עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>

תוצאות חיפוש "התפתחות הילד":

עבודה מס' 63535 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות התיאטרון מול התפתחות הדת והתרבות המערבית, 2003.
מה החוט המקשר וההתפתחותי בין יצירות המוח האנושי - הדת, האמנות והמדע.
6,751 מילים (כ-21 עמודים), 12 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים
א. מבוא
ב. התפתחות הדת והחברה בעולם העתיק
  ב.1 תיאוריות מקור הדת ואפיון סוגי החשיבה הדתית
  ב.2 תהליך התפתחות החברה האנושית הדתית הקדומה
ג. התפתחות התיאטרון הקדום: ממיתוס לטרגדיה
  ג.1. האפוס הראשון בהיסטוריה: גילגמש
  ג.2. האפוס היווני-הומרי: האודיסיאה
  ג.3 הולדת הטרגדיה היוונית מבשרת התיאטרון המודרני
ד. הטרגדיה "ירמיהו": תיאטרון יהודי בקונפליקט בסיסי
  ד.1 התיתכן אמנות יהודית: בחינת מקורות המקרא ביחס לאפוס היווני
  ד.2 ניתוח הטרגדיה "ירמיהו" על רקע נוף תרבותה היהודית-ציוני
ה. סיכום העבודה
ו. ביביליוגרפיה

מבוא
   מה משמעות הקיום האנושי? הטבע? היקום? נדמה שהאדם שואל עצמו שאלות אלו עוד
משחר ההיסטוריה. מוגבלות הידע האנושי מחד, והשאיפה להכרת הנשגב ולהבנה האבסולוטית
מאידך, הצריכו סיפוק תשובות יצירתיות. כך יצר לו האדם את הדת, ומכאן התפתח בהמשך
המדע. הדת כרוכה בקיום האנושי בעבותות פנימיים חזקים, ונולדה כדי לענות על הצרכים
הפנימיים הכמוסים שבאדם. האדם מחפש משמעות בבסיסו- ומכאן מתחיל הכול: הדת,
האמנות והמדע. זה ערש התרבות האנושית, שהוליך להתפתחות החברה שלנו משבט של בעלי
חיים.  האדם היוצר בעל החזון הוא המקור לכל המצאות האנושות ולכל פיתוחיה הרבים.
שאלת המחקר של עבודתי היא כיצד משתלבת כל היצירתיות האנושית ביחד? מה החוט
המקשר וההתפתחותי בין יצירות המוח האנושי, הלא הן הדת, האמנות והמדע? מהיכן נובע
הכול?
אודה, שאיפותיי בעבודה זו יומרניות והסיכוי שאצליח להקיף ולהכליל את כל תולדות התרבות
האנושית אפסי. על כן אתמקד בנושאים מייצגים של הדת והאמנות. בעבודתי אבחן את תולדות
התפתחות התרבות המערבית, ואתמקד בתקופת התהוות התרבויות הכה שונות שעומדות
בבסיסה: היהדות ויוון העתיקה. לצורך מציאת ראשית התרבות האנושית, ארחיק ראשית כל
אל שחר ההיסטוריה ואל אזור מסופוטמיה, הסביבה בה הומצא הכתב- הוא ההמצאה האנושית
הגדולה ביותר ומבשרת התרבות האנושית כולה. כפי שציינתי, בבסיס החשיבה האנושית
היוצרת עומדים יסודות הנפש שיצרו את הדת. לכן שם אפתח את מחקרי ואנסה להבין כיצד
התפתחה, ומה טיב החשיבה העומדת מאחוריה. משם אעבור לחקור את התפתחות התרבות
במקביל לדת, ואנסה להבין איפה השתלבה האמנות בתוך מכלול החברה הנבנית. את האמנות
תייצג בעבודתי אמנות התיאטרון, שלה בסיס פולחני-דתי מובהק ועליו עוד אעמוד. אבחן את
תהליך התפתחותו של התיאטרון לצד התפתחות הדת והתרבות המבוססת על החשיבה המיתית -
מהיצירה המורכבת הראשונה "גלגמש", המשך באפוס ההומרי שמהווה את בסיס התרבות
היוונית, ומשם להתפתחות שיא היצירה התיאטרלית- היא הטרגדיה. לאחר שאשזור חוט
התפתחותי זה, אעבור לשזור את החיבור הבעייתי יותר- התפתחות האמנות בתרבות היהודית,
בעלת דת היסטורית בחשיבתה. אבחן את קיום אפשרות התפתחותה של אמנות תיאטרון
בתרבות כזו, ולבסוף איישם את מסקנות המחקר שלי על יצירה תיאטרלית פראדוקסלית מכל
הבחינות בהן אעסוק בעבודה: הטרגדיה המודרנית-יהודית "ירמיהו" בחברה חילונית. כך אנסה
לענות על שאלת הבסיס שלי בעבודה: כיצד נשזרים ביחד המורשת הדתית, תפיסת הנפש
האנושית, וערכי התרבות- בתוך יצירת האמנות התיאטרלית, המשקפת את יסודות התרבות בה
היא נוצרת.


 
עבודה מס' 67866 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות שפתם הגרפית של הילדים והתנאים להתפתחותה, 2009.
תיאור שלבי ההתפתחות של הילד- שלב השרבוט, השלב התיאורי, השלב הטרום סכמטי, שלב הסכמה והשלב הטרום מציאותי.
2,194 מילים (כ-7 עמודים), 7 מקורות, 249.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
חווית האומנות והיצירה היא חוויה חושית המשלבת בתוכה שימוש בחוש הראייה, המישוש והריח. באמצעות התנסות בחוויה זו, הילד מגבש את תפיסת עולמו. הציור נחשב עבורו כאמצעי הבעה ידידותי ורחב יותר מהבעה מילולית. לפי באב ואגם (1995), בתהליכי יצירה באומנות חזותית פלסטית מתרחשת הבעה, שמשמעה מתן צורה חיצונית להתרחשויות פנימיות, כגון רגשות, מחשבות, חלומות, דמיונות וכדומה. היא יכולה להיות גם 'תרגום' של מראות מן המציאות וגם המצאת צורות או תרגום של מראות מן הדמיון. לפי רימרמן (1990) עבור הילדים הצעירים שהשפה עדין אינה מפותחת אצלם ובעבור ילדים שיש להם קשיים בשיחה וורבלית וכתיבה, הציור הוא שפה לכל דבר. מלקיודי (2004) מוסיף ואומר שתחום האומנות ככלי תרפי תפס תאוצה בקרב פסיכולוגים ופסיכיאטרים לפני כמאה שנה, בעיקר אצל מבוגרים. ההתייחסות אל אומנות ילדים באה בעקבות הטיפול הנפשי אצל מבוגרים שטפלו באמצעות ההבעה האמנותית. הציור לדוגמא  משמש כלי טיפולי עבור הילדים ובדרך זו ניתן לגלות עולמות רגשיים שחבויים אצל הילד. כשהחלו לחקור את ציורי הילדים שימת הדגש הייתה על גילוי של רמת האינטליגנציה אצל ילדים. לאחר מכן התמקדו בגילוי תכונותיו האישיות של הילד על ידי מבחן "ציור האיש" שפותח על ידי גודינף (1962, אצל מלקיודי, 2004).

תוכן העניינים:
- מבוא
- שלבי ההתפתחות הגראפית של ילדים-
שלב השרבוט
מהשרבוט לשלב התיאורי
השלב הטרום סכמטי
שלב הסכימה
שלב טרום מציאותי
התאמת ציורים לשלבי ההתפתחות הגראפית
- ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
השלב הראשון- שלב השרבוט הגיל 1.5- 3 שנים
שלב השרבוט מתחיל בערך בתקופה שבין גיל שנה וחצי עד שנתיים ואפילו עד גיל שלוש והוא מתחלק לשני שלבים. הראשון הוא שלב השרבוט הספונטאני, אותו נציג כעת, והשני הוא שלב השרבוט המובנה, אליו נתייחס בהמשך. הציור בתחילתו הוא פעילות תנועתית- מוטורית, שמקורה בזרוע ורק לאחר זמן היא נובעת מן המרפק, אחר כך מפרק כף היד ומהאצבעות. כשהילד מחזיק בידו חומר או כלי, תנועותיו מותירות עקבות על גבי נייר או על גבי נייר או על גבי כל מצע אחר (באב ואגם, 1995).
 
עבודה מס' 65922 SHOPPING CART DISABLED
השפעות משחקי מחשב על התפתחותם של ילדים, 2005.
סקירת מחקרים בנושא השפעות המחשב על התפתחותם התפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והחברתית של ילדים.
8,754 מילים (כ-27 עמודים), 19 מקורות, 349.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
טכנולוגית המחשב פתחה צוהר לעידן חדש בתקשורת ההמונים והביאה עמה הבטחה גדולה לצד דאגות חדשות באשר להשפעת המחשב על התפתחותם ורווחתם של ילדים (Wartella & Jennings, 2000).
בתקופה בה הופך השימוש במחשב לחלק בלתי נפרד מחיי הילדים בבית ובבית הספר, עולה הצורך בחקר השאלה כיצד עשוי להשפיע המחשב על התפתחותם של ילדים.
המאמר הנוכחי מבקש לסקור מחקרים שעסקו בנושא השפעותיו של המחשב הביתי על התפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והחברתית של ילדים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. אופן ודפוסי השימוש במשחקי המחשב בקרב ילדים
2. השפעת השימוש במשחקי מחשב על ילדים מהיבטים פיסיים והתנהגותיים
2.1 סיכונים פיזיולוגיים
2.2 התנהגות אלימה
2.3 השפעות השימוש במשחקי מחשב על התנהגות תוקפנית
3. השפעת משחקי המחשב על תפיסת המציאות
4. השפעות חברתיות של משחקי המחשב
5. השפעת משחקי המחשב על הישגים לימודיים
6. משחקי המחשב ככלי חינוכי
6.1 תפיסה חזותית (ויזואליזציה)
6.2 ראיה מרחבית
6.3 ייצוג דימויים
6.4 ריכוז ויזואלי
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
משחקי מחשב אינטראקטיביים משתייכים לתרבות מולטימדיה חדשה, המבוססת על טכנולוגיית המחשב האישי (PC) (Fromme, 2003) והפכו לתופעה צבעונית ורבת צלילים, המתפשטת בקצב מהיר ברחבי העולם (צרפתי-נתן, 2002).
משחקים אלו הפכו פופולריים מאוד ב-20 השנים האחרונות, ובעיקר בקרב ילדים, שהחלו להקדיש שעות מזמנם למשחקים אלו. השאלה העולה כאן היא מדוע משכה תעשיית משחקי המחשב דווקא לקוחות צעירים ומה מביא ילדים ובני נוער להיות מרותקים למשחקי המחשב.
למשחקי המחשב מאפיינים המשותפים למשחקים רגילים והוא מבוסס על עקרונות משחק כלליים, על פי הקריטריונים הבאים שמצאו פרצוב וקוזמנסקי, (1989):
 
עבודה מס' 67436 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות החשיבה בילדים, 2008.
התפתחות תיאורית ה- mind בקרב ילדים אוטיסטיים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינה.
4,086 מילים (כ-12.5 עמודים), 37 מקורות, 449.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
היכולת שלנו להסיק מה אדם אחר חושב ומרגיש, הינה אחת ההיבטים הבסיסיים ביותר של האינטראקציה האנושית. יכולת או קיבולת זו ידועה גם כ" הסקת מסקנות מנטאלית" של אחרים (mentalizing)   (Courtin, 2000) .
התיאוריה המרכזית והחשובה המתארת את ההתפתחות של הסקת מסקנות אנושית הינה תיאורית ה-mind (TOM), שלפיה האדם המחזיק בה יכול להסיק את הטווח הרחב של מצבים מנטאליים(אמונות, תשוקות, כוונות, דמיון, רגשות ועוד) אשר גורמים לפעולה, במילים אחרות, להיות בעל תיאורית ה-mind זה להיות יכול לשקף או לחשב את תוכן הדעת  של אדם אחר ואף של הדעת של העצמי(Baron-Cohen, 2001).  בעבודה זו אנו נתמקד ונדון בהתפתחות התיאוריה של ה-mind בקרב ילדים בעלי אוטיזם לעומת ילדים בעלי התפתחות תיאורית mind תקינה.
השאלות הנשאלות במסגרת תיאורטית ומחקרית של תיאורית ה- mind הן האם ילדים מזהים שיש לאחרים מצבים מנטאליים פנימיים, ואילו מצבים פנימיים הם מייחסים לאחרים. שאלות אלה מתייחסות לידע משתמע שיש לילד על העולם המנטאלי של הסובבים אותו, אותו ידע המאפשר לילד לתת הסברים לגבי ההתנהגויות שלו עצמו, ולנבא התנהגות של אחרים תוך הישענות או הסתמכות על מצבם המנטאליAstington & Gopnik, 1991) מיתוך שקד & ירמיה, 1998).

תוכן עניינים:
מבוא
מהי תיאורית ה-  mind
מסלול התפתחותי של תיאורית ה- mind(באיזה גילאים היא מתפתחת באופן כללי)
התפתחות ה- TOM בקרב ילדים אוטיסטים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינהדיון וביקורת.
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
מקור המודל של תיאורית ה-(Theory Of Mind) mind הינה במחקר שנערך עם קופים. Premack & Woodruff, (1978) ניסו לבחון האם לשימפנזים יש יכולת לדעת על ה-minds של אחרים.
החוקרים בחנו טענה זו בעזרת שימפנזה אחת שלה הראו שמונה קטעי ווידאו, שבהם נראה אדם הנתקל בבעיה מסוימת במצבים שונים, חלקם פשוטים יחסית ואחרים מסובכים יותר. השימפנזה נדרשה להצביע על דרכי פיתרון בהן נתקלה. לדוגמא, בקטע אחד נראה אדם כלוא בתא ללא יכולת לשחרר את עצמו ולאחר הסצנה ניתנו לשימפנזה ארבע תמונות של פתרונות אפשריים לסיטואציה שראתה: מפתח, צינור, גפרור ומברג. החוקרים בחנו האם השימפנזה תבין את הכוונות והמחשבות של האדם באותה סיטואציה ותבחר את התמונה עם הפיתרון עבורו. השימפנזה הצביעה על הפיתרון הנכון לרוב קטעי הווידיאו והחוקרים טענו כי היא הבינה את כוונות השחקן בסיטואציות השונות שנתקל בהן. לכן לאור הממצאים הסיקו החוקרים כי ה-TOM מתפתחת אצל שימפנזיםPremack & Woodruff, 1978) מיתוך, (Peterson & Siegal 2000.
 
עבודה מס' 69351 SHOPPING CART DISABLED
מקומה של תורת הגזע בהתפתחות האנטישמיות המודרנית, 2012.
העבודה עוסקת בתורת הגזע, התפתחותה לאורך השנים, כיצד באה לידי ביטוי בהגות האנטישמית והשפעתה על התפתחות האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאצים לשלטון תוך התייחסות לאידיאולוגיה הנאצית ששילבה בתוכה את תורת הגזע ועשתה בה שימוש לצרכים פוליטיים.
14,275 מילים (כ-44 עמודים), 32 מקורות, 328.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודתי זו אסקור את מקומה של הגזענות באנטישמיות המודרנית, תוך דגש על התפתחותה בגרמניה. לצורך כך, אפרט את הרקע התקופתי ומצבם של יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19, אעמוד על משמעותה של תורת הגזע ואסקור את השתלבותה של זו בהגות האנטישמית תוך התמקדות במספר הוגים בולטים בתקופה זו שהשפעתם על התפתחותה של הגזענות בתוך האנטישמיות המודרנית הייתה משמעותית וחשובה.
בתוך כך אבקש לבחון כיצד התפתחה תורת הגזע בשלהי המאה ה- 19 בגרמניה ומה הייתה השפעתה על האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאציזם לשלטון?
טווח התקופה בה אדון יסתיים בעליית המפלגה הנאציונל סוציאליסטית לשלטון בגרמניה, תוך נגיעה קלה בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה על מנת להמחיש את השפעותיה מרחיקות הלכת של הגזענות האנטישמית על החברה היהודית בגרמניה ובכלל.

תוכן העניינים:
1. פרק ראשון - מבוא
2. פרק שני - רקע תקופתי - יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19
3. פרק שלישי - תיאוריית תורת הגזע
4. פרק רביעי - התפתחות תורת הגזע בהגות האנטישמית:
4.1.   וילהלם מאר
4.2.   אדולף שטקר
4.3.   אויגן דיהרינג
4.4.   גאורג ריטר פון שנרר
4.5.   ריכארד וגנר
4.6.   יוסטון סטיוארט צ'מברלין
5. פרק חמישי - התפתחות תורת הגזע בתחילת המאה העשרים
6. פרק שישי - תורת הגזע באידיאולוגיה הנאציונל סוציאליסטית
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
בשנת 1871 הושלם תהליך איחודה המדיני של גרמניה והחלה תקופת הרייך השני(5). עם תחילת תקופת הרייך השני הושלם גם תהליך האמנציפציה של היהודים בגרמניה. התמורות הכלכליות שהחלו כבר במחצית המאה ה- 19 צברו תאוצה וגרמניה הפכה למעצמה תעשייתית בעלת מרכזים פיננסיים גדולים וארגונים תעשייתיים ענפים המבוססים על שוק חופשי, יוזמה פרטית ומעורבות המדינה. עיסוקם העיקרי של היהודים במסחר הביא לאפשרות משמעותית של עלייתם במעמד החברתי ובאיכות חייהם. במהירות התפתח בקרב היהודים מעמד בינוני חזק ודומיננטי.
 
עבודה מס' 21527 SHOPPING CART DISABLED
תורת הגזע והתפתחותה הפוליטית, 1995.
סקירת ההיסטוריה של התפתחות תורת הגזע תוך בחינת השינוי ברוח האנטישמיות כתוצאה מעליית המפלגה הנאצית לשלטון.
6,734 מילים (כ-20.5 עמודים), 22 מקורות, 199.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בימים אלו הופיע ספרו של יונה גולדהאגן "תליינים מרצון", בו הוא טוען כי הגרמנים ידעו על פשעי הנאצים ועשו זאת ברצון. טענתם כי הוכרחו לכך אינה נכונה, לטענתו. אני רוצה לבחון את האנטישמיות עוד לפני פרוץ המלחמה.
הבעיה המועלית בעבודה היא מהן הסיבות שהביאו לעליית המפלגה הנאצית לשלטון וכיצד הפכה האנטישמיות מגורם חברתי\כלכלי לגורם פוליטי.
השאלה שתיבחן היא האם העם הביא לשינוי ברוח האנטישמיות או שהשלטון גרם לך.
הבסיס לעבודה הם התנהגות העם הגרמני והשלטון לכל אורך הדרך מאז אמצע המאה ה-19 ועד לעליית המפלגה הנאצית לשלטון ב- 1933.

העידן החדש בין יהודים לגרמנים נפתח המאה ה-18. בתקופה זו הנסיכים שלטו ברסיסי האימפריה המפוצלת וגילו מחדש את היתרונות הכלכליים הגלומים בנוכחותם של היהודים על אדמתם. הם הפכו את מדיניות הגלות הקודמת שלהם והחלו לעודד את התיישבותם של יזמים יהודים, בתנאי שיספקו למדינה המודרנית המתהווה את ההון והסחורות הדרושים לה כאוויר לנשימה. בתמורה לכך היהודים קיבלו הבטחה שיזכו לזכויות דתיות ולחופש מסחר. אחדים מהם, במיוחד אלו שנקראו "יהודי החצר" הגיעו למעמד רב השפעה הודות לקשרים אישיים עם אנשי השררה, ועל ידי כך יכלו לפתוח צוהר אל העולם הרחב.
רק במאה ה-19 החלה להסתמן התרחקות גוברת מאורח החיים המסורתי כאשר בני שכבת העילית היהודית, ששאבו עידוד מגילויי הסובלנות של השליטים, החלו להתעניין במגמות המודרניזציה- בעיקר בפילוסופיה. היו אלה המשכילים שהציבו לעצמם משימה נועזת: לזווג את היהדות עם התרבות הגרמנית, בלי לפגוע עם זאת ביחודה ובפוריותה של המורשת היהודית. הגרמנים התנגדו לכך, ולא יכלו להבין כיצד יכול יהודי לשמור על דתו  ומסורתו ולקבל את התרבות הגרמנית.
לכל אורך המאה ה-19 החברה הגרמנית הלכה והשתחררה בקצב מואץ מכבלי המבנה הפיאודלי המבוסס על שיעבוד לאדונים, והקורפוריסטי הבנוי על גילדות מקצועיות), ונכנסה לתוך תהליך מהיר של תיעוש וליברליזציה, תהליך שהיה נוח מאוד ליהודים. אומנם רוב היהודים הוסיפו להתגורר באזורים כפריים שהמסגרות החברתיות כלכליות בהן היו קשות לשינוי, אך רבים מהם נדדו העירה והחלו לעסוק בתחומים כלכליים חדשים, מיעטו להבליט את מעורבותם הקהילתית, והזדהו יותר ויותר עם החברה הגרמנית, תרבותה וערכיה. אחדים מהם- כתלמידי משה מנדלסון, ניסו בכל זאת לדבוק במורשת היהודית ובאותה עת להתאים אותה לאורחות החיים והחשיבה מודרנית. אין זה מקרה שכמה חידושים נועזים כגון היהדות הרפורמית היו קודם כל מפעלם של יהודי גרמניה. באותו זמן מספר גדול של אגודות קהילתיות הפיצו את עקרונותיה של יהדות זו השלובה באידיאלים הגרמניים, ויהודים החלו לפעול בתחום הפוליטי כדי להגן על רעיונות הליברליזם שבלעדיהם לא תיתכן אמנסיפציה של ממש(1).
בשלהי המאה ה-18 חלו כמה תמורות במצבה של יהודי גרמניה. מצד אחד סופחו למלכות פרוסיה חבלים גדולים מפולין ובהן המוני יהודים, ומכאן ואילך שימשו המונים אלה מעין עתודה של כח אדם ושל רוח יהודית ליהדות גרמניה כולה. מצד שני חלה בתקופה זו בפעם הראשונה התקרבות חברתית ותרבותית בין חוגים מסוימים של יהודים ובין החברה הנוצרית הגבוהה, ביחוד בערים הגדולות כברלין, שקהילותיהן היהודיות היו חדשות יותר ומעורות פחות במסורת ובנוהג של דורות.
עם איחוד גרמניה עם פרוסיה ב-1871 הושגה האמנסיפציה המיוחלת. 470,000 יהודי הרייך יכלו עתה לראות את עתידם כקו ישר המוביל אל מיזוג גמור בחברה הגרמנית. אומנם צמיחתה של תנועה אנטישמית חזקה, החל מסוף שנות השישים של המאה ה-19, היה בה כדי להדאיג, אך רבים ראו בתנועה זו עניין שולי שאינו צריך להעמיד בספק את תהליך ההשתלבות. עם זאת, רבים אחרים סבלו מהסתירה הפנימית הקשה שחשו בין המשיכה התרבותית לגרמניה ובין הדמות המאיימת שהחלה לבצבץ מתוך אותה גרמניה עצמה. היו כאלה שפתרו את הסתירה ע"י כך שנמלטו מעברם והמירו את דתם ולא ניסו להתמודד עם השקפות אנטי יהודיות (ההתנצרות באותה תקופה היתה בעלת מימדים גדולים). אחדים הלכו בכיוון ההפוך ומצאו מקלט בחיים קהילתיים אינטנסיביים יותר. ובכל זאת, בראייה כוללת, השגת גרמניות המלאה והשלמה היתה מטרתם העליונה של הרוב המכריע של יהודי גרמניה. גם מוראות מלחמת העולם הראשונה ושנות האור והצל ברפובליקת וימאר לא הצליחו להטותם משאיפת התמזגות זו, ורק הנאציזם חיסל אותה(2).
כלומר: יהודים השתתפו באופן פעיל במהפכת 1848 ו"חוקי היסוד של העם הגרמני" שחוקקו ע"י הפרלמנט של פרנקפורט הקנו ליהודים את השיוויון המבוקש, בקבעם שהשתייכות הדתית אין בה כדי להשפיע על השימוש הזכויות האזרחיות והמדיניות או לצמצמן. כישלונה של המהפכה גרם לקיצוץ בהישגי השיוויון האלה ע"י הריאקציה של שנות ה-50, אולם עלייתו הכלכלית והחברתית של המעמד הבינוני- ובכללו היהודים נמשכה בגרמניה. לרבים מבין היהודים נדמה היה שעם הישגים אלה בטל יחודם גם בעיני הגרמנים. מבחינת החוק נקלטו היהודים במסגרת המשטר הקונסטי-טוציוני. כל דרכי החיים הכלכליים, החברתיים והתרבותיים של גרמניה נפתחו לפניהם- פרט לשלטון.  בניגוד לחוקה נתקיים- ביחוד בפרוסיה, הנוהג שלא למנות יהודים לקצונה צבאית ולפקידות הממשלתית, וכן היתה הדרך לפרופסורה מן המניין סגורה. לעומת זאת היו יהודים רבים סוחרים או מורים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. התיאוריה הגזענית וזיקתה לאנתרופולוגיה
3. התפתחות תורת הגזע עד סוף המאה התשע עשרה
4. התפתחות הגזענות עד מלחמת העולם הראשונה
5. הגזענות בגרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה
6. עליית המפלגה הנציונל סוציאליסטית
7. סיכום  העבודה
8. ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 23020 SHOPPING CART DISABLED
תולדות המדע-התפתחות האסטרונומיה מאודוקסוס ועד ניוטון.
השוואת ההתפתחות מאודוקסוס לאריסטו מחד ומקפלר לניוטון מאידך.
2,114 מילים (כ-6.5 עמודים), 6 מקורות, 188.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
לצורך השוואת התפתחות האסטרונומיה הפלנטרית מאודוקסוס (Eudoxus) לאריסטו מחד ומקפלר לניוטון מאידך, יש צורך להקדים ולהגדיר את שתי התקופות משני צידי המהפכה של קופרניקוס.

אריסטו ראה את מרכז הכל, היינו מרכז הקוסמוס, בכוכב הארץ ודבריו נתפסו בספרות ימי הביניים כמקודשים ולא ניתנים לערעור. ניקולאס קופרניקוס שיער כי כוכבי הלכת מקיפים את השמש ולא את הארץ ושגם היא, יחד עם הירח הסובב אותה, מקיפה את השמש. עוד טען קופרניקוס  שסביר יותר לפרש את התנועות היומיות של גרמי השמיים תוך התייחסות לסיבוב הארץ, מאשר להקפת כל הגלגלים כולם. גישתו של קופרניקוס היוותה מעין כפירה, העלולה לעורר התנגדות בין המאמינים ורק ב-1543, סמוך למותו של קופרניקוס, יצא לאור חיבורו "על סיבוביהם של גלגלי השמים".

תורתו של קופרניקוס זכתה לגיבוי מתמטי כשבעים שנה לאחר מכן, כאשר האסטרונום והמתמטיקאי יוהנס קפלר (Kepler, 1571-1630) הסביר את שיטת קופרניקוס, בתארו את המסלולים של  כוכבי הלכת כעקומה מתמטית אחת. שוב לא נצרך קפלר לשימוש בכלים נוספים, כגון האפציליקוס שמדד את תנועות הכוכבים על פי זוויותיהם.

יוצא מכאן שעיקר ההשוואה בין תפיסות שונות בתקופתם של אודוקסוס ואריסטו לתקופתם של קפלר וניוטון, עשויה, כאמור, להיות אנאלוגית ומשווה בין התפתחויות, כאשר נקודת המוצא בכל תקופה היתה שונה.

תוכן:
מבוא
א. היחס בין תופעות, מתמטיקה ותורת חומר בשני המקרים
ב. האנלוגיה בין שתי ההתפתחויות וסייגיה
ג. החדשני והמסורתי באסטרונומיה החדשה של קפלר
סיכום
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 67631 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות חקיקתית של עבירות האינוס, 2008.
סקירה של התפתחות עבירת האינוס מימיה הראשונים של מדינת ישראל ועד לימינו אנו, כול השוואה לדין הזר.
11,138 מילים (כ-34.5 עמודים), 51 מקורות, 449.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עבודה זו עוסק בהתפתחות החקיקתית של עבירת האינוס.
בעבודה זו אנסה להתחקות אחר הגלגולים והשינויים הרבים אותם "עברה" והעבירה החברה. דומה כי עם השנים נוכל להבחין אט אט בנאורות ובשינוי ההלך המחשבתי, אותו עוברים החברה, השופטים והמחוקקים, הן בארץ והן בעולם כולו.
מעניין לראות כיצד נתפסה העבירה במאות ה- 18 וה- 19, כאשר בזמנים אלה התיחסו לכך כאל פגיעה "ברכוש"- האישה הייתה רכושו של בעלה או של אביה, ואונס האישה סימל "ירידת ערך הרכוש". באותן שנים העונש בגין אונס היה עונש מוות, ועל כן המחוקקים באותם שנים מצאו לנכון להעמיד מכשולים דיוניים וראייתיים רבים בפני האישה המתלוננת, הושמו מחסומים בפני נשים נשואות וזונות כך שלעולם לא יכלו להצליח בתלונתן בגין מעשה האונס. נראה כי היה מאוד לא קל, עד כדי בלתי אפשרי להוכיח את העבירה באותה תקופה.
עבירת האינוס הישראלית, ככל העבירות בשנים הראשונות של קום המדינה, נשאבה מן המנדט הבריטי, והעבירה נחשבה כ"עבירה נגד המוסר". גם במדינת ישראל עד שנת 1980, בעל אשר בעל את אשתו בכוח וכנגד רצונה לא הורשע באונס. רק לאחר תיקון מס' 14, עליו עוד ידובר בהמשך, הוסר המחסום בפני אישה נשואה.
עוד נראה במהלך העבודה כיצד השופטים במדינת ישראל "משילים את קליפתם", משתחררים מן הסטיגמות ומקלים על קורבן האונס, המתלוננת. עד לתחילת שנות ה- 90, נראה כי כמעט כל המערכות במדינה (משטרה, פרקליטות ושופטים), עשו כל שביכולתם על מנת להקשות ולהערים מכשולים על המתלוננת באונס, מתוך מחשבה שקל מאוד להאשים אדם באונס, אך קשה מאוד להוכיח את חפותו. על כן, נראה כיצד השופטים והסניגורים מתייחסים לאותו קורבן, "צולבים" אותה על דוכן העדים כאילו היא עצמה עמדה על דוכן הנאשמים, כיצד נהגו לפרוש לעיני כל את עברה המיני, "מתירנותה", חוסר ניתוק קשר עם הנאשם, אי בריחה ממנו, או אי התנגדותה הפיזית עד כדי התשת כוחותיה. כל אלה עמדו לנגד עיניהם הבוחנות של השופטים, אשר לא פעם הפנו אצבע מאשימה כלפי אותה מתלוננת במקום אותו חשוד במעשה. נראה כי המערכת השיפוטית והמחוקקים "היו זקוקים" לפרשה מזעזעת כמו פרשת "שומרת", אשר תשים להם מראה לנגד עיניהם ותגרום להם לפקוח עיניהם, ולראות כיצד ילדה בת 14.5 אשר עברה אונס קבוצתי מתמשך, בצורה קשה לאין שיעור, והשופט המחוזי מצא לנכון לזכות את אותה חבורה של פושעים רק בשל "מתירנותה המינית", אי בריחתה ואי ניתוק הקשר מאותם נערים נלוזים שהעבירוה את אותן זוועות. מאותו מקרה, הן החברה, הן המערכת המשפטית והמחוקק, מתקדמים הלאה לעידן חדש בו לא המתלוננת עומדת תחת זכוכית המגדלת, כי אם הנאשם- כפי שצריך להיות במדינה מתוקנת.  
בעבודה זו נראה כיצד הסייגים והמגבלות הראייתיות והדיוניות מושארות מאחור ומפנות מקום לחקיקה נאורה ומקלה עם המתלוננת. נוכל לראות איזה סעיפים ופרוצדרות הושארו מאחור או תוקנו עם השנים, ונבחן מקרוב את יחס המערכת כלפי המתלוננות.
נבדוק מה היו אותם גורמים שהביאו לשינויים הרבים לאותה עבירה, שנראה כי מימדי התופעה רק הולכים וגדלים עם השנים. נראה כיצד שדולות הנשים והפמיניסטיות נלחמו למען תיקון החוקים, וכיצד המאבק התקשורתי תורם להגברת המודעות וכך גם לריבוי התלונות, ואי חשש מהגשתן.
לא נשכח לבסוף לערוך "ביקור קצר" במדינות המשפט המקובל ולראות מה קורה בביתם הם, כיצד באותן ארצות מתמודדים עם העבירה, והאם גם אצלם העבירה מוגדרת כ"עבירת מין". נרמוז כי ישנן מדינות אשר מצאו לנכון לשים דגש רב יותר על מרכיב האלימות שבעבירה. נראה איזו מן המדינות מקילה יותר עם המתלוננת ומי עם הנאשם, לאיזו מדינה אנו יותר דומים, או  שונים, וכדומה.

תוכן העניינים:
פרק 1. מבוא
פרק 2. ההיסטוריה של עבירת האינוס
פרק 3. השינויים בסעיף 345 לחוק העונשין הישראלי
פרק 4. תיקונים עקיפים (פרוצדורה וראיות)
פרק 5. הסיבות שהביאו לשינויים הרבים שנעשו בחוק
פרק 6 משפט משווה
פרק 7. סוף דבר
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
עד לשנת 1992 כמעט ולא היו שינויים בחקיקה הישראלית הנוגעים לעבירת האינוס.
משנת 1936, במשך למעלה מ- 50 שנה לא שינו את ההוראות בפקודת החוק הפלילי.
העובדה כי הרפורמה התבוששה לבוא במשך 52 שנה, לא מנעה מן המחוקק להנהיג תיקונים משמעותיים לסעיפי החוק תוך שנתיים מקבלתו. החוקים הישנים נוטים לייחס חשיבות רבה למהות הפגיעה המינית, כאשר עבירת האונס הוגבלה בד"כ לחדירה ואגינלית- וזאת בשל מקורה של העבירה בפגיעה בבתולים ובהורדת הערך החברתי- כלכלי של האישה, שהייתה כרוכה בכך(6).
 
עבודה מס' 67423 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות הביקורת השיפוטית של בית המשפט העליון על בתי הדין הרבניים, 2009.
סקירה של התפתחות הביקורת על שלביה השונים, המצב כפי שהוא משתקף היום, וניסיון "לנבא" את המצב בעתיד.
9,396 מילים (כ-29 עמודים), 40 מקורות, 324.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הביקורת השיפוטית ההולכת וגוברת, כשלצידה הרצון של בית המשפט העליון לכונן מערכת דיני משפחה עצמאית-אזרחית-חלופית משל עצמו, היא למעשה הנושא העיקרי בו עוסקת עבודה זו.
טרם ניגשתי למלאכת הכתיבה, עברתי על עשרות פסקי דין ומאמרים שונים שנכתבו בנושא, על מנת ללמוד את עיקרו מקרוב, להבין את מקומה של מערכת בתי הדין הרבניים בארץ כיום, לאור מערכת היחסים ההפכפכה שלה עם בית המשפט העליון. בגוף העבודה, עמדתי על התמורות שחלו בסמכויותיו של בית הדין הרבני בעבר לעומת המצב בהווה. עסקתי בהרחבה בשלושת השלבים העיקריים של התפתחות הביקורת השיפוטית על בתי הדין הרבניים, מצידו של בית המשפט העליון, ואת הסיבות שהביאו לכך.
את המסקנות השארתי לסוף העבודה, ואולם כבר עתה אוכל להגיד שככל שהתעמקתי יותר בנבכי אותה מערכת יחסים סבוכה, בין בית המשפט העליון לבין בתי הדין הרבניים, לא מצאתי מערכת סטאטית יציבה, אם כי מערכת שמצויה בשינוי מתמיד. מצב בו בית המשפט העליון מוציא מידיו פסקי דין  המכרסמים בסמכויותיו של בית הדין הרבני ללא לאות, וגורם בעיקר לדין להיות לא וודאי אלא כי כזה שנתון לשינוי מתמיד ולפרשנות מתחלפת.
ניתן לומר היום בביטחון כמעט מלא, שגם בתי הדין הרבניים ספגו את מהלומת המהפכה החוקתית של השופט אהרן ברק, כפי שגם נראה בהמשך, ובעוד שכוחם של בתי הדין הרבניים נחלש כל העת הזו, גדל כוחו של בית המשפט העליון כמכוון את הדין הרצוי, ובעצמו מפתח מערכת דיני משפחה עצמאית שעתידה להיות חלופה אזרחית למערכת של בתי הדין הרבניים.

אינני בטוח שבית המשפט העליון, שמפתח בעצמו מערכת אזרחית חלופית על חשבון בתי הדין הרבניים, הוא המצב האידיאלי במדינה דמוקרטית מתוקנת. היה נכון למחוקק לקום ולהגיד את דברו, לבקר את המהלכים של בית המשפט העליון, או לחילופין לעגן אותם בחקיקה מתאימה. עם זאת, נדמה שהרצון של המחוקק לשמור על הסטאטוס קוו הקיים עם האוכלוסייה החרדית, כמו גם החשש לשנות ולו דבר במצב העדין הזה ממילא, הביאו את המחוקק לעמוד מהצד ולתת לבית המשפט לעשות את עבודתו שלו.
קשה להשלים עם המצב הקיים כיום, בו בית המשפט העליון מוציא הלכות חדשות, שמשנות ללא הרף את הדין הקיים והנוהג בבתי הדין הרבניים, ובכך גורם למעשה לפגיעה קשה באמון מצד אלה הבאים להתדיין לפני המערכת הדתית, שכן הדין פעמים שהוא ידוע יכול להתחלף ולהשתנות בערכאה של העליון. נראה כי בית המשפט העליון הפך כל אבן בדרך והכתיב לבית הדין הרבני את הדין לפיו יש לנהוג, גם על כך ישנה התייחסות רחבה בגוף העבודה.
אין ספק שהמחשבה שעמדה מאחורי כל המהלכים השונים של בית המשפט העליון, היא מחשבה ראויה שרואה את אינטרס המתדיין לנגד עיניה, כמו גם את זכויותיו ורצונותיו בכפוף לחופש המצפון וכבוד האדם וחירותו. נדמה שכן, הגיעה השעה לכונן מערכת אזרחית חלופית בארץ, כזאת שלא תקפח את תושביה בגלל דתם ותאפשר נישואין וגירושין אזרחיים בתוך גבולותיה של המדינה. אולם, לדעת כותב שורות אלה, מהלך זה ראוי שיצא מכנסת ישראל ולא מבית המשפט העליון.

לא בכדי בחרתי להתמקד במשפט ההשוואתי הנוהג כיום במצרים.
כמונו, גם להם נשארו שרידים מהמנדט הבריטי של דבר המלך במועצתו, וגם אצלם כמו אצלנו יש התנגדות מטעמים דתיים לשינוי המצב הקיים. עם זאת, מצרים הצליחה לעשות רפורמה מקיפה בכל דיני המעמד האישי, וזאת על דרך הפרוצדורה ולא בדרך המהות, עוד על כך בהמשך העבודה.

הנושא של התפתחות הביקורת השיפוטית של בית המשפט העליון על בתי הדין הרבניים הוא רחב יריעה, מרתק וכולל בו רבדים רבים. מאבקים סמויים וגלויים על צדקת הדרך וכמובן  השלב השלישי בהתפתחותה של אותה ביקורת, שלב שטרם הושלם ושאת תוצאותיו אנחנו עתידים לראות בעתיד הלא רחוק.
בעבודה ניסיתי לסנן חומרים ולהיות תכליתי עד כמה שניתן, אני מודה שהדבר היה קשה מנשוא, עקב הפסיקה העצומה שיש בנושא, כמו גם דעות של מלומדים.
התוצר הסופי של העבודה הוא מה שאני מקווה שיקוף של התפתחותה של הביקורת השיפוטית על בתי הדין הרבניים, על כל שלביה וניסיונותיה לעשות מהפכה בדיני המשפחה בארץ.

תוכן עניינים:
הקדמה
בג"צ פלונית
פרק א- סמכויותיו של בית הדין הרבני אז והיום
פרק ב- התפתחות הביקורת השיפוטית של בית המשפט העליון על בתי הדין הרבניים
השלב הראשון- הגדרת גבולות הסמכות
השלב השני- כיפוף בית הדין הדתי לדין האזרחי
השלב השלישי- הרחבת המערכת האזרחית למערכת עצמאית חלופית
פרק ג- משפט השוואתי- משפט השריעה האסלאמית במצרים
פרק ד- מסקנות והמשכו הישיר של השלב השלישי- "תזת אי ההכרה"
פרק ה- ביקורת
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
המאפיין העיקרי של דיני המשפחה בישראל הוא העדר דין טריטוריאלי אחד, החל על כל בני הדתות בארץ. ההסדר המשפטי של התחום, שמקורו בדבר המלך במועצה על א"י 1947-1922, מאופיין בפיצול- הן של הדין והן של הדיין. כך מרבית הנושאים המוגדרים כחלק מ"ענייני המעמד האישי" מוסדרים על ידי הדין האישי של בעלי הדין , שהוא למעשה הדין הדתי של העדה אליה הם משתייכים, ולגבי אזרחים זרים חוק מדינת אזרחותם . במקביל, השיפוט באותם "ענייני המעמד האישי" נתון לבתי הדין הדתיים, אם בתור שיפוט ייחודי ואם בתור שיפוט מקביל לשיפוטו של בהמ"ש האזרחי, זהו למעשה הפיצול השני, בין הדין האזרחי הטריטוריאלי לבין הדין הדתי. לפי פרופ' שיפמן נקודת המוצא של המדינה הייתה בשעתו, שעליה להרכין ראש בפני הדין האישי, תוך וויתור על תחולתו של החוק האזרחי בתחום זה. למעשה המחוקק משך את ידיו ממתן תשובה משל עצמו בעניינים אלה ויצא מידי חובה בהמצאת הכתובת שאליה יש לפנות.
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>