היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארון ה' בספר דברי הימים

עבודה מס' 031430

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תולדות ארון ה' בספר כולל מקורות שונים.

3,332 מילים ,10 מקורות

תקציר העבודה:

יש הרבה טעמים לאיחורו של ספר דברי-הימים: הספר מסתיים בהצהרת כורש (-537), הכסף המוזכר הוא פרסי (דברי-הימים א כ"ט 7), מסופר על הדור השלישי מזרובבל (דברי-הימים א ג' 19-24). אם יש אמת בקשר שמקשרים בין עזרא - נחמיה ודברי-הימים, הרי אנו מגיעים עם שושלת הכוהנים הגדולים עד ידוע (נחמיה י"ב 10,22), אשר חי בימי אלכסנדר הגדול. מכל אלה אפשר להניח כי המחבר לא חי לפני שנת 300 לפנה"ס. מהי מידת מהימנותו של ספר זה?
הגישה הכוהנית וההגזמות אינם חייבים לשלול את מהימנתו של הספר, אבל אנו רואים כי למחבר הספר יש מספר מטרות אשר למענן הוא מוכן להתעלם מעדויות היסטוריות שהיו ידועות לו ומוכן לשנות שינויים גסים בפרטים היסטוריים הידועים לנו ממקורות אחרים.
מקורותיו של בעל ספר דברי-הימים, שמהם שאב את המידע לוטים בערפל כבד.
ישנם בספר מדרשים ואגדות שונים שאינם מוזכרים בספרי נביאים ראשונים.
יש להניח שבעל דברי-הימים עבד את מקורותיו בדרכים שונות ומגוונות. לא אחת מתפלמס המחבר עם מקורותיו, מביא גרסה כמעט מילולית של המקור, אך עורך בו שינוים ההופכים את משמעות הכתוב (למשל: דברי-הימים כ"א 1// שמואל ב כ"ד 1). אפשר גם להניח שכל שינוי בספר בא מתוך טעמים תיאולוגיים - הסטוריוגרפיים של המחבר. בדברי-הימים יש התעלמות גמורה ממריבות החצר בימי דוד ושלמה; מההיסטוריה של הצפון; נוספים לנו סיפורים מוגזמים ומשונים על רחבעם (דברי-הימים ב י"ג) אסא (דברי- הימים ב י"ד 15-1), יהושפט (דברי-הימים ב כ'), יהורם (דברי-הימים ב כ"א) ועוד.
השאלה העומדת לפנינו היא: האם השינויים וההוספות של בעל הספר מהימנים?
קשה לקבל אותם כאמינים. אפילו אותם הנתונים שמתקבלים על הדעת אינם יכולים להיבדק מבחינת היסטורית.
א. כי מחבר הספר מצביע אמנם על מקורותיו ("ספר דברי הימים למלכי יהודה", דברי-הימים א ט1; "דברי שמואל הרואה", דברי-הימים א כט 29; "דברי נתן הנביא", דברי-הימים ב ט 29 בכולו) אבל מעריך אותם מחדש. על פי השקפותיו התיאולוגיים והיסטוריים.
ב. השוואת ספר דברי-הימים לספרי המקרא האחרים מלמדת בבירור שמחבר הספר השתמש במקורות מקראיים, אבל אין אנו יודעים דבר, (מבחינת היסטורית מדעית) על אותם המקורות שהזכרנו למעלה. (מה היה כלול בספרי "דברי-הימים למלכי יהודה וישראל"? ב"דברי נתן הנביא"?...).
אבל עלינו להדגיש שיתכן שבעל דברי-הימים נשען על מקורות וספרות שאינם מצויים בידינו.
מן העיון בדברי-הימים אנחנו לומדים לדעת מה היה יחסו של הסופר, שחי בימי בית שני, אל הארון ומהן הידיעות שהגיעו אליו בזמן חבור הספר.

נסקור במאמר זה את הנושא לפי הדעות השונות הן במקרא והן במחקר.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארון ה' בספר דברי הימים", סמינריון אודות "ארון ה' בספר דברי הימים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.