היישום אינו מחובר לאינטרנט

החזרה בתשובה - הרב אמנון יצחק

עבודה מס' 068022

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הרב אמנון יצחק משתמש בהטפה דרך אמצעי תקשורת אלטרנטיביים לשם החזרה בתשובה.

9,810 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במחקר זה בדקנו את הרב אמנון יצחק, האוכלוסייה המשתתפת בהרצאותיו והשימוש שעושה הרב באמצעי תקשורת אלטרנטיביים לשם החזרה בתשובה. במחקר נבדק האופן שבו הרב אמנון יצחק, כמטיף דת, משתמש בדרשות המשודרות באמצעי התקשורת האלטרנטיביים להחזרה בתשובה.
שיערנו כי: 1. שימוש באמצעי תקשורת אלטרנטיביים כגון: קלטות וידאו, אודיו, עיתון ואתר האינטרנט "שופר", מאפשרים העברת מסרים ללא פיקוח. 2. העברת המסרים על ידי אמצעי התקשורת האלטרנטיביים לקהל יוצרת תחושת הזדהות אישית. 3. תוכן הדרשות של הרב אמנון יצחק המועברות על ידי אמצעי התקשורת האלטרנטיביים, יהיו בעלי מסרים של חזרה בתשובה, תקיפת החילונים ושימוש במוטיבים דתיים החוזרים על עצמם. במחקר השתתפו 40 נבדקים בין גלאי 18-65, מאזור עמק בית שאן, עמק יזרעאל וחיפה. לצורך בדיקת תחושת ההזדהות האישית והשימוש באמצעי תקשורת אלטרנטיביים, השתמשנו בשאלון שפותח במיוחד למחקר זה.
נמצא שאמצעי תקשורת אלטרנטיביים, אכן מסייעים ביצירת רגש הזדהות בקרב המשתתפים בהרצאותיו של הרב, וכי ישנו שימוש רב ברטוריקה, הפחדה, חזרות ודגשים בקלטות הוידיאו, האודיו וההרצאות, לשם החזרה בתשובה.

תוכן עניינים:
א. מבוא - מהי הטפה?
1. הטפה בעולם
1.1 האוונגליזם
1.2 תוכנית הטלוויזיה - מועדון 700
1.3 מטיפי דת פופולאריים - עמרו חאלד, מצרים
2. הטפה בישראל
2.1 החזרה בתשובה - רקע
2.1.1 מי הם החוזרים בתשובה?
2.2 חזרה בתשובה - מבט פנימי
2.3 מחזירים בתשובה ידועים
2.3.1 הרב אמנון יצחק
2.3.2 הרב אלבז
2.3.3 הרב דניאל ביטון, הרב תמיר והרב ניסים
2.4 ארגוני חזרה בתשובה
2.4.1 ארגון "שופר"
2.4.2 "ערכים", "תכלית", "שורשים"
3. מתודולוגיה
3.1 שיטה
3.1.1 משתתפים
3.1.2 מכשור וגירויים
3.1.2.1 מערך
3.1.3 הליך
3.1.4 עיבוד נתונים

ב. ניתוח - מיהו הרב אמנון יצחק וארגון "שופר"?
ג. דיון מסקנות וסיכום
ד. ביבליוגרפיה
ה. נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

בשל היות מדינת ישראל, מדינה מערבית דמוקרטית ורב תרבותית, היא מאפשרת את קיומו של שוק חברתי-תרבותי פתוח ותחרותי. תנאי "השוק החופשי" מנוצלים היטב לפעילות מיסיונרית דתית של יחידים ("המחזירים בתשובה") וקבוצות ("ארגוני התשובה") לשם שכנוע הציבור הרחב ברכישת "מרכולתם" האידיאולוגית והפרקטית.
בשנים האחרונות, ישנה תופעה הולכת ומתרחבת של חזרה בתשובה, דהיינו- שיבה של המוני יהודים אל חיק יהדותם, דבר הכרוך בשינוי, לעתים קיצוני, של אורחות חייהם היום-יומיות. את ההתעוררות הזו ניתן לזקוף בחלקה לזכותם של "מחזירים בתשובה" מקצועיים, אשר פיתחו לכדי אומנות את יכולת הנאום שלהם בפני המונים מתוך מטרה לקרבם לתורה (Aviad, 1985).

תגים:

רדיו · טלויזיה · דרשה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החזרה בתשובה - הרב אמנון יצחק", סמינריון אודות "החזרה בתשובה - הרב אמנון יצחק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.