היישום אינו מחובר לאינטרנט

תלסוקרטיה מינואית-הגורמים לשליטת המינואים במאה ה-15 לפנה"ס

עבודה מס' 023068

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בשליטת המינואים מחוץ לכרתים, תוך דיון בנושא המסחר וההתיישבות.

3,253 מילים ,32 מקורות

תקציר העבודה:

האי כרתים, בו התפתחה התרבות המינואית, שוכן במרכז הים התיכון, במרחק שווה בין יוון למצרים והוא החמישי בגודלו בים התיכון. השערות רבות הועלו, לגבי מקורם של יושבי כרתים, אך מכיוון שההיסטוריה המינואית אינה מתועדת, קשה לתת תשובה מדויקת, שכן אין נתונים להשען עליהם.
שמה של התרבות המינואית ניתן לה על שם מינוס, המלך הראשון, אשר שלט בים התיכון, יישב את האיים הקיקלידיים ושחרר אותם מעול הפיראטים. הארכיאולוגים השקיעו מאמץ אינטלקטואלי ניכר, על מנת לסגור פערים היסטוריים, על סמך קשרי החוץ והסחר של המינואים עם תרבויות סובבות, אשר להן קימת היסטוריוגרפיה מסודרת וכך לפתור את חידת מקורם של יושבי האיים.

באלף ה-3 לפנה"ס, תקופת הברונזה, החברה בכרתים היתה חקלאית - כפרית פשוטה, שלא הותירה רמז על ההתפתחות התרבותית הצפויה באלף ה-2 לפנה"ס. משלב ההתישבות בכרתים, יש רצף תרבותי ואין הגירות או חדירות מבחוץ. היבט זה יוצר בעיה לגבי הוכחת ההתישבות בשלב הקדום ועל כן יש להדגישו. קיימים סימנים במימצאים ארכיאולוגיים, כי כרתים נמצאה במעלה תרבותית גבוהה משאר מדינות האזור, כאשר הדבר גורם לה להשפיע על שכנותיה והדוגמאות להשפעה נמצאות במערות מלכותיות, חדרים מעוצבים, דת וכיו"ב. אחד המאפיינים של החברה המינואית בכרתים, הוא בבנית ארמונות, אשר הפכו ברבות השנים לסימני הכרת התקופה, בעוד לא היה תיעוד מסודר של המינואים.
כך, מחולקת התקופה לשלש תת-תקופות: תקופת הארמונות הקדומה, תקופת הארמונות התיכונה ותקופת הארמונות החדשים. ההסתכלות על החברה המינואית נעשית דרך הארמונות. מאז הקמת הארמונות,
התפתחו גם צורות חברתיות וכתב. הארמון המינואי, בא לענות על הצרכים הייחודיים של החברה המינואית, על כן, היצירה המינואית, מותאמת לדפוסים חברתיים שונים, מאלו שסבבו במזרח הקדום.
הארמון שימש כמרכז אדמיניסטרטיבי וכלכלי וויסת את פעילות המסחר.
בתחילה כפעילות פנימית בתוך כרתים ורק בשלב מאוחר יותר נדרש לפעילויות סחר-חוץ. עם היפתחה של כרתים לעולם הסובב אותה, החל תהליך יבוא חומרי הגלם וההתמחות המקצועית.

בעבודה זו אתמקד בנושא: שליטת המינואים מחוץ לכרתים. על מנת לענות על שאלה זו, אדון בנושא המסחר, בישובים המינואים שמחוץ לכרתים ואקשור בין מכלול המרכיבים, היוצרים יחדיו את השליטה המלאה באיזור הימי מסביב לכרתים. כמו כן אעלה מספר סיבות שהביאו לקיצה של התלסוקרטיה המינואית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. המסחר המינואי.
א. תקופת הארמונות הקדומים
ב. תקופת הארמונות החדשים
3. מודל "אפקט ורסאי"
4. ישובים מינואים מחוץ לכרתים - הגירה, קולוניאליות, או תהליך מינואיזציה?
5. קץ התלסוקרטיה המינואית
6. סיכום
7. הערות שוליים
8. ביביליוגרפיה

תגים:

ארמון · ימי · ארכיאולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תלסוקרטיה מינואית-הגורמים לשליטת המינואים במאה ה-15 לפנה"ס", סמינריון אודות "תלסוקרטיה מינואית-הגורמים לשליטת המינואים במאה ה-15 לפנה"ס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.