היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות שפתם הגרפית של הילדים והתנאים להתפתחותה

עבודה מס' 067866

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור שלבי ההתפתחות של הילד- שלב השרבוט, השלב התיאורי, השלב הטרום סכמטי, שלב הסכמה והשלב הטרום מציאותי.

2,194 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

חווית האומנות והיצירה היא חוויה חושית המשלבת בתוכה שימוש בחוש הראייה, המישוש והריח. באמצעות התנסות בחוויה זו, הילד מגבש את תפיסת עולמו. הציור נחשב עבורו כאמצעי הבעה ידידותי ורחב יותר מהבעה מילולית. לפי באב ואגם (1995), בתהליכי יצירה באומנות חזותית פלסטית מתרחשת הבעה, שמשמעה מתן צורה חיצונית להתרחשויות פנימיות, כגון רגשות, מחשבות, חלומות, דמיונות וכדומה. היא יכולה להיות גם 'תרגום' של מראות מן המציאות וגם המצאת צורות או תרגום של מראות מן הדמיון. לפי רימרמן (1990) עבור הילדים הצעירים שהשפה עדין אינה מפותחת אצלם ובעבור ילדים שיש להם קשיים בשיחה וורבלית וכתיבה, הציור הוא שפה לכל דבר. מלקיודי (2004) מוסיף ואומר שתחום האומנות ככלי תרפי תפס תאוצה בקרב פסיכולוגים ופסיכיאטרים לפני כמאה שנה, בעיקר אצל מבוגרים. ההתייחסות אל אומנות ילדים באה בעקבות הטיפול הנפשי אצל מבוגרים שטפלו באמצעות ההבעה האמנותית. הציור לדוגמא משמש כלי טיפולי עבור הילדים ובדרך זו ניתן לגלות עולמות רגשיים שחבויים אצל הילד. כשהחלו לחקור את ציורי הילדים שימת הדגש הייתה על גילוי של רמת האינטליגנציה אצל ילדים. לאחר מכן התמקדו בגילוי תכונותיו האישיות של הילד על ידי מבחן "ציור האיש" שפותח על ידי גודינף (1962, אצל מלקיודי, 2004).

תוכן העניינים:
- מבוא
- שלבי ההתפתחות הגראפית של ילדים-
שלב השרבוט
מהשרבוט לשלב התיאורי
השלב הטרום סכמטי
שלב הסכימה
שלב טרום מציאותי
התאמת ציורים לשלבי ההתפתחות הגראפית
- ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השלב הראשון- שלב השרבוט הגיל 1.5- 3 שנים
שלב השרבוט מתחיל בערך בתקופה שבין גיל שנה וחצי עד שנתיים ואפילו עד גיל שלוש והוא מתחלק לשני שלבים. הראשון הוא שלב השרבוט הספונטאני, אותו נציג כעת, והשני הוא שלב השרבוט המובנה, אליו נתייחס בהמשך. הציור בתחילתו הוא פעילות תנועתית- מוטורית, שמקורה בזרוע ורק לאחר זמן היא נובעת מן המרפק, אחר כך מפרק כף היד ומהאצבעות. כשהילד מחזיק בידו חומר או כלי, תנועותיו מותירות עקבות על גבי נייר או על גבי נייר או על גבי כל מצע אחר (באב ואגם, 1995).

תגים:

שרבוט · השלב התיאורי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות שפתם הגרפית של הילדים והתנאים להתפתחותה", סמינריון אודות "התפתחות שפתם הגרפית של הילדים והתנאים להתפתחותה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.