היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיות משמעת - גורמים ודרכי התמודדות

עבודה מס' 020933

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא, השיטות והדעות השונות, כולל התמקדות בילדים טעוני טיפוח.

5,340 מילים ,14 מקורות

תקציר העבודה:

החינוך הוא הצעד הראשוני והחשוב ביותר בעיצוב דמותו של האדם ולכן, אך טבעי הוא הדבר כי תינתן לו תשומת הלב המירבית תוך הקפדה על כל הכללים. ידוע הוא כי האדם מתנהג לפי מה שינק בילדותו ולכן חשוב שבעתיים להעניק לו את החינוך הטוב ביותר כבר מגיל צעיר ביותר.
למשמעת בחינוך יש שתי משמעויות:
1. משמעות מצומצמת שעניינה ציות התלמיד לחוקים שבבית הספר.
2. שנית משמעות רחבה-זו הכוללת בתוכה סוגים שונים של היענות: לחוקי בית-הספר, לאזרחות טובה, להלכה דתית, לתרבות ולנימוסין, ואפילו כוללת זו גם התנהגות ממושמעת במיומנות ובפעילויות הנדרשות לצורך פתרון בעיות בעבודה ובלימודים.
הבעיה העיקרית אולי של החינוך בגיל הרך היא הקניית ערכי התנהגות וערכי משמעת: לא הכל מותר ולא את הכל ניתן לעשות. ניתן היה לחנך בצורה יותר קלה אלמלא יצר האדם שהוא מרדן מטבעו ושואף לחופש היצרים ולחופש המעשים אך היות וזהו המצב עלינו להתמודד עימו בטוב וברע.
כבר נאמר כי אדם שחוסך שבטו שונא בסופו של דבר את בנו, והכוונה היא שיש לחנך את הילד למשמעת אף אם זה גובל בעונשים פיזיים והכל על מנת לדאוג לטובתו בעתיד. דעות אלו רווחות גם בימנו אם כי בגרסאות קצת שונות וזאת עקב התפתחות מקצוע החינוך בעולם והחינוך המשווה בפרט.
מטרת עבודתנו זו היא לסקור את הנושא מזויות שונות ולעמוד על השיטות השונות והדעות השונות בנושא. הסקירה תיעשה לא רק על המצוי כי אם גם על המצוי ועל דעות החוקרים בעניין. אתעכב במיוחד על מקרים גבוליים כגון ילדים טעוני טיפוח, או ילדים אשר הבעיה אצלם אינה חוסר משמעת בלבד כי אם בעיה יותר מורכבת. כל פרק להלן מתיחס לנושא אחר ומובאות בו דעות שונות.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא.
2. הקדמה-המשמעת במוסד חינוכי ומטרותיה.
3. משמעת וענישה לפי המסורת היהודית.
4. מהות העונש והכפיה וצורות התפתחותו.
5. המשמעת בחינוך הפתוח.
6. משמעת וענישה בראי בין-עדתי.
7. משמעת אצל ילדים טעוני טיפוח.
8. שיטת הביקורת העצמית לעומת שיטת הנזיפה.
9. האם משמעת מנוגדת לשחרור.
10. העברת שאלון ותוצאותיו.
11. מראי מקום וביבליוגרפיה.

תגים:

בית ספר · עונש · ענישה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיות משמעת - גורמים ודרכי התמודדות", סמינריון אודות "בעיות משמעת - גורמים ודרכי התמודדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.