היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת סואץ ההיבט המעצמתי

עבודה מס' 021106

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המניעים להתערבות הבינלאומית ותוצאות התערבות זו. מהלכי המעצמות לפני המשבר ובמהלכו תוך הסתמכות על עתונות וספרות מקצועית

2,522 מילים ,9 מקורות ,1989

תקציר העבודה:

המזרח התיכון היה מאז מלחמת העולם השניה מוקד להתעניינות רבתי בכל הקשור ליחסים בינלאומיים או יחסי מזרח מערב.היות והאזור הוא איזור מריבה ובו כל הצדדים נמצאים במצב מלחמה, הרי אך טבעי הוא הדבר כי יהיו עימותים בין מעצמתיים בין שתי המעצמות הגדולות:ארה"ב ובריה"מ ,וכי האזור יהפך לאזור מריבה בינלאומי. ואכן, מאז הקמת המדינה ועד לאחר מלחמת "סופה במדבר" ישנו מאבק בלתי פוסק של שליטה על האיזור ובמיוחד על מקומות אסטרטגיים בו.
תעלת סואץ,שהוקמה עוד במאה הקודמת הינה נכס אסטרטגי ראשון במעלה היות והיא מהווה מקום מעבר בין הים התיכון לאוקינוס האטלנטי.אי לכך, כל מדינה וכל מעצמה היתה מעוניינת להשתלט על התעלה או לפחות להבטיח לעצמה את המעבר החופשי בה.סגירת התעלה יכלה להיחשב כאסון כלכלי על המדינות האירופאיות אשר את רוב המסחר עושות בדרך הים, דרך תעלת סואץ.
לסגירת התעלה ע"י נאצר היו השלכות מרחיקות לכת על המרקם העדין של היחסים באזור ובמיוחד על יחסי המעצמות הגדולות אשר כל אחת רצתה לזכות בתמיכתה של מצריים ואולי בתמיכת כל המדינות המזדהות עם מאבקה.
מטרת עבודתי היא לסקור את המניעים להתערבות הבינלאומית ואת התוצאות של ההתערבות,בעיקר מבחינת המעצמות הגדולות :מה היו מהלכיהן לפני המשבר ובמשבר עצמו . אשתדל לא להתייחס למשברים אחרים אשר קרו באותה תקופה,היות וקצרה היריעה מהכיל.

תוכן העניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. רקע היסטורי על התקופה
3. ההיבט הפוליטי בסכסוך
4. היבט המעצמות
5.סיכום
5.ביבליוגרפיה

מקורות:

ואגו ר. "המלחמה הקרה-מהלכים ותוצאות"; סקירה חודשית,גיליון מס' 6, יוני 1978.
"מעמדה של מצרים וסכסוך הסואץ" סקירה חודשית; גיליון מס' 4, אפריל 1954.
פיינר ס.א. האיש על גב הסוס ,הוצאת מערכות 1982.
CAMPBELL J., DEFENCE OF THE MIDDLE EAST. N.Y. 1960.
KREIZMAM B. NATZER IN THE ARAB WORLD, LONDON 1968.
MAURICE VAISSE, FRANCE AND THE SUEZ CRISIS, IN V.M ROGER LOUIS AND ROGER OWEN (EDS).
TANTER R., MODELLING AND MANAGING INTERETIONAL CONFLICTS, VOL 6, SAGE LIBRARY OF SOCIAL RESEARCH.

תגים:

מצרים · המלחמה הקרה · אמפריאליזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת סואץ ההיבט המעצמתי", סמינריון אודות "מלחמת סואץ ההיבט המעצמתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.