היישום אינו מחובר לאינטרנט

המחשב במערכת החינוך

עבודה מס' 021433

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הבעיות והשינויים כתוצאה מהחדרת המחשב, כיצד התגברו עליהן והאם הדבר סייע ללימוד.

7,051 מילים ,31 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

ההמצאה הגדולה של המאה הנוכחית היא ללא ספק המחשב. אין אנו יכולים לתאר את חיינו כיום ללא המחשבים: בשטח הניהול, החינוך, התעשיה, הביטחון ועוד. כמעט בכל בית בימנו יש מחשב אישי ובתי התוכנה בארץ שוקדים יומם וליל על פיתוח תוכניות אשר תספקנה את כלל המשתמשים: מנהלים, עובדי חשבונאות, בקרים, תמלילנים ועוד.
כל מערכת שאינה מתקדמת הינה נסוגה אחור. המדובר הוא במערכות כלכליות, תעשיתיות, ארגוניות וכן במערכות חינוכיות, שם משולבים אובייקטים ניהוליים עם אובייקטים פדגוגיים חינוכיים.
החינוך בעם היהודי היה מאז ומתמיד בראש כל דאגותיו. אי לכך, אך טבעי הוא הדבר כי מערכת החינוך בישראל היא מערכת אשר מתפתחת במהירות כלפי מערכת מיועלת להפליא, המסוגלת לתת מענה לכל בעיה (אייזנברג, 1990).
מערכת החינוך בשנות השמונים התפתחה לא פחות משאר העשורים מאז קום המדינה: הורחבו כיתות, פותחו שיטות ניהול וחינוך שונות וכן הוכנסו עזרי לימוד חדשניים אשר הקלו את מלאכתו של המורה. אי לכך אך טבעי הוא הדבר כי גם צד המחשוב לא יהיה "מקופח" ויזכה לאהדה מצד העוסקים במלאכה. אולם כל שינוי ובעיותיו, בעיקר בתחום החינוכי המורכב (הטקסונומיה של בלום):

1.00 2.00 3.00
ידע הבנה יישום
Knowledge Comprehension Application

4.00 5.00 6.00
ניתוח סינתיזה הערכה
Analysis Synthesis Evaluation

ששת הקבוצות-הקטגוריות ערוכות בסדר היררכי החל מקבוצת המטרות הדורשות רמה שכלית נמוכה ופשוטה ביחס - ידע - וכלה בקבוצת מטרות הדורשות את הרמה השכלית הגבוהה והמורכבת ביותר - הערכה; כאשר אין חלק מאלו, הרי כל המערכת ההבנתית קוגניטיבית קורסת. המשתנים דלעיל משתנים בעבודה מול מחשב ויש להסתגל אליהם.

מטרת העבודה
מטרת חיבור זה הוא לסקור את ההתפתחויות במערכת המחשוב בחינוך בישראל, השינויים שקרו שנים האחרונות, והסיוע ללימוד בעזרת מחשב, תוך התייחסות לבעייתיות בשינויים אלה וכיצד התגברו עליהם.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק 1: סקירה כללית- עידן המחשבים כיום
פרק 2: קשיים ומחסומים
א. הבעיה הכלכלית
ב. חומרת המחשבים
ג. בעיות אידיאולוגיות אירגוניות
ד. אוטונומיה בחינוך
ה. ניהול בית הספר
ו. בעיות טכניות במערכת
ז. לימודי תקשוב
ח. אי הערכת חשיבות המידע
פרק 3: סיכום ומסקנות
פרק 4: ביבליוגרפיה

מקורות:

אביב ראובן, "הוראה מרחוק בסיוע תקשוב: הלכה ומעשה", מחשבים בחינוך, אוקטובר 1993.
אוסין לואיס ואחרים, "האם העשירים נעשים עשירים יותר והעניים הופכים לעניים יותר?", מחשבים בחינוך, אפריל 1993.
אייזנברג יהודה, הוראה באמצעות מחשב, הרצאה בכינוס הארצי לעיבוד נתונים, איל"א, אוקטובר 1990, בניני האומה ירושלים.
ארז מ. וגולדשטיין י., לחץ אירגוני בתפקידו של מנהל בית ספר יסודי. ת"א 1987.
בן יהודה א., מאפיני עבודתו של מנהל בית הספר יסודי, (עבודה לקבלת תואר מוסמך), תל אביב 1981
בראואר וילפריד, בראואר אוטה, "כלים טובים ביותר- פחות הוראה", מחשבים בחינוך, אוקטובר 1993.
דר א., "הוראה בסיוע מחשב", מחשבים, דצמבר 1987, עמודים 6-13.
דיוויס דניאל, "הערכה ממוחשבת של הוראה בסיוע המחשב; הערכה כחלק אינטגרלי מתוכנית הלמודים", מגמות, יוני 1989.
דיוויס ד., מחקר תצפיות בחדרי מחשבים בבתי הספר, מעשה חושב, בית הספר לחינוך ירושלים, תשמ"ט.
הריסון גואן ורבקה גלובמן בתי ספר פעלתניים ופיתוחה של אוטונומיה בית-ספרית ירושליים תשמ"ז;
חן דוד, (1989), מערכות החינוך בישראל לקראת המאה ה21-, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב.
כהן משה, "יצירת סביבות למידה פונקציונאליות באמצעות מחשב", מגמות, יוני 1989.
כץ י., התפתחויות מחשבים במערכת החינוך הקיבוצית, יולי 1989.
מחשבים בחינוך- סקירת מצב על סמך הספרות, מכון הנריטה סולד, 1989.
משרד החינוך והתרבות, "מחשבים בחינוך בישראל, תמונת מצב (תשנ"ב)", מחשבים בחינוך, אפריל 1993.
פלד אלעד ופלד זמרה, "מדיניות הפעלת המחשבים בחינוך", מגמות, יוני 1989.
פרידמן צחק, אוטונומיה בחינוך, מכון סולד, ירושלים תש"ן.
קריזמן ב., התפתחויות במערכת החינוך הממוחשב בשנות השמונים, אסופת מאמרים, הוצאת מכון הנרייטה סולד, 1986.
רפופורט נעמי, מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית, האוניברסיטה העברית, בית הספר לאומנות וארכיונאות, 1987.
רייס רנה, ישומי מחשב בהוראה, עבודת מ.א., אוניברסיטת ת"א, יולי 1990.
ANDERSON B., (1983), A PRIMER FOR CLASSROOM USES OF MICROCOMPUTERS IN READING IN: READING PSYDHOLOGY, 4, PP.157-161.
BAUDRILLARD JEAN,(1988), THE EXTASY OF COMMUNICATION, NEW- YORK, PP.18-36.
LEVIN H.M., "EDUCATIONAL REFORM, ITS MEANING", IN: CARNOY M., LEVIN H.M. (EDS) (1976), THE LIMITS OF EDUCATIONAL REFORM, N.Y., LONGMAN, PP. 23-51.
DEDE C., (1989), "THE EVALUATION OF INFORMATION TECHNOLOGY: IMMPLICATION FOR CURRICULUM", EDUCATIONAL LEADERSHIP, VOL 47, 1, PP. 23-26.
HAVELOCK R.G., HOBERMAN A.M. (1977), SOLVING EDUCATIONAL PROBLEMS, IBE STUDIES, PARIS, PP.23-37
KNEIP W.M., "GLOBAL EDUCATION AS SCHOOL REFORM", EDUCATIONAL LEADERSHIP, VOL 47, 1, PP. 43-45.
MORRISH I., "INDIVIDUAL, GROUPS, INSTITUTIONS AND CULTURES RESISTERS INNOVATORS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP. 87-102.
MORRISH I., "GENERAL SOURCES OF CHANGE AND PREDISPOSING FACTORS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP.25-31.
MORRISH I., "THREE MODELS OF HOW CHANGE OCCURS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP. 119-134.
MORRISH I., "EVALUATION CHANGE AND INNOVATION", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP. 155-161.

תגים:

מערכת · לימודים · מחשבים · חינוך · חומרה · טכנולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המחשב במערכת החינוך", סמינריון אודות "המחשב במערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.