היישום אינו מחובר לאינטרנט

"זכרון דברים" של יעקב שבתאי

עבודה מס' 040191

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמויות הספר וייצוגן את ה"יהודי","עברי" ו"ישראלי".

2,829 מילים

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בספרו של יעקב שבתאי "זיכרון דברים" ספר זה הוא פסיפס של דמויות שונות, כאשר כל דמות שהיא איננה מאופיינת בצורה בלבד על ידי אחד הצירים שתיארנו, אלא יש בה אלמנטים משלושה צירים: היהודי, הישראלי העברי. אפשר להבחין ביצירה בשלוב סוגי תיאורים והם תיאורים מפורטים של דמויות שאומרים לנו רבות עליהם, תיאורים קצרצרים של דמויות ומצבים של חיפושי דרך.

קטע מהעבודה:

מבחינת הצירים הרעיוניים עליהם נעה החברה הישראלית מראשית ההתיישבות אפשר וצריך להבחין ב- 3 צירים מהותיים והם הציר היהודי, הציר העברי והציר הישראלי. הציר היהודי הוא כלל המטען התרבותי והאמוני שהעם היהודי פיתח במשך אלפיים שנה בגלות ואשר אותו הביאו לארץ כל אלה שבאו לכאן בעליות השונות ואשר שימש מסד אידיאי לחלק מהם והוא הרצון להמשיך לקיים את המסורת היהודית במדינה עצמאית. הציר הישראלי הוא עצם הנסיון לבנות כאן משהו חדש שאמנם לא יתנתק מהמסורת עתיקת היומין, אך בכל זאת יפתח כאן דברים חדשים וייחודיים לו שאתם הוא ימשיך מכאן והלאה במשך דורות, הציר העברי, הוא קו מחשבה שבא להתנתק מהמסורת היהודית בכלל ולהתחבר לתקופת המקרא ולגיבוריה כאשר מבחינה אידיאית כדברי בן גוריון הוא מתחבר לדברי הנביאים. ענף מיוחד של דור זה הוא הרעיון הכנעני. ברור שמשא זה היה משא כבד על הבאים לארץ והוא הטיל עליהם מעמסה חברתית ופסיכולוגית קשה מנשוא. כולם עמדו במעמסה זו והיו כאלה שמחויבויות אלה חרטו חריצים עמוקים בנפשם שליוו אותם כל חייהם.

תגים:

ישראלית · אמנות · תרבות · סוציולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""זכרון דברים" של יעקב שבתאי", סמינריון אודות ""זכרון דברים" של יעקב שבתאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.