היישום אינו מחובר לאינטרנט

החלוץ הליגאלי

עבודה מס' 020713

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פועלה של תנועת החלוץ, התארגנותה, האידיאולוגיה שהניעה אותה, מאמצי העליה והפעילות בשנות המלחמה, הפילוג ולאחריו.

3,130 מילים ,4 מקורות

תקציר העבודה:

לאחר מלחמת העולם השניה הצהיר בלפור את הצהרתו בנוגע לבית לאומי ליהודים בארץ ישראל. הכרזה זו הגיעה גם לאוזני הצעירים ברוסיה, ולאחר אכזבתם מהמהפכה החליטו חלק מהם לעלות לישראל במסגרת עליית החלוץ.
כתוצאה מהמלחמות שתכיפותם רבתה, לא היה העם היהודי על אירגוניו הפוליטיים וקשריו הבינלאומיים המבורכים- כלומר יהדות העולם, כח אדיר המסוגל לנקוט פעולות. נוסף לכך היהודים ברוסיה ניסו להסתיר את יהדותם ויש כאלו אשר קשה לקבוע האם הם יהודים או לא. ישנם כאלו שהתכחשו בפומבי ליהדותם. קמנייב, רוזנפלד, סטקלוב, נחמקס ומורים רבים אחרים השתייכו לדת הנוצרית. אף כי לא המירו דתם ולא הוציאו עצמם באורח פורמלי מקהל ישראל, הם לא השתתפו מעולם בחיים היהודים, וסירבו באורח הפגנתי להזדהות עם עניין יהודי כלשהו.
החלוץ הוא ארגון עולמי של צעירים יהודיים שהכשירו את עצמם לעליה לארץ ישראל, לעבודה ולהתיישבות בה. קבוצה ראשונה התארגנה בשנת 1905 בעיר אודיסה. ועידת היסוד של הארגון העולמי של החלוץ נתקיימה בשנת 1921 בעיר קרלסבאד שבצכוסלובקיה. רבבות צעירים יהודים התארגנו בתנועת "החלוץ" שיסודותיה היו: חובת הכשרה גופנית ורוחנית לחיי עבודה וכיבוש השממה בארץ ישראל.
רבבות חלוצים עלו בדרכים שונות- אם ברשות השלטונות הבריטים לפי סרטפיקטים, ואם בעליה ובהעפלה שלא ברשות.
בשנת 1923 התפלג ה'החלוץ' ברוסיה בשל הבדלי השקפות על צורת ההתיישבות בארץ ישראל- קיבוץ או מושב עובדים. ה'החלוץ' שצידד בקיבוץ הוכר ע"י הקומוניסטים, ואף ניתנה לו אפשרות לפתוח בחוות הכשרה: תל-חי, מעיין ועוד.
לאור הרשיון לפעולה שניתן לו הוא נקרא "החלוץ הליגאלי". ה'החלוץ' שצידד במושב עובדים ונקרא "החלוץ העמלני" ירד למחתרת. אולם לא עברו אלא מספר שנים ובעקבות רדיפת הקומוניסטים את הציונות פורק גם "החלוץ הליגאלי" (1928) ונסגרו חוות ההכשרה שלו. חבריו, אלה שלא נכלאו ולא נשלחו לארץ גזירה, חזרו ונתאחדו עם "החלוץ העמלני".

מטרת עבודה זו היא לסקור את פועלה של התנועה, את התארגנותה בחול, האידיאולוגיה שהניעה אותם, המאמצים לעלות לארץ והתנגדות השלטונות לפעולתם.

תוכן העניינים:
1.מבוא
2.תאור מצב היהודים ברוסיה בתחילת המאה
3.הפעילות במהלך המלחמה והפילוג
1.הפעילות עד שנות העשרים
2.פילוג התנועה
4.לאחר הפילוג
5.סיכום
6.רשימת מקורות העבודה

מקורות:

1. ארז יהודה, (עורך) חלוצים היינו ברוסיה, הוצאת עם עובד, תל- אביב, תשל"ו.
2. ברסלבסקי משה, תנועת הפועלים הארץ ישראלית, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תשי"ז.
3. גורי יעקב, שנאת היהודים בראי הקריקטורה, תל-אביב, 1977.
4. פינס דן, החלוץ בכור המהפכה, הוצאת דבר, תל-אביב, תרצ"ח.

תגים:

ארץ · ישראל · בריטי · מנדט · פלשתינה · העפלה · עלייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החלוץ הליגאלי", סמינריון אודות "החלוץ הליגאלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.