היישום אינו מחובר לאינטרנט

בית- ספר קהילתי - תיאוריה ומציאות

עבודה מס' 031413

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות בית הספר, גישות תאוריות ומודלים של ביה"ס הקהילתי, ההשפעה ההדדית של ההורים, סיכום והערכה.

5,333 מילים ,6 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בתי הספר הקהילתיים החלו להתפתח במערכת החינוך בישראל לפני כ-15 שנים, וכיום פועלים בתי ספר רבים העוסקים בפיתוח החינוך הקהילתי ובהידוק הקשר שבין בית הספר לבין ההורים והקהילה.
מעורבות ההורים והקהילה בחינוך גדלה בשנים האחרונות בשל מציאות משתנה ותהליכים המעודדים את מעורבות ההורים בחינוך.
העיקריים שבהם:
א.השכלת ההורים ומודעותם לחינוך היא הסיבה המרכזית למעורבות ההולכת וגדלה בחינוך. השכלת ההורים הביאה אותם להכיר בחשיבות מעורבותם בחינוך. ההורים מודעים לכך, שככל שיהיו מעורבים בתהליך החינוכי כך יעזרו לילדם. התעניינות בשעורי-הבית, בבחינוך, בעבודות ובנעשה בביה"ס ישפרו את הישגי ילדיהם.
ב.הקיצוצים בחינוך - הקיצוצים בתקציבי משרד החינוך דחפו את ההורים למאבקים על השלמת שעות לילדיהם.
ג.תחרותיות והשגיות - ככל שהחברה הפכה להיות תחרותית והישגית יותר, וככל שחדרה בהורים ההכרה שהחינוך הוא מפתח להצלחה, גברה מעורבותם בחינוך וגבר רצונם להיות משפיעים בתהליך.
המעורבות המתגברת הביאה באופן טבעי להווצרות בתי-ספר קהילתיים.
בתי-ספר קהילתיים מציעים לבנות קשר מתוכנן, מאורגן, מובנה, ושיטתי בין כל הגורמים המעורבים בחינוך ובבית-הספר.

תוכן העניינים:

1. מבוא.

2.הגדרות ומאפיינים של ביה"ס הקהילתי:
* בי"ס קהילתי - הגדרה.
* בית ספר קהילתי לפי פרידמן תש"ן.
* קהילת יעד - פרידמן תש"ן.
* בי"ס קהילתי - ד"ר גולדברג 1991.

3.גישות תאוריות ומודלים של ביה"ס הקהילתי:
* התאוריה של יחסי הגומלין בין ביה"ס לקהילה.
* הגישות המעשיות לביה"ס הקהילתי.
* החוקים של ביה"ס הקהילתי.

4.בית הספר הקהילתי וההורים:
* שיתוף ההורים בעבודת ביה"ס.
* נושאים ותכנים המופעלים בשיתוף עם ההורים.
* הטיפולוגיה של מעורבות ההורים.

5.סיכום והערכה:
* סיכום והערכה.
* קשיים צפויים והמלצות להתמודדות.

6. מקורות.

קטע מהעבודה:

בית-הספר הקהילתי (פרידמן תש"ן)
"בית ספר קהילתי הוא מוסד חינוך, שעובדיו מגלים פתיחות מירבית כלפי בית ההורים והקהילה. בתוכנית הלימודים שלו נכללים תכנים קהילתיים, הורי תלמידיו משולבים בו בתהליך החינוך, ומוקצים בו משאבים לפעילות חינוכית, תרבותית, וחברתית המכוונת לאנשי הקהילה, בהתאם לצרכי הקהילה".
הפתיחות של ביה"ס אל בית ההורים והקהילה היא הבסיס האידיאולוגי - חינוכי של ביה"ס הקהילתי, ולשם כך צריכים להתקיים תנאים בסיסיים אחדים:

מקורות:

גולדברג, ד. - בית הספר הקהילתי, הוצ' קו-מחשבה, 1991.
נוי (תשמ"ד) - ב' נוי, שיתוף הורים בעבודה החינוכית בביה"ס, ירושלים: בית הספר לעובדי הוראה בכירים.
סמילנסקי, י. - באומגרטן, ד. - בתי ספר קהילתיים - תאור והערכה, המכון לחקר הטיפוח בחינוך, ביה"ס לחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים, יוני 1981.
פרידמן, י. - בית הספר הקהילתי, מכון הנרייטה סולד, ירושלים, תש"ן.
אנגל עדנה, (תשנ"א) - קבוצות לעזרה הדדית במתנ"ס ובקהילה.
הרפז ירדנה, (תשמ"ו) - בית-הספר הקהילתי - התפתחותו של רעיון.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בית- ספר קהילתי - תיאוריה ומציאות", סמינריון אודות "בית- ספר קהילתי - תיאוריה ומציאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.