היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מידע פנימי על מחירי המניות

עבודה מס' 010246

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תנודות בשערי מניות עקב מידע פומבי או חשאי,השפעת פרסום בעיתונות ופרסום דוחו שנתיים + בדיקה אמפירית.

5,751 מילים ,12 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

החברה של ימינו הינה חברה בעלת מבנה כלכלי מפותח ביותר וקיימות בה כמעט כל האפשרויות למסחר כלכלי. אחת השיטות היא באמצעות חברות בהן הבעלים לא חייבים להיות אנשי החברה והם יכולים להיות מקרב הציבור הרחב, אשר מעונין מכל מיני סיבות להחזיק בשליטה בחברה. אחת הצורות לשליטה כזו היא ע"י רכישת מניות (מעין תעודות חברות) בחברה וכך יכולות להיות להם זכויות בה. הסיבות לרכישת המניות הן לא רק לשם שליטה גרידא, אלא לשם הפקת רווחים ריאליים או מניפולטיביים. לצורך כך, נסחרות המניות בבורסות מיוחדות על פי כללי מסחר נוקשים.
מחירי מניות עולים ויורדים בהתאם למספר גורמים, אשר העומד מאחוריהם הוא כמובן המניע הכלכלי. הגורמים יכולים להיות מסווגים לכמה קטגוריות:
1. מחירי המניות בעולם ועליות או מורדות כלכלים כלל עולמיים.
2. מידע על מצבה של החברה, מידע פומבי או חשאי. (מידע פומבי מתפרסם עם פרסום הדוחות הכספיים ואילו מידע פנימי מגיע לפני פרסום הדוחות).
3. ציפיות לשינויים כלכליים או רפורמות כלכליות.
4. שחיקה בערך המטבע או הענף הכלכלי עליו מבוססות מניות אלו.
מטרת עבודתנו הינה לסקור את התנודות בשערי המניות לאור סיבה 2 לעיל: האם מידע חשאי יכול להשפיע על מחירי המניות והאם קיים מידע כזה לאור תוצאות המסחר לפני פרסום הנתונים הרשמיים. בדיקת השפעות פרסום בעיתונים קשה מבחינה טכנית ולכן נערכה רק על 3 חברות, ולעומת זאת נבדקו השפעות שיש לפרסום הדוחות השנתיים והרבעוניים על סחירות המניות של 10 החברות מהגדולות במשק.

ראשי פרקים
1. מבנה העבודה והצגתה
2. הקדמה-דוחות כספיים כמנבאים מצב כלכלי
3. השפעת הציפיות בשוק ההון
4. מידע פנימי והשפעתו על מחירי מניות
5. מודלים מחקריים על שינוי מחירים כתוצאה ממידע חיצוני
6. בדיקה סטטיסטית
א. המטרה
ב. השיטה
ג. התוצאות
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

חיים לוי ומרשל סרנט, ספר הבורסה, ת"א 1980.
אונגר מאיר, "השפעת ימי המסחר הראשונים והאינפלציה על תשואת המניות, סקר בנק ישראל, 1981,53 .
אינגבר יאיר, ניתוח דוחות כספיים, המכון לפריון עבודה, תל- אביב, 1992.
ברנר מנחם ודן גלאי, השפעת האינפלציה על תשואת המניות בישראל", סקר בנק ישראל, 1987, 62.
סדן שמחה, "השפעת פרסום "דו"ח על דו"ח" על מחירי המניות", רבעון לכלכלה, 34, תשמ"ב.
גנץ אריה, "דווח כספי לתקופות ביניים" רואה החשבון, 328-327 ,1982 , עמוד 203.
ליאונרדו לידרמן ועקיבא אופנבכר, "הודעות מוניטריות ומחירי המניות בישראל", סקר בנק ישראל, 1987.
טלמון צבי, "סקירת דוחות כספיים לתקופות ביניים בלתי מבוקרים ע"י רואה חשבון", רואה החשבון, 345, יוני 1986.
לאוטרבך בני ואונגר מאיר, "דפוסי היווצרות תשואות בשוק המניות הישראלי", רבעון לכלכלה, מ"ב, 1991.
קירשר פנחס וטולדנו גבי, "השפעת תוצאות הדוחות הכספיים על עיתוי הפרסום", החודש בבורסה, 1992,133 .
JOSEF LAKONISHOK AND SIMCHA SADAN. J. OF FINANCIAL AND QUANTITATIVE ANALYSIS,11/81.
BALL R.," THE EMPIRICAL EVALUATION OF ACCOUNTING INCOME", J.O.ACOUNTING, 1928.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מידע פנימי על מחירי המניות", סמינריון אודות "השפעת מידע פנימי על מחירי המניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.