היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו ומעמדו של המורה בחטיבת ביניים כביטוי ל"אני מאמין" הבית ספרי

עבודה מס' 021045

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השתקפות הערכים, הגישות והמטרות של בית הספר בדמותו של המורה במערכת היחסים עם התלמידים וההורים. נסיון להאיר את הפן הערכי-אדאולוגי של החינוך.

10,560 מילים ,43 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בישראל קיימים סוגים רבים של בתי ספר:
1. תכני.
2. אידיאולוגי-ערכי
3. בעל תפיסות חינוכיות יחודיות.
4. בית ספר קהילתי.
מאפינים כללים של בתי הספר הללו:
1. מספר מצוצמם של בתי ספר
2. קיימים רק תקופה קצרה,על כן לא ניתן להתייחס לאפקטיביותם.
3. מיקום רובם במרכז הארץ.
4. הרכב אוכלוסיה הומוגני.
5. השתתפות במימון בית הספר ע"י ההורים.
6. הכניסה לבית הספר היחודי היא בלתי שיוויונית.
7. איפיונים מיוחדים של הצוות הפדגוגי.
8. אירגון שמבוסס על מודל יסוד של החברה.
ניתן לראות את מערכת החינוך כאירגון ואת בתי הספר כתתי אירגון .
מערכת החינוך בישראל מושתתת על מספר ערכים, נורמות ודפוסי התנהגות. במשך השנים חלו שינויים רבים במערכת החינוך הישראלית, ובעיקבות כך קמים בתי ספר שונים: בתי ספר אינטגרטיביים, בתי ספר יחודיים, בתי ספר דתיים, בתי ספר במגזר הערבי ובתי ספר מקצועיים, וכן שיטות קבלת ההחלטות משתנות לעיתים.
נושא העבודה הוא לבדוק איך הערכים, הגישות והמטרות של בית הספר משתקפים במעמדו ובדמותו של המורה בתפקודו בכיתה, במערכת היחסים עם עמיתיו, בקשריו עם התלמידים וההורים.
תכלית המחקר היא להאיר את הפן ערכי- אידיאולוגי של החינוך, ולהבין כיצד המורים, שהם "החיילים" ונושאי הדגל מביאים לידי ביטוי את הפן הערכי- חינוכי אידיאולוגי המעצב את דור העתיד- אזרחי המחר.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. מהי תרבות אירגונית
3. מערכת החינוך כאירגון ותרבותה
4. המורים כמעצבים את חינוך הילדים
5.המורה כמשפיע במערכת החינוכית
6. השערת המחקר ורקע תאורטי להשערות המחקר
7. בדיקה אמפירית
8. סיכום ומסקנות
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ארגונים הם ישויות חברתיות, ויש להם מאפיינים מבניים והתנהגותיים המייחדים אותם ממסגרות חברתיות אחרות. כדי לתחם ולייחד עצמם, אירגונים משקיעים מאמצים ניכרים לקבוע גבולותיהם המשפטיים.
סביבה אירגונית היא מכלול הגורמים המצויים מחוץ לגבולות האירגון ומסוגלים להשפיע על מבנהו, הרכבו ותפקידו .

מקורות:

אריקסון א., ילדות וחברה, תל-אביב, 1968.
אלבוים דרור, "הרהורים על הכשרת מנהלים למוסדות החינוך", מינהל החינוך, י', 1980.
אברהמי עליזה, השפעת סוג הבעיה, אפיון התלמיד ועמדתו החינוכית של המורה על תפיסת המורה את בעיות המשמעת בכיתה, רמת גן: אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ב.
אדר ל', (1976), יסודות פסיכולוגים של החינוך לערכים, עם עובד, תל-אביב.
בידוול צ'ארלס, "מסגרות חינוך: בית הספר כאירגון פורמאלי", בתוך:מסגרות חינוכיות במערכות חברתיות,שפירא ופלג (עורכים), 1985.
בלום אורי, "מי צריך חינוך לערכים", הד הגן, ה', תשל"ג.
בלום אורי, (תשל"ד) "לבעית החינוך לערכים בימנו",שבילי החינוך, עמודים 83-90.
גליס שלומית, השפעת מאפייני תלמידים מקשים וסוג הבעיות שהם מעוררים בכיתה על עמדות מורים, רמת-גן: בר-אילן, תשנ"ב.
דרור ר. מינהל החינוך בישראל בי"ס לחינוך של אונ' י-ם, ירושלים תשכ"ט.
החינוך המוסרי, ספרית הפועלים, 1985.
וינשטיין יהושוע, (תשל"ח), "פילוסופיה לילדים-אמצעי הגיוני לחינוך לערכים בחברה המשתנית", עיונים בחינוך, סיוון תשל"ח.
ז'ק איתי, הורוביץ תמר, בית הספר הוא גם עולמו של המורה, אוניברסיטת תל-אביב, 1995.
זיו אבנר, "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים", מגמות, כ"א, חוברת 4.
זיגמונד פרויד, תרבות בלא נחת, הוצאת כתר, 1988.
יורי ברונפנברנר, האם טיפוח ילדים מגיל הרך יש לו השפעה מתמשכת, עמוד 18.
כהן אברהם, "ארבע רמות בדידקטיקה: מצע תיאורטי לגיוון ההוראה", בתוך, לם צבי (עורך), בית הספר וחינוך, ירושלים, הוצאת מאגנס, 1985, עמודים 89-100.
מוס ר. (1988), תאוריות על גיל ההתבגרות, ת"א.
מיכאלוביץ רינה (תשכ"ט), "החינוך לערכים בגיל הרך", בחינוך היסודי, חוברת 1.
ניב יעקב, "חינוך אידאלי בגיל הרך", הד הגן,תשל"ד,חוברת ב'.
ניסן מרדכי, "מעבר למוטיבציה פנימית: תפיסת הראוי בבית הספר", בתוך לם צ. (עורך), עיצוב ושיקום, ירושלים, 1996.
ניר יניב נחמה, "עשור לקדמ"ה", מינהל החינוך,יג', 1983.
סמואל יצחק, ארגונים- מאפיינים מבנים ותהליכים, אוניברסיטת חיפה, 1990.
סמילנסקי י., בר לב מ., (1984), שיקול דעת בפתרון בעיות משמעת בחינוך, ירושלים: המכון לחקר הטיפול בחינוך, האוניברסיטה העברית.
עינבר ד. ניהול בית הספר ומנהיגות חינוכית.מתוך בית ספר וחינוך, בהוצאת מגנס ירושלים 1985.
פלדמן א. פלדמן, הכנת תוכנית לימודים, תאוריה ומעשה, הקיבוץ המאוחד, 1990.
פרידמן יצחק על אפקטיביות ואקאונטביליות באירגון, עיונים המנהל החינוך, חוברת מספר 16, קיץ 1989.
שהם אפרת, (1988) "עברינות אלימה בקרב קטינים לאחר מלחמת יום הכיפורים", עברינות וסטיה חברתית,(ט"ז).4.בלום אורי, "מי צריך חינוך לערכים", הד הגן, ה', תשל"ג.
GALLES, R,.J,(1979), FAMILY VIOLENCE, BASIC TRAINING FOR VIOLENCE, LONDON: SAGE PUBLUCATION.
BATES RICHARD J. "CORPORATION CULTURE SCHOOLING AND EDUCATIONAL ADMINISTRATION, EDUCATIONAL ADMINISTRATION QUARTERLY, 23, 1989.
GALLES, R,.J,(1979)FAMILY VIOLENCE, BASIC TRAINING FOR VIOLENCE, LONDON: SAGE PUBLICATION.
ELMER, E., (1968) CHILDREN IN JEOPARDY, PITTSBURG: UNIVERSITY OF PITTSBURG.
SCHIEN EDGAR, ORGANIZATIONAL CULTURE, BEVERLY HILLS, 1985.
KILMAN RALPH, GAINING CONTROL OF CORPORATE CULTURE, SAN FRANCISCO, 1985.
MEYERSON DERBA , "CULTURAL CHANGE: AN INTEGRATION OF THREE DIFFERENT VIEWS, J. OF MENAGMENT STUDIES, 11, 1987.
ALLOZINE B., ET ALL (1983), "A FACTOR ANALYSIS OF TEACHERS CHOICE FOR DEALING WITH STUDENTS BEHAVIOR AND LEARNING PROBLEMS", THE ELEMENTARY SCHOOL JOURNAL, 84, 2, PP.188-197.
BROPHY, J.E,, GOOD T.L., (1974), TEACHERS-STUDENDS RELATIONSHIPS CAUSES AND CONSEQUENCES, NEW-YORK: HOLT.
DOYLE W., (1986), "CLASSROOM ORGANIZATION AND MANEGMENT", IN M.WITTTROCK (ED.), HANDBOOK OF RESEARCH ON TEACHING, N.Y: MCMILLAN, PP.341-392.
VEINER B., ET ALL, (1983), "SOCIAL COGNITION IN THE CLASSROOM", EDUCATIONAL PSYCHOLOGYIST, 18,(2), PP.109-124.
DUKE L.D., (1980), "DCISION MAKING AS A FOCUS FOR THE STUDY OF SCHOOL ORGANIZATION", IN S.BACHARACH (ED), POLITICS AND ADMINISTRATION, LONDON: JOSSEY BOSS.
HEIDER F., (1958), THE PSYCHOLOGY OF INTERPERSONAL RELATIONS, NEW-YORK: WILEY.
ROTTER J.B., (1972), "GENERALIZED EXPECTATIONS FOR INTERNAL VERSUS EXTERNAL CONTROL OF REINFORCMENT", IN ROTTTER J.B., ET ALL, APPLICATIONS OF A SOCIAL LEARNING THEORY OF PERSONALITY, WINSTON, PP.290-264.
BETAANCOOURT H., (1982), "ATTRIBUTIONS FOR ACHIEVMENT-RELATED EVENTS, EXPECTANCY AND SENTIMENTS, JOURNAL OF CROSS-CULTURAL PSYCHOLOGY, 13, PP.362-374.
SAFRAN S.P.,(1982), "RESOURCE CONSULTANT COMMUNICATION AND TEACHER EXPECTAIONS OF BEHAVIOURALLY DISORDERD CHILDREN, BEHAVIOURAL DISORDERS, 8, PP.25-31.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו ומעמדו של המורה בחטיבת ביניים כביטוי ל"אני מאמין" הבית ספרי", סמינריון אודות "דמותו ומעמדו של המורה בחטיבת ביניים כביטוי ל"אני מאמין" הבית ספרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.