מילים ,10 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

התנועה הרפורמית בארה"ב נחשבת למובילה בקרב יהדות ארה"ב. היא ממלאת פונקציות חברתיות של מרכז דתי וחברתי לקהילות המאוגדות בה.
מבחינת המעמד החברתי הקהילות הרפורמיות מרכזות את רוב היהודים מהמעמד בינוני גבוה. בארץ המצב הפוך: עדין רוב החברים בקהילות הרפורמיות הם ממעמד בינונ ובינוני גבוה, אבל הממסד הדתי הצליח במידה רבה לבודד את חברי הקהילות הרפורמיות לפחות תיאורטית ולהוציאם מהזרם המרכזי בעוד שבארה"ב ובכמה ממדינות מערב אירופה הם המרכז.
הנושא הזה של המהפך במעמדה של הקבוצה הרפורמית הוא עינינה של עבודה זאת. השערת המחקר שלי היא שהמעמד הזה של הרפורמים בארץ אינו פועל יוצא בלבד של ההתנכלות אליהם מצד האורתודוכסיה, אלא ולא פחות בגלל הנסיון להעתיק תכנים וצורות ארגון שתפקדו היטב בחברה אחת מאחר והתאימו לצרכיה, בעוד שבחברה החדשה - מדינת ישראל - הצרכים הם אחרים. סימן השאלה הגדול הוא האם למרות כל המאמצים התנועה הציבה לעצמה יהיה בכוחה גם להגשים אותם.

תוכן עניינים:
1. פרק א': סקירה היסטורית של התנועה-התפתחותה במאות ה-18-19, היחס מצד היהדות האורתודוכסית, הועידות שהתכנסו והקשר לציונות.
2. פרק ב': דת ,מדינה ופוליטיקה במדינת ישראל - סטטוס קוו פשרה וקונצנזוס
3. פרק ג': יהדות רפורמית בישראל- המשך ושינוי לעומת התנועה בארה"ב.
4. פרק ד': היהדות הרפורמית - הערכת הסתגלותה לחברה הישראלית ובחינת סיכויה לשרוד ולהתפתח.
הערות
ביבליוגרפיה

מקורות:

תבורי אפרים, יהדות רפורמית וקונסרבטיבית בישראל, "גשר כ"ט 109 1983, עמ' 49 - 38
אליעד ניסים, הרפורמה בישראל נלחמת על קיומה, "תמורות" מאי 1980 עמ' 18-23
ביצור יהושע לא יתכן שגיורי רבנינו אינם נחשבים "מעריב" 1977 עמ' 19
רן כסליו הרפורמים בישרל תחילת המהפיכה "הארץ" 1987 עמ' ב3-
מאיר מיכאל - בין מסורת לקידמה, תולדות תנועות הרפורמה ביהדות, (תרגום דוד לוביש) ירושלים, מרכז זלמן שזר לתולדות ישראל תש"ך
סמט משה - הקונפליקט אודות מיסוד ערכי היהדות במדינת ישראל, הוצאת ביה"ס לכלכלה ומדעי החברה, האוניברסיטה העברית ירושלים, תשל"ט 1979
נוירברג בנימין - דת ומדינה ופוליטיקה, תל אביב, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תשנ"ד 1994
Gilbert S. Rosenthal, Contemporary Judaism, patterns of survival. Second edition, New York, Human Sciences Press ,1986
Tradition Innovation conflict. Jewishness and Judaism in Religius movements, Reform and consevative Judaism in Israel" otemporary Israel State univesity of new york. 1991 Zvi Sobel and Benjamin Beit Hallehmi ed.
Ephr a tabory - A sociological study of the reform and conservative movement in Israel. ph.D. Thesis Ramat Gan Israel, May 1980 5740

תגים:

גיור · ארה · ומדינה · אורתודוכסיה · גרמניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנועה היהודית הרפורמית בישראל", סמינריון אודות "התנועה היהודית הרפורמית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.