היישום אינו מחובר לאינטרנט

חובות הבעל לאישתו בהלכה היהודית

עבודה מס' 021420

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הזכויות ודעות חכמים בנושא, ריבוי נישואין, נדרים ומזונות.

2,422 מילים ,3 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

האישה היהודיה מקבלת מקום של כבוד בכל המסורת היהודית לרבות החוקים והפרשנויות להם. בתורה האישה מוזכרת פעמים רבות, הן בהקשרים סיפוריים והן בהקשר של מצוות וחוקים והתייחסות החברה אליה.
בניגוד לדעה שכאילו המסורת היהודית שוללת מהאישה את האפשרות ליטול חלק בחיים הציבוריים והחברתיים של עם ישראל ודוחקת אותה לקרן זוית בשטח פעולותיה, האימהות מראות את ההיפך מכך: על שרה נאמר "כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה" (בראשית כ"א) אומר רש"י: "מלמד שהיה אברם טפל לשרה בנביאות"; ועוד אמרו חכמינו: "יסכה זו שרה ולמה נקרא שמה יסכה, שסכתה ברוח הקודש" (מסכת מגילה י"ד). שרה נשתנה שמה משרי היות ועשתה נפשות כפי שנאמר: "ואת הנפש אשר עשו בחרן" מפרש רש"י "אברהם מגייר האנשים ושרה את הנשים".
על רבקה נאמר: "ובה אדע כי עשית חסד עם אדוני" לרמז על ג' מידות שהיו בשרה אימנו (פירוש דמשק אליעזר, פרשת חיי שרה). ובמשלי נאמר עליה: "יקרה היא מפנינים" (פרק ב').
רחל ולאה האצילו אף הן מהודן והיוו מופת לדרך חיים נשגבה. על הפסוק: "ויזכור אלוקים את רחל" (בראשית ל' כ"ב) אומר רש"י: "זכרה שמסרה סימניה לאחותה והיתה מצירה שלא תעלה בגורלו".
את גדולתה של לאה מדגישים חז"ל מהפסוקים: "וירא ה' כי שנואה לאה ויפתח את רחמה". מפרש בעל "קול שמחה": אין זאת אומרת שיעקב היה שונא אותה חלילה אלא היתה שנואה על עצמה כדרכו של כל צדיק אמיתי שתמיד הוא רואה בעצמו אך חסרונות והוא שונא את עצמו.
המילדות אף הן היו מורות דרך לאומה ושכרן לא קופח כמאמר: "ויעש להם בתים" (שמות א')- בתי כהונה מלוכה; כהונה ליוכבד ומלוכה למרים.
פרושים אלו מדגישים את הדרגה הגבוהה אליה יכלה להגיע אשה בעלת שיעור קומה.

מקורות:

טיקוצינסקי יחיאל מיכל, האישה בתורת ישראל, ירושלים תשמ"ח.
קוסמן אברהם, דיני אישות בישראל בתקופה העתיקה, י-ם, תשנ"ג.
שרשבסקי בנציון, דיני משפחה, ירושלים, 1993.

תגים:

קידושין · נישואין · חופה · נידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חובות הבעל לאישתו בהלכה היהודית", סמינריון אודות "חובות הבעל לאישתו בהלכה היהודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.