היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרוייד מול אדלר-תאורית אדלר

עבודה מס' 010190

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת התאוריות של אדלר ופרויד והדגשת השונה בהם.

5,070 מילים ,6 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

מטרת עבודה היא לבדוק מהם התיאוריות של אדלר ופרויד, ולהדגיש את השונה בהם.
אדלר טוען באופן כללי כי הכוון הפרוגרסיבי להתקדמות שלב בשל יותר; הכיוון הרגרסיבי לנסיגה לשלב ארגון נפשי קודם וקיבעון המבטא עצירה התפתחותית במישור הפסיכוסקסואלי והפסיכוגנטי ומתבטא במישור הפסיכוסוציאלי. בכך הוא שונה מפרויד המדבר על תהליכי התפתחות. שלא כפרויד שהתרכז בליבידו כגורם, מתרכז מודל זה בהתפתחות על בסיס תפקוד החיים הסוציאליים. נושא זה של התפתחות הזהות והאישיות העסיק רבים וטובים מהחוקרים. אחד מהם למשל, אריקסון תרם רבות להבנת הקשר בין התפתחות הליבידונית ושלבי התפתחות האני במישורים הפסיכוסוציאליים. לגביו בכל שלב מתפתחות באני מודל תיפקודי.
אריקסון פיתח את המודל הגנטי של פרויד והרחיב אותו הן מבחינת נושאיו (במקום השלבים הפסיכוסקסואליים של פרוייד, המוגדרים ע"י אזורים ארוגניים), השלבים של אריקסון מתרכזים בבעיות קיומיות כוללות יותר, הן מבחינת טווח המינים - מדגש על הילדות לניסיון להקיף את כל מהלך החיים מינקות ועד שיבה.
עניין רב עורר מושג הזהות אצלו. מושג זה חשוב ביותר להבנת גיל ההתבגרות. לפני שיהיה לאדם מבנה אישיות הניתן לזיהוי חייבת להתאחד או להתכלל ההשפעות השונות של התרבות הכללית ושל הניסיונות שהם סגוליים ליחיד. אריקסון תיאר את תהליך השלכת התכללותה של אישיות המבוגר כעיצוב הזהות.
סדרה חשובה של צעדים מניבה את ההזדהויות של הילד עם אנשים משמעותיים שבסביבתו- עם אמו ואביו, עם אחיו או אחותו, עם שכן או מורה אהודים. כל עוד עומדות בעינן הזדהויות הנפרדות האלה, מורכבת האישיות חלקים חלקים שלעיתים קרובות אינם משתלבים זה עם זה. להיות דומה בעת ובעונה אחת לאב
ולאם, לאח ולמורה הרי זה להיות נקרע בין מגוון תפקידים, להתנסות במה שאריקסון קורא בשם נפיצות תפקידים. אם ההתבגרות אינה שמה קץ לנפיצות התפקידים הזו, עלול הדבר לגרום ללקויות אישיות חמורות.

תוכן העניינים:
1. מבוא ומטרת העבודה
2. התיאוריה של פרויד
3. התיאוריה של אדלר ושונותה מפרויד
4. סיכום העבודה
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

מבוא לפסיכולוגיה, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, מהדורה שניה, חלקים 10-12.
דרייקורס ר. פרופ', יסודות הפסיכולוגיה האדלריאנית, הוצאת המכון ע"ש אלפרד אדלר, תל-אביב, 1982.
וודורת רוברט ס, אסכולות פסיכולוגיות בימנו, תל-אביב, 1964.
פרויד זיגמונד, תרבות בלא נחת, תל-אביב, 1988.
פרויד זיגמונד, על החלום, ירושלים, "עבר" 1954.
פרנקשטיין ק., עוני, מופרעות, פרימיטיביות, הוצאת מכון סאלד, ירושלים, 1957.
ADLER A., PROBLEMS OF NEUROSIS, COSMOPOLITAN BOOK, NEW- YORK, 1930.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרוייד מול אדלר-תאורית אדלר", סמינריון אודות "פרוייד מול אדלר-תאורית אדלר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.