היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרטיקולרי מול אונברסלי בהגותו של ישעיהו ליבוביץ

עבודה מס' 031509

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שאלת הדת והמוסר, יהדות הומניזם ואנברסליזם, הדמוקרטיה בזיקה ליהדות, יחודו של עם ישראל וגאולתו.

3,149 מילים ,3 מקורות

תקציר העבודה:

הגותו של ליבוביץ פותחת פתח לעיסוק לא רק בשאלות דתיות כמו מהותה של היהדות, תפקידן של המצוות, אלא גם בענייני חברה ותרבות כלל אנושיים.
לכאורה אלה אינן בעיות יהודיות או ישראליות ספציפיות, העסוק בהן נובע מהתפיסה שיהדות נכללת באנושיות ושהעם היהודי נכלל באנושות.
הגותו של ליבוביץ מתמודדת עם בעיות זהות העולות וצצות במרחב האינטלקטואלי היהודי בכלל והישראלי בפרט.
ליבוביץ מציע סינתזה לא מקובלת, חריגה ולכן גם מותקפת בין פרטיקולרי לאוניברסלי. בין היחודי לכללי. מתוך תפיסתו ברור שהאוניברסלי נובע, מושפע וחוזר ומשפיע על הפרטיקולרי. כל ניסיון לדעתו של ליבוביץ לטשטש את הפרטיקולרי ע"י תפיסת עולם חיצונית בין אם קאנטינית ובין אם אריסטוטלית, פוגעת לא רק ביעוד או בחובה היהודית הפרטיקולרית אלא גם במימד האוניברסלי שהיהדות מחוייבת לו. גם נטיה פרטיקולרית המזהה את היהדות כבעלת מעמד סגולי מלכתחילה, מסכנת את יכולתה של היהדות למלא את תפקידה ולממש את אחריותה כמו גם לשמור על זהותה לאורך ההיסטוריה.
לא בכדי הותקף ליבוביץ מצד אחד, ע"י הציונות הדתית בעקר תלמידיו של הרב קוק ומצד שני ע"י האגף החרדי ששולל את קיומה של מדינה יהודית.
הביקורת לישעיהו ליבוביץ באה גם מהזרמים הליברליים ביהדות; היהדות הפרוגרסיבית של הקונסרבטיביים והרפורמים כל אחד מהמבקרים יצא כנגד מרכיב אחר במתח שבין היסוד הפרטיקולרי והיסוד האוניברסלי בהגותו של ליבוביץ.
בעבודה זו יוצגו כמה ממרכיביה הבסיסיים אשר יכולים לשמש בסיס או מסד לא רק להבחנת הגותו הכוללת של האיש אלא גם ברור סוגיות אקטואליות בחייו של העם היהודי ובמלאת 100 שנה לציונות.

תוכן עניינים:
1. שאלת הדת והמוסר
2. יהדות הומניזם ואוניברסליזם
3. שאלת הדמוקרטיה בזיקתה ליהדות
4. על יחודו של עם ישראל
5. על מושג הגאולה

מקורות:

ליבוביץ ישעיהו - אמונה היסטוריה וערכים, אקדמון י"ם, תשמ"ב.
ליבוביץ ישעיהו - יהדות עם יהודי ומדינת ישראל.
פתחים גליון ג' (33) תמוז תשל"ה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרטיקולרי מול אונברסלי בהגותו של ישעיהו ליבוביץ", סמינריון אודות "פרטיקולרי מול אונברסלי בהגותו של ישעיהו ליבוביץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.