היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמורות במעמד הדרוזים בישראל 70-95

עבודה מס' 020194

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההשתתפות הפוליטית של הדרוזים בישראל לאור בעיות הזהות שלהם ובעיותיהם הכלכליות + בדיקה אמפירית.

5,109 מילים ,11 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

החברה הדרוזית ישראלית הינה חברה מאוד מגובשת מבחינה פוליטית ולאומית.
למרות זאת היא חברה אשר עדיין לא גיבשה דעות סופיות וניתן לנווטה ימינה או שמאלה מכל הבחינות. אומנם הם עדיין רגישים לנושא הלאומי אך יותר מכל מענין אותם הפן הכלכלי של החיים, כמו את כל שאר תושבי הארץ. הדרוזים ידועים בזיקתם השורשית העמוקה; הם אדוקים מאוד ואין בינהם את המושג חילוני ואפיקורס.
דרוזיי א"י מודעים היטב לכך כי הם קבוצת מיעוט. אין הם מעוניינים להכיר כי זכויותיהם פחותות. ההצבעה הדרוזית היא בראש ובראשונה ביטוי לתחושת הדרוזיות שלהם, ואין הם מצביעים כאזרחים רגילים של מדינת ישראל.
לא ניתן אומנם להוכיח רצף של הצבעה זו או אחרת, אולם אנו מוצאים הצבעה זהה בקבוצות חמולתיות או עדתיות. לשיקול הקבוצתי, (ולקבוצתיות יש משקל רב מאוד במסורת הדרוזית) יש השפעה רבה בכל הקשור להצבעות של הדרוזים בישראל.
הצבעה זו לא נעשית רק מתוך כפיה, אלא, במיקרים רבים, מתוך הרצון להבטיח את קיומה הפוליטי של הקבוצה, ובדרך זו גם את קידום האינטרסים הכללים שלה.
ההצבעה הקבוצתית היתה חזקה מאוד בקום המדינה אולם עם השנים, בעקבות המודרניזציה הפכה המסורת לחלק פחות משמעותי בחייהם של הדרוזים, אולם עדיין היא קיימת והוכחה לכך ניתן למצוא בעובדה כי המפלגות השונות עדיין פורטות על הנימה החמולתית והקבוצתית בתקופת מערכת הבחירות.
ניתן ליחס את התגבשות המודעות הפוליטית למודרניזציה אשר פשתה בחברה הדרוזית. כאשר החלו הדרוזים בישראל להרגיש את פעמי המודרניזציה, הם החלו להשוות את מעמדם ליהודים הגרים בשכנותם. היות וידם אינה משגת, לרוב, לקנות את אותם דברים אשר יש ליהודים, הרי הם מתחילים להרגיש מקופחים ונוצרת אצלם תסיסה מיבנית אשר לא תלויה בשום גורם אחר ופועלת כאינרציה על דעת עצמה. מודרניזציה תלויה רבות ברמה הכלכלית. כל אזרח בארץ חייב לשלם על הכנסתו מס בשיעור קבוע. אי לכך, ברבות השנים החלו לגבות גם מדרוזי א"י מס הכנסה ומיסים עקיפים כחוק. המס, כידוע הולך לתקציבי הממשלה ורובו מופנה לביטחון חיצוני, בו הם אינם רואים ערך עליון.
הבדיקה האמפירית תסתמך על בדיקת תקציבי רשויות מקומיות. כל הרשויות המקומיות זקוקות לאמצעים כספיים למימון הקשת הרחבה של השירותים הציבוריים שהן נותנות.סמכויותיהן של הרשויות המקומיות להוציא כספים למטרות אלו מעוגנות בחוק,ולרוב הן זכאיות להוציא כספים רק למימון פעולות על פי החוק, זולת סכום קטן לתועלתם הכלכלית של אזוריהן ותושביהם. הוצאות השלטון המקומי מגיעות ל30%- מכלל ההוצאה הציבורית. צבירת ההוצאות, הוצאתן ופיקוח עליהן מצריכים קביעת הסדרים ניהוליים יעילים.

מטרת עבודתי זו היא לסקור את ההשתתפות הפוליטית הכללית בישראל של הדרוזיםלאור בעיות הזהות שלהם והבעיות הכלליות. פועל יוצא מכך יהיו הבחירות לכנסת אשרמהוות מדד טוב לרמת התרבות הפוליטית ולהלכי הרוח בחברה הדרוזית.

ראשי פרקים:
1.תמצית העבודה ומטרתה
2.יחסי רוב ומיעוט בחברה הישראלית
1.מיעוט פוליטי
2.הכרה פוליטית
3.מקור הדרוזים בא"י
4.התמורות החומריות
5.הדרוזים במערכות הבחירות לכנסת
6.בדיקה אמפירית
7.דיון והערכה מסכמת
8.ביבליוגרפיה

מקורות:

וילנאי ז., הדרוזים בישראל, תל אביב, תשכ"ב.
כהן רענן, התפתחות פוליטית של ערבי א"י, תל אביב, 1984.
ערביי א"י במספרים, המכון ללימודים ערבים,קיבוץ גבעת חביבה.
כמאל מנצור, שילוב הדרוזים במפלגת העבודה, מגוון, ינואר 1977.
לייש אהרון, הערבים בישראל-רציפות ותמורה, עמודים 75-78.
לנדאו י, הערבים בישראל-עיונים פוליטיים הוצאת מערכות 1971.
עטאללה מנצור, ערבים בישראל, ירושלים 1978.
עטאללה מנצור, שותפים לגורל הדרוזים בישראל, חיפה 1986.
פלד ח. הדרוזים בישראל ,חיפה 1986.
קיסטר יוסף, "בני העדה הדרוזית מעריכים את מדיניות הלכוד", בארץ ישראל, פברואר 1988.
גרומץ ד., הדרוזים והצרקסים בא"י, ת"א, 1988.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמורות במעמד הדרוזים בישראל 70-95", סמינריון אודות "התמורות במעמד הדרוזים בישראל 70-95" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.