עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>

תוצאות חיפוש "התפתחות הילד":

עבודה מס' 63535 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות התיאטרון מול התפתחות הדת והתרבות המערבית, 2003.
מה החוט המקשר וההתפתחותי בין יצירות המוח האנושי - הדת, האמנות והמדע.
6,751 מילים (כ-21 עמודים), 12 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים
א. מבוא
ב. התפתחות הדת והחברה בעולם העתיק
  ב.1 תיאוריות מקור הדת ואפיון סוגי החשיבה הדתית
  ב.2 תהליך התפתחות החברה האנושית הדתית הקדומה
ג. התפתחות התיאטרון הקדום: ממיתוס לטרגדיה
  ג.1. האפוס הראשון בהיסטוריה: גילגמש
  ג.2. האפוס היווני-הומרי: האודיסיאה
  ג.3 הולדת הטרגדיה היוונית מבשרת התיאטרון המודרני
ד. הטרגדיה "ירמיהו": תיאטרון יהודי בקונפליקט בסיסי
  ד.1 התיתכן אמנות יהודית: בחינת מקורות המקרא ביחס לאפוס היווני
  ד.2 ניתוח הטרגדיה "ירמיהו" על רקע נוף תרבותה היהודית-ציוני
ה. סיכום העבודה
ו. ביביליוגרפיה

מבוא
   מה משמעות הקיום האנושי? הטבע? היקום? נדמה שהאדם שואל עצמו שאלות אלו עוד
משחר ההיסטוריה. מוגבלות הידע האנושי מחד, והשאיפה להכרת הנשגב ולהבנה האבסולוטית
מאידך, הצריכו סיפוק תשובות יצירתיות. כך יצר לו האדם את הדת, ומכאן התפתח בהמשך
המדע. הדת כרוכה בקיום האנושי בעבותות פנימיים חזקים, ונולדה כדי לענות על הצרכים
הפנימיים הכמוסים שבאדם. האדם מחפש משמעות בבסיסו- ומכאן מתחיל הכול: הדת,
האמנות והמדע. זה ערש התרבות האנושית, שהוליך להתפתחות החברה שלנו משבט של בעלי
חיים.  האדם היוצר בעל החזון הוא המקור לכל המצאות האנושות ולכל פיתוחיה הרבים.
שאלת המחקר של עבודתי היא כיצד משתלבת כל היצירתיות האנושית ביחד? מה החוט
המקשר וההתפתחותי בין יצירות המוח האנושי, הלא הן הדת, האמנות והמדע? מהיכן נובע
הכול?
אודה, שאיפותיי בעבודה זו יומרניות והסיכוי שאצליח להקיף ולהכליל את כל תולדות התרבות
האנושית אפסי. על כן אתמקד בנושאים מייצגים של הדת והאמנות. בעבודתי אבחן את תולדות
התפתחות התרבות המערבית, ואתמקד בתקופת התהוות התרבויות הכה שונות שעומדות
בבסיסה: היהדות ויוון העתיקה. לצורך מציאת ראשית התרבות האנושית, ארחיק ראשית כל
אל שחר ההיסטוריה ואל אזור מסופוטמיה, הסביבה בה הומצא הכתב- הוא ההמצאה האנושית
הגדולה ביותר ומבשרת התרבות האנושית כולה. כפי שציינתי, בבסיס החשיבה האנושית
היוצרת עומדים יסודות הנפש שיצרו את הדת. לכן שם אפתח את מחקרי ואנסה להבין כיצד
התפתחה, ומה טיב החשיבה העומדת מאחוריה. משם אעבור לחקור את התפתחות התרבות
במקביל לדת, ואנסה להבין איפה השתלבה האמנות בתוך מכלול החברה הנבנית. את האמנות
תייצג בעבודתי אמנות התיאטרון, שלה בסיס פולחני-דתי מובהק ועליו עוד אעמוד. אבחן את
תהליך התפתחותו של התיאטרון לצד התפתחות הדת והתרבות המבוססת על החשיבה המיתית -
מהיצירה המורכבת הראשונה "גלגמש", המשך באפוס ההומרי שמהווה את בסיס התרבות
היוונית, ומשם להתפתחות שיא היצירה התיאטרלית- היא הטרגדיה. לאחר שאשזור חוט
התפתחותי זה, אעבור לשזור את החיבור הבעייתי יותר- התפתחות האמנות בתרבות היהודית,
בעלת דת היסטורית בחשיבתה. אבחן את קיום אפשרות התפתחותה של אמנות תיאטרון
בתרבות כזו, ולבסוף איישם את מסקנות המחקר שלי על יצירה תיאטרלית פראדוקסלית מכל
הבחינות בהן אעסוק בעבודה: הטרגדיה המודרנית-יהודית "ירמיהו" בחברה חילונית. כך אנסה
לענות על שאלת הבסיס שלי בעבודה: כיצד נשזרים ביחד המורשת הדתית, תפיסת הנפש
האנושית, וערכי התרבות- בתוך יצירת האמנות התיאטרלית, המשקפת את יסודות התרבות בה
היא נוצרת.


 
עבודה מס' 67866 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות שפתם הגרפית של הילדים והתנאים להתפתחותה, 2009.
תיאור שלבי ההתפתחות של הילד- שלב השרבוט, השלב התיאורי, השלב הטרום סכמטי, שלב הסכמה והשלב הטרום מציאותי.
2,194 מילים (כ-7 עמודים), 7 מקורות, 249.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
חווית האומנות והיצירה היא חוויה חושית המשלבת בתוכה שימוש בחוש הראייה, המישוש והריח. באמצעות התנסות בחוויה זו, הילד מגבש את תפיסת עולמו. הציור נחשב עבורו כאמצעי הבעה ידידותי ורחב יותר מהבעה מילולית. לפי באב ואגם (1995), בתהליכי יצירה באומנות חזותית פלסטית מתרחשת הבעה, שמשמעה מתן צורה חיצונית להתרחשויות פנימיות, כגון רגשות, מחשבות, חלומות, דמיונות וכדומה. היא יכולה להיות גם 'תרגום' של מראות מן המציאות וגם המצאת צורות או תרגום של מראות מן הדמיון. לפי רימרמן (1990) עבור הילדים הצעירים שהשפה עדין אינה מפותחת אצלם ובעבור ילדים שיש להם קשיים בשיחה וורבלית וכתיבה, הציור הוא שפה לכל דבר. מלקיודי (2004) מוסיף ואומר שתחום האומנות ככלי תרפי תפס תאוצה בקרב פסיכולוגים ופסיכיאטרים לפני כמאה שנה, בעיקר אצל מבוגרים. ההתייחסות אל אומנות ילדים באה בעקבות הטיפול הנפשי אצל מבוגרים שטפלו באמצעות ההבעה האמנותית. הציור לדוגמא  משמש כלי טיפולי עבור הילדים ובדרך זו ניתן לגלות עולמות רגשיים שחבויים אצל הילד. כשהחלו לחקור את ציורי הילדים שימת הדגש הייתה על גילוי של רמת האינטליגנציה אצל ילדים. לאחר מכן התמקדו בגילוי תכונותיו האישיות של הילד על ידי מבחן "ציור האיש" שפותח על ידי גודינף (1962, אצל מלקיודי, 2004).

תוכן העניינים:
- מבוא
- שלבי ההתפתחות הגראפית של ילדים-
שלב השרבוט
מהשרבוט לשלב התיאורי
השלב הטרום סכמטי
שלב הסכימה
שלב טרום מציאותי
התאמת ציורים לשלבי ההתפתחות הגראפית
- ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
השלב הראשון- שלב השרבוט הגיל 1.5- 3 שנים
שלב השרבוט מתחיל בערך בתקופה שבין גיל שנה וחצי עד שנתיים ואפילו עד גיל שלוש והוא מתחלק לשני שלבים. הראשון הוא שלב השרבוט הספונטאני, אותו נציג כעת, והשני הוא שלב השרבוט המובנה, אליו נתייחס בהמשך. הציור בתחילתו הוא פעילות תנועתית- מוטורית, שמקורה בזרוע ורק לאחר זמן היא נובעת מן המרפק, אחר כך מפרק כף היד ומהאצבעות. כשהילד מחזיק בידו חומר או כלי, תנועותיו מותירות עקבות על גבי נייר או על גבי נייר או על גבי כל מצע אחר (באב ואגם, 1995).
 
עבודה מס' 65922 SHOPPING CART DISABLED
השפעות משחקי מחשב על התפתחותם של ילדים, 2005.
סקירת מחקרים בנושא השפעות המחשב על התפתחותם התפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והחברתית של ילדים.
8,754 מילים (כ-27 עמודים), 19 מקורות, 349.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
טכנולוגית המחשב פתחה צוהר לעידן חדש בתקשורת ההמונים והביאה עמה הבטחה גדולה לצד דאגות חדשות באשר להשפעת המחשב על התפתחותם ורווחתם של ילדים (Wartella & Jennings, 2000).
בתקופה בה הופך השימוש במחשב לחלק בלתי נפרד מחיי הילדים בבית ובבית הספר, עולה הצורך בחקר השאלה כיצד עשוי להשפיע המחשב על התפתחותם של ילדים.
המאמר הנוכחי מבקש לסקור מחקרים שעסקו בנושא השפעותיו של המחשב הביתי על התפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והחברתית של ילדים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. אופן ודפוסי השימוש במשחקי המחשב בקרב ילדים
2. השפעת השימוש במשחקי מחשב על ילדים מהיבטים פיסיים והתנהגותיים
2.1 סיכונים פיזיולוגיים
2.2 התנהגות אלימה
2.3 השפעות השימוש במשחקי מחשב על התנהגות תוקפנית
3. השפעת משחקי המחשב על תפיסת המציאות
4. השפעות חברתיות של משחקי המחשב
5. השפעת משחקי המחשב על הישגים לימודיים
6. משחקי המחשב ככלי חינוכי
6.1 תפיסה חזותית (ויזואליזציה)
6.2 ראיה מרחבית
6.3 ייצוג דימויים
6.4 ריכוז ויזואלי
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
משחקי מחשב אינטראקטיביים משתייכים לתרבות מולטימדיה חדשה, המבוססת על טכנולוגיית המחשב האישי (PC) (Fromme, 2003) והפכו לתופעה צבעונית ורבת צלילים, המתפשטת בקצב מהיר ברחבי העולם (צרפתי-נתן, 2002).
משחקים אלו הפכו פופולריים מאוד ב-20 השנים האחרונות, ובעיקר בקרב ילדים, שהחלו להקדיש שעות מזמנם למשחקים אלו. השאלה העולה כאן היא מדוע משכה תעשיית משחקי המחשב דווקא לקוחות צעירים ומה מביא ילדים ובני נוער להיות מרותקים למשחקי המחשב.
למשחקי המחשב מאפיינים המשותפים למשחקים רגילים והוא מבוסס על עקרונות משחק כלליים, על פי הקריטריונים הבאים שמצאו פרצוב וקוזמנסקי, (1989):
 
עבודה מס' 69351 SHOPPING CART DISABLED
מקומה של תורת הגזע בהתפתחות האנטישמיות המודרנית, 2012.
העבודה עוסקת בתורת הגזע, התפתחותה לאורך השנים, כיצד באה לידי ביטוי בהגות האנטישמית והשפעתה על התפתחות האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאצים לשלטון תוך התייחסות לאידיאולוגיה הנאצית ששילבה בתוכה את תורת הגזע ועשתה בה שימוש לצרכים פוליטיים.
14,275 מילים (כ-44 עמודים), 32 מקורות, 328.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודתי זו אסקור את מקומה של הגזענות באנטישמיות המודרנית, תוך דגש על התפתחותה בגרמניה. לצורך כך, אפרט את הרקע התקופתי ומצבם של יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19, אעמוד על משמעותה של תורת הגזע ואסקור את השתלבותה של זו בהגות האנטישמית תוך התמקדות במספר הוגים בולטים בתקופה זו שהשפעתם על התפתחותה של הגזענות בתוך האנטישמיות המודרנית הייתה משמעותית וחשובה.
בתוך כך אבקש לבחון כיצד התפתחה תורת הגזע בשלהי המאה ה- 19 בגרמניה ומה הייתה השפעתה על האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאציזם לשלטון?
טווח התקופה בה אדון יסתיים בעליית המפלגה הנאציונל סוציאליסטית לשלטון בגרמניה, תוך נגיעה קלה בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה על מנת להמחיש את השפעותיה מרחיקות הלכת של הגזענות האנטישמית על החברה היהודית בגרמניה ובכלל.

תוכן העניינים:
1. פרק ראשון - מבוא
2. פרק שני - רקע תקופתי - יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19
3. פרק שלישי - תיאוריית תורת הגזע
4. פרק רביעי - התפתחות תורת הגזע בהגות האנטישמית:
4.1.   וילהלם מאר
4.2.   אדולף שטקר
4.3.   אויגן דיהרינג
4.4.   גאורג ריטר פון שנרר
4.5.   ריכארד וגנר
4.6.   יוסטון סטיוארט צ'מברלין
5. פרק חמישי - התפתחות תורת הגזע בתחילת המאה העשרים
6. פרק שישי - תורת הגזע באידיאולוגיה הנאציונל סוציאליסטית
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
בשנת 1871 הושלם תהליך איחודה המדיני של גרמניה והחלה תקופת הרייך השני(5). עם תחילת תקופת הרייך השני הושלם גם תהליך האמנציפציה של היהודים בגרמניה. התמורות הכלכליות שהחלו כבר במחצית המאה ה- 19 צברו תאוצה וגרמניה הפכה למעצמה תעשייתית בעלת מרכזים פיננסיים גדולים וארגונים תעשייתיים ענפים המבוססים על שוק חופשי, יוזמה פרטית ומעורבות המדינה. עיסוקם העיקרי של היהודים במסחר הביא לאפשרות משמעותית של עלייתם במעמד החברתי ובאיכות חייהם. במהירות התפתח בקרב היהודים מעמד בינוני חזק ודומיננטי.
 
עבודה מס' 67436 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות החשיבה בילדים, 2008.
התפתחות תיאורית ה- mind בקרב ילדים אוטיסטיים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינה.
4,086 מילים (כ-12.5 עמודים), 37 מקורות, 449.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
היכולת שלנו להסיק מה אדם אחר חושב ומרגיש, הינה אחת ההיבטים הבסיסיים ביותר של האינטראקציה האנושית. יכולת או קיבולת זו ידועה גם כ" הסקת מסקנות מנטאלית" של אחרים (mentalizing)   (Courtin, 2000) .
התיאוריה המרכזית והחשובה המתארת את ההתפתחות של הסקת מסקנות אנושית הינה תיאורית ה-mind (TOM), שלפיה האדם המחזיק בה יכול להסיק את הטווח הרחב של מצבים מנטאליים(אמונות, תשוקות, כוונות, דמיון, רגשות ועוד) אשר גורמים לפעולה, במילים אחרות, להיות בעל תיאורית ה-mind זה להיות יכול לשקף או לחשב את תוכן הדעת  של אדם אחר ואף של הדעת של העצמי(Baron-Cohen, 2001).  בעבודה זו אנו נתמקד ונדון בהתפתחות התיאוריה של ה-mind בקרב ילדים בעלי אוטיזם לעומת ילדים בעלי התפתחות תיאורית mind תקינה.
השאלות הנשאלות במסגרת תיאורטית ומחקרית של תיאורית ה- mind הן האם ילדים מזהים שיש לאחרים מצבים מנטאליים פנימיים, ואילו מצבים פנימיים הם מייחסים לאחרים. שאלות אלה מתייחסות לידע משתמע שיש לילד על העולם המנטאלי של הסובבים אותו, אותו ידע המאפשר לילד לתת הסברים לגבי ההתנהגויות שלו עצמו, ולנבא התנהגות של אחרים תוך הישענות או הסתמכות על מצבם המנטאליAstington & Gopnik, 1991) מיתוך שקד & ירמיה, 1998).

תוכן עניינים:
מבוא
מהי תיאורית ה-  mind
מסלול התפתחותי של תיאורית ה- mind(באיזה גילאים היא מתפתחת באופן כללי)
התפתחות ה- TOM בקרב ילדים אוטיסטים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינהדיון וביקורת.
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
מקור המודל של תיאורית ה-(Theory Of Mind) mind הינה במחקר שנערך עם קופים. Premack & Woodruff, (1978) ניסו לבחון האם לשימפנזים יש יכולת לדעת על ה-minds של אחרים.
החוקרים בחנו טענה זו בעזרת שימפנזה אחת שלה הראו שמונה קטעי ווידאו, שבהם נראה אדם הנתקל בבעיה מסוימת במצבים שונים, חלקם פשוטים יחסית ואחרים מסובכים יותר. השימפנזה נדרשה להצביע על דרכי פיתרון בהן נתקלה. לדוגמא, בקטע אחד נראה אדם כלוא בתא ללא יכולת לשחרר את עצמו ולאחר הסצנה ניתנו לשימפנזה ארבע תמונות של פתרונות אפשריים לסיטואציה שראתה: מפתח, צינור, גפרור ומברג. החוקרים בחנו האם השימפנזה תבין את הכוונות והמחשבות של האדם באותה סיטואציה ותבחר את התמונה עם הפיתרון עבורו. השימפנזה הצביעה על הפיתרון הנכון לרוב קטעי הווידיאו והחוקרים טענו כי היא הבינה את כוונות השחקן בסיטואציות השונות שנתקל בהן. לכן לאור הממצאים הסיקו החוקרים כי ה-TOM מתפתחת אצל שימפנזיםPremack & Woodruff, 1978) מיתוך, (Peterson & Siegal 2000.
 
עבודה מס' 60973 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות שפה בקרב ליקויי שמיעה בשלב הקדם מילי, 2002.
סקירה תיאורטית של תהליך התפתחות השפה בקרב לקויי שמיעה לעומת ילדים שומעים.
7,398 מילים (כ-23 עמודים), 6 מקורות, 499.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
פעולת הדיבור היא האופן שבה האדם משתמש בלשון כדי להשיג בעזרתה תוצאות.
בתהליך התקשורתי לא תמיד קיימת חפיפה בין המבע כפשוטו ובין משמעו הנרמז לפי כוונת המוען. תיאוריית פעולת הדיבור היא הקשר שבין התוכן הפרופוזיציוני של המבע ובין כוחו האילקווציוני, כלומר כוונת המוען היא להשפיע על הנמען ולשדר לו בקשה, הבטחה וכדומה. וזאת בעקבות הפער שקיים בין הצורה הלשונית של המבע ובין כוונת הפעולה שהדיבור נועד להשיגה.
המניע המרכזי העומד ביסודן של פעילות הדיבור הוא המניע החברתי כלומר פעולת הדיבור היא:
           1.     תלויית תרבות.
           2.     תלויית יחסי מוען נמען.

הסביבה התרבותית, כללי הנימוס השונים מחברה לחברה, מסביבה תרבותית אחת לסביבה תרבותית אחרת הם המכתיבים את מידת הישירות של פעולת הדיבור.
אך לא רק הסביבה התרבותית קובעת את ההתנהגות שלנו בתקשורת הבינאישית אלא גם היחסים בין המוען לנמען (שראל, 1991).
עבודה זו דנה בנושא  התפתחותה של השפה  והדיבור אצל ילדים תוך שימת דגש על ילדים ליקויי שמיעה בשלב הקדם מילי.
השפה היא קוד מקובל ע"י החברה, המייצג רעיונות וזאת באמצעות השימוש בסמלים שרירותיים, ובחוקים המסדירים את צירופם של סמלים אלו.
השפה היא האמצעי המאפשר להביע את הרעיונות, הרגשות  והרצונות של כל אדם.
כמו כן היא אמצעי התקשורת החשוב ביותר לתקשורת בין בני האדם השונים (רוזנפלד, 2000).

עבודה זו תתחלק ל-2 חלקים: הפרק הראשון של העבודה יעסוק  בסקירת שלבי ההתפתחות של כל אדם על פי פיאג'ה.
לאחר מכן אעסוק במרכיבי השפה השונים כגון: הסמאנטיקה, התחביר והפרגמאטיקה, ואסביר כיצד כל אחד מהם לוקח חלק חשוב בהתפתחותה של השפה.
לאחר הדיון במרכיבי השפה אדון בתיאוריות השונות הנוגעות להתפתחות של השפה כגון: התיאוריה של חומסקי,סקינר ופיאג'ה, ואראה כיצד כל אחד מהם רואה גורם אחר כחשוב בהתפתחות השפה.
הפרק השני של עבודה זו יעסוק בהתפתחות השפה אצל ליקויי השמיעה. כאשר בתחילה תינתן הגדרה של אוכלוסיית ליקויי השמיעה, אציג את המאפיינים של ליקויי השמיעה ואפיוני השפה האוראלית אצל ליקויי השמיעה, הפקת הדיבור וכדומה. כמו כן עבודה זו תעסוק בפיתוח מודל התערבות של השפה הטבעית כפי
שמציגה אסתר דרומי בספרה על ליקויי למידה.
לאחר מכן אדון בהתפתחות השפה אצל ילדים חרשים כאשר במקביל תינתן השוואה להתפתחות שפה אצל ילדים שומעים.
לאחר הסברת הנושא של ליקויי שמיעה בהרחבה יתרה אעסוק בהצגת השפה העיקרית בה משתמשים ליקויי השמיעה והיא שפת הסימנים.
בסיומה של עבודה זו אציג סיכום קצר אשר ידון בתוצאות לבעיות שהועלו במהלך עבודה זו.

תוכן העניינים:
           1.     מבוא
           2.     שלבי ההתפתחות לפי התיאוריה של פיאז'ה
           3.     מילון מונחים
           4.     מרכיבי השפה
           5.     תיאוריות על רכישת שפות
                 5.1     תיאוריית הלמידה עמודים
                 5.2     התיאוריה הנאטביסטית
                 5.3     התיאוריה הקוגניטיבית
                 5.4     תיאוריית מגעי הגומלין
           6.     התפתחות הדיבור אצל ילדים שומעים
           7.     ביסוס תיאורטי לפיתוח מודל ההתערבות לשלב הקדם מילי
           8.     התפתחות שפה בשלב הקדם מילי
           9.     הגדרת אוכלוסיית ליקויי השמיעה
           10.     מאפייני הדיבור של ליקויי שמיעה
           11.     אפיוני שפה אוראלית של ילדים לקויי שמיעה
           12.     התפתחות השפה אצל ליקויי השמיעה
           13.     תהליך הפקת הדיבור
           14.     שפת הסימנים
           15.     סיכום
           16.     רשימה ביבליוגרפית
 
עבודה מס' 65583 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות חוק יידוע הציבור בדבר עבריין מין, 2006.
התפתחות החוקים בדבר יידוע הציבור לגבי הימצאות עבריין מין במקום מגורים/ עבודה.
2,551 מילים (כ-8 עמודים), 13 מקורות, 154.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
חוק ווטרלינג-חוק הרישום של עברייני מין אלימים חוקק ב1994- (אם כי יש מדינות שהיה קיים כבר לפני). חוק זה קרוי על שמו של ילד בן 11 בשם ג'ייקוב ווטרלינג, שנחטף מביתו שבמינסוטה ב-1989. לא הוא ולא החוטף נמצאו. אימו הפכה לפעילה בנושא ילדים נעדרים. חוק ווטרלינג מורה כי, אדם המורשע בעבירה נגד קטין, או שמורשע בעבירה מינית אלימה נגד כל אדם, יירשם (כתובת מגורים עדכנית) אצל סוכני אכיפת החוק במדינה, במשך תקופה של לפחות 10 שנים. כמו כן, אדם שנשפט כעבריין מין אלים, יירשם אצל סוכני אכיפת החוק במדינה, במשך כל חייו. העבירות המחייבות רישום הנן תקיפה מינית חמורה, תקיפה מינית, מגע מיני אסור, סיכון רווחת ילד על ידי התנהגות מינית היכולה לפגוע במוסר הילד, פיתוי או שידול, וחטיפה וכליאה במקרה שהעבריין אינו הורה הילד (www.parl.gc.ca).
החוק מחייב איסוף מידע על ידי המדינה והעברתו לרשות הפדרלית החוקרת (FBI) ולרשויות המקומיות. החוק מאפשר חשיפה של מידע לסוכני אכיפת החוק, סוכני ממשל המנהלים בדיקות רקע חשאיות וקהילות מקומיות (www.parl.gc.ca).
למרות שחוק ווטרלינג לא דורש הודעה לציבור, מדינות מסוימות חוקקו חוקים הדורשים ליידע את הציבור, כאשר עבריין מין עובר לגור בתחומן. באוקטובר 1994, חוקק "חוק מייגן" בניו-ג'רזי, החוק יצר פרוצדורת רישום ויידוע הציבור על עברייני מין. מטרת החוק הייתה להתריע את אוכפי החוק, בתי הספר, הארוגנים הקהילתיים והשכנים מפני נוכחות של עברייני מין הנחשבים כמסוכנים לקהילה. על פי חוק זה, עברייני מין מורשעים היו חייבים להירשם אצל המשטרה המקומית (Mickle, 1997).
חוק זה התבסס על מקרה האונס והרצח של מייגן קנקא בת ה- 7. ב- 1994, בעיירה המילטון שבניו-ג'רזי, מייגן קנקא פותתה על ידי השכן להיכנס לביתו לראות כלבלב - הצעה שהרבה ילדים מתקשים לסרב לה. השכן, פדופיל שהורשע פעמיים בגין עבירות מין, תקף מינית בעבר ילדה בת 5 וניסה לתקוף מינית ילדה בת 7 ונשפט  ל- 10 שנות מאסר. כשהשתחרר עבר לגור בסמוך לביתה של מייגן, יחד עם שני עברייני מין נוספים, עימם ישב בכלא. לאחר האונס והרצח, אימה של מייגן, עמדה כי החוק ישונה, ותתאפשר להורים גישה למידע אודות פדופילים בסביבתם, וזאת מתוך מחשבה כי לו ידעה על עברו של השכן היה האסון נמנע (Mickle,1997).

העבודה כוללת סקירה של התפתחות חוקים אלו בארה"ב ובארץ תוך כדי התייחסות להשלכות חיוביות ולנזקים העלולים להיגרם.

מתוך העבודה:
בארץ לא קיים חוק המחייב רישום ויידוע ציבור על שחרורו של עבריין מין מהכלא, אך קיימים חוקים הקובעים הגבלות שיש להפעיל כנגד עברייני מין משוחררים.
במרץ 2003, נכנס לתוקף 'חוק למניעת העסקת עברייני מין במוסד המכוון למתן שירותים לקטינים'. החוק קובע איסור העסקה ואיסור עיסוק במוסדות הנותנים שירותים לקטינים, לבגיר אשר הורשע בעבירת מין, כהגדרתה בחוק, ונדון עליה לפחות לשנת מאסר אחת בפועל. החוק אינו חל על קטין שביצע עבירת מין, על בגיר שביצע עבירת מין בהיותו קטין ועל נשים. החוק קובע מנגנון של מתן אישורי משטרה למעסיקים, מועמדים להעסקה ומועסקים במוסדות כאמור.
 
עבודה מס' 23020 SHOPPING CART DISABLED
תולדות המדע-התפתחות האסטרונומיה מאודוקסוס ועד ניוטון.
השוואת ההתפתחות מאודוקסוס לאריסטו מחד ומקפלר לניוטון מאידך.
2,114 מילים (כ-6.5 עמודים), 6 מקורות, 188.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
לצורך השוואת התפתחות האסטרונומיה הפלנטרית מאודוקסוס (Eudoxus) לאריסטו מחד ומקפלר לניוטון מאידך, יש צורך להקדים ולהגדיר את שתי התקופות משני צידי המהפכה של קופרניקוס.

אריסטו ראה את מרכז הכל, היינו מרכז הקוסמוס, בכוכב הארץ ודבריו נתפסו בספרות ימי הביניים כמקודשים ולא ניתנים לערעור. ניקולאס קופרניקוס שיער כי כוכבי הלכת מקיפים את השמש ולא את הארץ ושגם היא, יחד עם הירח הסובב אותה, מקיפה את השמש. עוד טען קופרניקוס  שסביר יותר לפרש את התנועות היומיות של גרמי השמיים תוך התייחסות לסיבוב הארץ, מאשר להקפת כל הגלגלים כולם. גישתו של קופרניקוס היוותה מעין כפירה, העלולה לעורר התנגדות בין המאמינים ורק ב-1543, סמוך למותו של קופרניקוס, יצא לאור חיבורו "על סיבוביהם של גלגלי השמים".

תורתו של קופרניקוס זכתה לגיבוי מתמטי כשבעים שנה לאחר מכן, כאשר האסטרונום והמתמטיקאי יוהנס קפלר (Kepler, 1571-1630) הסביר את שיטת קופרניקוס, בתארו את המסלולים של  כוכבי הלכת כעקומה מתמטית אחת. שוב לא נצרך קפלר לשימוש בכלים נוספים, כגון האפציליקוס שמדד את תנועות הכוכבים על פי זוויותיהם.

יוצא מכאן שעיקר ההשוואה בין תפיסות שונות בתקופתם של אודוקסוס ואריסטו לתקופתם של קפלר וניוטון, עשויה, כאמור, להיות אנאלוגית ומשווה בין התפתחויות, כאשר נקודת המוצא בכל תקופה היתה שונה.

תוכן:
מבוא
א. היחס בין תופעות, מתמטיקה ותורת חומר בשני המקרים
ב. האנלוגיה בין שתי ההתפתחויות וסייגיה
ג. החדשני והמסורתי באסטרונומיה החדשה של קפלר
סיכום
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 67456 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות המשפט והחוק המוסלמי, 2008.
סקירה קצרה של התפתחות המשפט האסלאמי.
1,762 מילים (כ-5.5 עמודים), 8 מקורות, 119.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
ברצוננו לציין מלכתחילה את מהות החוק שבאסלאם, חוק שאינו דטרמיניסטי. מיום התהוותה של מערכת החוקים, נראתה האימפריה האסלאמית כבעלת פתרון אולטימטיבי לחיי שלווה (היו כאלה שטענו, שהיא הפתרון לכל סוגיות החיים) מכאן המונח "שאסלאם הוא הפיתרון". בדיעבד לא הייתה פריחה ומודרניזציה תהליך שעל פניו נראה כהכרחי על מנת להתמיד בסגולה שאמורה להיווצר עם הדת עצמה.
השאלה על העתיד הינה חדשה למחשבה ולפילוסופיה האסלאמית מסיבות רבות. אחת מהן שבעינינו נראית כחשובה ביותר היא שהמוסלמים חיו מאות שנים בהמתנה לבוא היום ושעת הדין, דבר שהוליד ריקבון תרבותי. היעדר הדאגה לתדמית המודרנית וההשקעה בטקס "ההטבלה או ההכשרה" כאות הכנה לנקודה בה מתפרצת השעה והאמונה שאין לעסוק בעתיד והדבקת המונח "מטאפיזיקה" באופן אינטנסיבי למה שלא ניתן לחזותו, הקנה את התשובה שאין לשנות את מהלכי האלוהים. סיבות אלו, מבין רבות כמותן, מחקו בדיעבד את הסטרוקטורליזם התבונתי אודות מה יהיה הקשר בין האסלאם המסורתי לבין העולם המערבי שצבר תאוצה והתחיל להתפתח ללא הפסקה. מכאן ניתן לשפוך אור על מלחמת העולם המערבי באסלאם ובמזרח התיכון.
חוקרי תרבות שונים, הן בני הדת והן בני תרבות אחרת, מנסים לאתר את נקודת המפנה שהובילה לפרשנות הלא מחמיאה להתנהלות הדת במסגרת המדינית, ולהדבקת סטריאוטיפים לכלל העולם האסלאמי. אדוארד סעיד בספרו האוריינטליזם, ניסה להסביר את הנושא בהרחבה ולתת תשובה לעולם המערבי, דא-עקא, שניתן לתפוס את הנרטיב האסלאמי כלא מוכן למלחמת האידיאולוגיות עם המערב, קרי: שוויון מגדרי, חיים מדיניים וכו', אלא ככזה שעדיין מדשדש אי שם בתחילת דרכו, לכן אנו מאמצים מונח אחר "אסלאם כאחד הפתרונות לחשיבה דתית ולכל סוגיות החיים", בניגוד להנחה הרווחת אסלאם כפתרון אולטימטיבי.

בעבודה זו לא ניתן פרשנות וביקורת אודות התנהלותה של הדת, אלא נדון בהתפתחות החוק שבאסלאם, שבהתחלה היתה זו השריעה, אך מאוחר יותר ועם התרחבות מימדיה של תרבות זו נאלץ הנביא בעזרת אנשי הדת והמוסמכים לכך, לאתר ולבנות מערכת מורכבת יותר שלכאורה תפתור את מרבית הסוגיות והדילמות באותה תרבות. מערכת חוקים זו נקראת "אסול אלפקה".    

תוכן עניינים:
הקדמה
עיקרי דבר
א. האימפריה האסלאמית
ב. פוסט- אימפריה אסלאמית "אחרי העידן העבאסי"
סיכום
רשימת מקורות

הערת מערכת: מקורות העבודה כוללים מקור אחד בשפה הערבית.

מתוך העבודה:
המקורות להלכה והעקרונות על פיהם נקבע החוק המוסלמי, הם 'אצול אלפקה' או שורשי החוק. אותם חוקים נבעו, כמו שהוזכר לעיל, מתוך התפתחות האימפריה המוסלמית ומתוך אילוץ לייצר ולבנות מרחב גדול יותר לתחום השיפוט. ההיררכיה בין המקורות היא חשובה מאוד- קודם כל המילה הכתובה שמקבלת חשיבות רבה ומאוחר יותר ניתן להשתמש בכל מיני פרשנויות שבאו על מנת לפרש ולהסביר את מה שכתוב בספר.
1. הקוראן: "שריעה"- מה שהותיר אלוהים והרשה לעבדו בדת, קרי, צום, תפילה, העלייה לרגל, זכא(6) ושתי העדויות(7). שריעה בשפה פירשה מי שיורד למים בעת צימאון, ושריעה בקוראן קשורה למונח הנ"ל מאחר והיא היעד שהמאמין לצריך לבוא אליו כמו שהוא בא למים בעת צימאון(8).
...
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/08/2014
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>