היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות סטודנטים כלפי טיפול בעברייני מין

עבודה מס' 071228

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד סטודנטים תופסים את הטיפול בעברייני מין ואת אפשרויות השיקום שלהם?

7,969 מילים ,34 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

עברייני מין הינם אנשים אשר ביצעו אחת או יותר ממגוון עבירות המוגדרות בחוק כעבירות מין. במדינות שונות קיימות התייחסויות משפטיות והגדרות שונות לאוכלוסיה זו. התגובה החברתית לעבירות מין ולעברייני מין היא מגוונת. יחד עם זאת, קיימת הסכמה שעבירות מין הן עבירות שהתגובות אליהן הן טעונות ורגישות במיוחד. אלו הן עבירות שגורמות לסבל קשה לקורבנות, למשפחותיהם, לסביבה הקרובה, ואף לחברה הרחבה
אנשים רבים סקפטיים בשאלה אם עברייני מין מורשעים יכולים להפיק רווח מטיפול בהם. רבים מאמינים כי עבריינות מין איננה ניתנת לריפוי, כי הטיפול אינו עובד, וכי רוב העברייני מין יפעלו כך בעתיד בשנית כאשר תפיסת מרבית הציבור כלפי הטיפולים האפשריים בעברייני מין היא כי הטיפולים לא יעילים וכי עבריינים אלה סובלים ממחלה נפשית שאין לה טיפול ראוי (Wurtele, 2018‏) ולפיכך מגדיל את תפיסת הצורך בכליאה ואסדרה של עבריינים במקום לשקם אותם.
המחקר הנוכחי עוסק בעמדות של סטודנטים כלפי טיפול בעברייני מין. מטרת המחקר הינה לבחון כיצד סטודנטים תופסים את הטיפול בעברייני מין ואת אפשרויות השיקום שלהם? בחינת סוגיה זו המובילה את המחקר הנוכחי נבחנת באמצעות השיטה האיכותנית אשר כוללת 2 שלבים עיקריים למחקר: שלב א' עוסק בניתוח סקירת ספרות תיאורטית הבוחנת מהי פגיעה מינית, מיהו עבריין מין, מהם הגורמים לתופעת עבריינות מינית, דרכי טיפול בעברייני מין וכן עמדות סטודנטים כלפי הטיפול והשיקום של עברייני מין.
שלב ב' של המחקר הינו השלב האיכותני אשר כולל ניתוח שמונה ראיונות עומק חצי מובנים שנערכו עם סטודנטים שונים בנוגע לשיקומם של עברייני מין מורשעים.
כלל שלבי המחקר שלעיל מטרתם לתת מענה על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: כיצד סטודנטים תופסים את הטיפול בעברייני מין ואת אפשרויות השיקום שלהם?
בחירתנו לעסוק ולהעמיק בסוגיה מחקרית זו נובעת מתוך העובדה כי עברייני מין רבים כיום עוברים תהליכים שונים במסגרת שיקומם על מנת להחזירם אל החברה כבני אדם נורמטיביים. אולם עדיין, החברה איננה מוכנה לקבל עברייני מין אלה חזרה אליה ולעיתים קרובות מפתחת אנטגוניזם רחב כלפי אוכלוסייה זו. בחרנו לבחון את סוגיית שיקומם של עברייני מין אלה בקרב סטודנטים כאשר קבוצת מדגם זו נמצאה הכי זמינה לביצוע ראיונות עמם במשבר הקורונה הנוכחי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מהי פגיעה מינית
2.2 מיהו עבריין מין
2.3 גורמים לתופעת עבריינות מינית
2.4 דרכי טיפול בעברייני מין
2.5 עמדות סטודנטים כלפי הטיפול והשיקום של עברייני מין
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתתפי המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 מהלך המחקר
3.5 ניתוח הנתונים
3.6 אתיקה
4. ממצאים
4.1 הגדרת הטרדות מיניות
4.2 מאפייני הפגיעה המינית
4.3 מאפייני עבריין המין
4.4 התמודדות עם עברייני מין
4.5 עמדות כלפי שיקום עברייני מין
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלת המחקר
5.4 הצעה למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספחים - ראיונות

קטע מהעבודה:

פגיעה מינית זכתה למספר הגדרות בניסוח האקדמי. אחת ההגדרות לתקיפה מינית היא כל התנהגות ו/או מעשה מיני הנכפה על אישה, גבר או ילד ללא הסכמתם. תקיפה מינית כוללת פגיעה באישה, בילד ובגבר על ידי גבר, אישה או ילד. תקיפה מינית היא אלימות המתבטאת במין, ולא דחף מיני בלתי נשלט (Laws & Marshall, 2003).
הגדרה אחרת, דומה במאפייניה, היא ההגדרה של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות מינית בישראל (2020) המציגה פגיעה מינית ככל התנהגות ו/או מעשה בעל אופי מיני הנכפה על אישה, גבר או ילד/ה ללא הסכמה, בניגוד לרצון החופשי ושלא מבחירה; או, לחלופין, כאשר ההתנהגות/המעשה המיני נעשה תוך ניצול פערי כוחות, חולשה או גיל צעיר, באופן שמעקר את יכולת הנפגע/ת לספק הסכמה באופן חופשי.

תגים:

מכללה · אונברסיטה · דעה · יחס · עברייני מין · עברינים · אונס · אנס · עבירה · פלילי · טיפול · עמדות · שיטות מחקר · תקיפה · אלימות · מינית · עבירות מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות סטודנטים כלפי טיפול בעברייני מין ", סמינריון אודות "עמדות סטודנטים כלפי טיפול בעברייני מין " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.