היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות החרם הערבי

עבודה מס' 020143

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה היסטורית של תולדות החרם, השפעתו על כלכלת העולם ועל כלכלת ישראל, והשפעתו על המסחר בין ישראל למזרח הרחוק + בדיקה אמפירית.

6,723 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה
א. היצוא והיבוא של ישראל
ב. מדדי מסחר בין תעשייתי
3. סקירת ההיסטוריה של החרם הערבי
4. השפעת החרם על כלכלת העולם
5. השפעת החרם על כלכלת ישראל
6. המסחר מהמזרח הרחוק והשפעת החרם עליו
7. בדיקה אמפירית
א. השערות
ב. צורת עריכת המחקר
ג. מסקנות וניתוחים
8. סיכום העבודה
9. ביבליוגרפיה

מבוא והצגת הנושא
אחת הדרכים בה ניסו הערבים להביס את ישראל, נוסף למרי אזרחי וצבאי אלימים, היא דרך הכלכלה הישראלית בפרט ודרך הכלכלה העולמית בכלל. הערבים בדעה, נכונה ביותר, כי עמי העולם לרוב מעונינים בטובתם הכלכלית ולאחר מכן באינטרסים של שלום העולם, ולכן הם מנסים לשכנע את כל הנוגעים בדבר כי יפסיקו לסחור עם ישראל, בה בשעה שהם עצמם אינם סוחרים איתנו.
הדבר ללא ספק פוגע בסחר העולמי של מדינת ישראל ומסב לה נזקים כלכליים עצומים, הן בשל עלויות נוספות הנגרמות לה, הן בשל תחליפי יבוא אותם היא נאלצת לחפש והן בשל היעדר שווקים ליצא אליהם את הסחורות. הדבר החמיר שבעתיים לאחר מלחמת ששת הימים ויום כיפור. החרם התחיל לכלול את הנפט, דרך ספקיות הנפט הגדולות בעולם: סעודיה וכווית.
מדיניות המזרח הרחוק כלפי ישראל מאז 1973 מוכתבת מחשש מתגובת הערבי שהם ספק הנפט החשובים שלה. אף כי המחסור העולמי בנפט נעלם, ממשיכה הממשלה, הבירוקרטיה, והאירגונים הכלכליים הגדולים המעצבים את מדיניותה הבינלאומית של יפן וחברותיה,במדיניותם פרו ערבית.
המגמות של השנים האחרונות מרמזות כי ניתן בהדרגה להביא לשינוי ביחסים הכלכליים ישראל יפן. תוך הרחבתם המתמדת ותוך מאמץ לבניית קונצנזוס חיובי ביפן בקרב מפלגת השלטון, הבירוקרטיה והגופים הכלכליים לשינוי יסודי של תוכן היחסים הבילטרליים.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק את השתלשלות החרם הערבי הישיר והעקיף עד למצבו כיום, את המניעים של מדינות יצואניות (אופ"ק) הנפט לחרם, והשפעתו על היצוא והיבוא מהמזרח הרחוק: יפן, טאיוון וקוריאה.
העבודה תסתמך על כתבי עת, מאמרים שנכתבו בנושא וכן על הערכות פרשניים כלכליים מהעיתונות היומית.

תגים:

מדינות · המפרץ · סכסוך · הפרסי · ישראלי · ערבי · נפט · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות החרם הערבי", סמינריון אודות "השפעות החרם הערבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.