היישום אינו מחובר לאינטרנט

מצרים במחצית השניה של המאה ה-19

עבודה מס' 040193

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חובותיה הגדלים לנושים המערביים ובעיקר לצרפת ואנגליה. התערבות המעצמות בניהול ענייני הפנים של מצרים,עד לכיבושה.

3,687 מילים ,10 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

עבודה זאת תעסוק בתיאור תולדותיה של מצרים במחצית השניה של המאה ה-19, ובמוקדה תעמוד מה שהייתה אולי הבעיה המרכזית של מצרים בתקופה זאת, חובותיה העצומים וההולכים וגדלים ללא שליטה לנושים מערביים. חובות אלה הביאו בסופו של דבר שמצרים שבמחצית הראשונה של המאה הייתה מעצמה מזרח תיכונית לכל דבר ומדינה עשירה ביותר, הגיעה בסוף המאה למצב של כמעט פשיטת רגל ולהתערבות גוברת והולכת של מעצמות המערב ובראשם אנגליה וצרפת בענייניה, התערבות שהיגיעה לשיאה ב-1882 כאשר הבריטים כבשו למעשה את מצרים, ושלטו בה מאז ללא מיצרים במשך עשרות בשנים. העילה להתערבות זאת הייתה חובה העצום של מצרים ובריטניה הצדיקה את הישארותה בארץ זאת בצורך להציל אותה מפשיטת רגל ובצורך לוודא שכול הנושים המערביים יקבלו את המגיע לה. בעבודה זאת אעסוק באחת השאלות המרכזיות בהיסטוריוגרפיה של מצרים בסוף המאה ה-19. האם יש לראות במצבה הכלכלי המתדרדר והולך בסוף מאה זאת ובחובותיה העצומים לנושים מערביים תוצר של מזימה אימפריאליסטית מתוחכמת של מעצמות המערב לשעבד את מצרים) כפי שטוענים כמה היסטוריונים מצרים מודרניים (או שמה יש לחפש את הסיבות להתדרדרות זאת בראש ובראשונה אצל המצרים עצמם, ובעיקר בשחיתות וחוסר האחריות של השליטים המצריים, ואת הפעולות המערביות של מעורבות גוברת עד כדי כיבוש יש לראות כפעולות חיוניות שרק הן הצילו את המצרים מחורבן כלכלי שהם הביאו אותו במו ידיהם על עצמם. בעבודה זאת אתן תחילה סקירה היסטורית שתציג את הרקע ההיסטורי ואת תקופתו של מוחמד עלי שבה מתחילה המעורבות המערבית המסיבית בענייני מצרים.
בפרק השני אדון בהתדרדרות שהפכה את מצרים ממעצמה למדינה השקועה כולה בחוב כלכלי עצום למדינות המערב ואדון בסיבות לכך.
הפרק השלישי ידון בהשתלשלות המאורעות שהביאו לכיבוש מצרים בידי הבריטים והאם אכן יש לראות כמוצדקת את טענתם שהם עשו זאת רק בגלל החוב וכדי להציל את המצרים מידי עצמם.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מבוא: סקירה היסטורית
3. משבר החוב הלאומי של מצרים
4. שלטון הבריטים במצרים
5. סיכום
6. מראי מקומות
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

עיסאוי, שארל מצרים במהפכה : ניתוח כלכלי תל אביב תשכ"ו.
FLOWER, REYMOND NAPOLEON TO NASSER: THE STORY OF MODERN EGYPT, LONDON 1972
GOLDSMIDT, ARTHUR MODERN EGYPT : THE FORMATION OF A NATION STATE OWKER 1987
ISSAWI, CHARLES EGYPT: AN ECONOMIC AND SOCIAL ANALYSIS LONDON 1947
ISSAWI,CHARLES THE ECONOMIC HISTORY OF THE MIDDLE EAST: 1800-1914: ABOOK OF RENDINGS CHICAGO 1966
LITTLE ,TOM MODERN EGYPT LONDON 1967
MARSOT ,AFAF LUFTI AL SAYYID A SHORT HISTORY OF MODERN EGYPT CAMBRIDGE 1985
MILNER , VISCOUNT ENGLAND IN EGYPT NEW YORK 1970
RICHMOND,J, C, B EGYPT 1798-1952: HER ADVANCE TOWARD A MODERN INDENTITY NEW YORK 1977
VATKIOTIS, P, J,THE HISTORY OF MODERN EGYPT: FROM MUHAMAD ALI TO MUBARAK BALTTIMORE 1991

תגים:

ערב · אימפריאליזם · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מצרים במחצית השניה של המאה ה-19", סמינריון אודות "מצרים במחצית השניה של המאה ה-19" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.