היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקוד הסיעוד בהתאמת סביבת הטיפול לצרכי הפג ביחידות לטיפול נמרץ ילודים.

עבודה מס' 068115

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תגובות הפגים לגורמים סטרסוגניים והשפעתם על הגדילה והתפתחות התינוק וההשלכות הסיעודיות.

1,936 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

פגות הוא מצב של תת-התפתחות אשר מאפיין יילודים ששהו ברחם פחות מ- 37 שבועות. המצב מאלץ אשפוז ביחידות לטיפול נמרץ יילודים. לפי נתונים סטטיסטיים, כ- 6 עד 8 אחוז מהלידות הם לידות פגים - כך שבישראל שבה כ- 120,000 לידות, צפויים להיוולד כ- 7,000 פגים בשנה (אשכנזי, ושוחט, 2004). פגים ביחידות לטיפול נמרץ חשופים למספר גורמים סטרסוגניים כוללים בין השאר טיפולים מכאיבים, הפרעות שינה, רעשים מופרזים תמידיים ואורות חזקים, הפעלות פיזיות לניטור, לטיפולים רפואיים וטיפולים אחרים (Blackburn, 1998; Peters, 1992, 1998 as cited in Harrison, 2003). חשיפה כרונית לגורמים סטרסוגניים יכולה לדכא את פעילות ההיפוטלמוס ובלוטת יתרת המוח, וכתוצאה מכך תקטן יכולת הפגים להתמודד עם חולי והתערבויות רפואיות במשך תקופת שהייה ביחידה לטיפול נמרץ. כל הגורמים יחד עלולים לגרום להפרעות בגדילה ובהתפתחות הילד בעתיד (Perlman, 2001).
הבנת תגובות פיזיולוגיות והתנהגויות של הפגים היא מפתח להצלחה בצמצום הגורמים הסטרסוגניים, לכן חשוב מאוד לאחיות העובדות ביחידות לטיפול נמרץ יילודים לדעת לזהות את הסימנים המוקדמים ביותר של המתח בפג כדי לנסות להקטין את התגובות הסטרסוגניות או למניעת החשיפה לגורמים בהמשך.
בעבודה זו אסקור ספרות מקצועית הדנה בנושא תגובות הפגים לגורמים סטרסוגניים והשפעתם על הגדילה והתפתחות התינוק. אתייחס לשינויים פיזיולוגיים בפגים בתגובה לגורמים סביבתיים, לאורה של תיאוריה הנאורו- התנהגותית של Als (1983). אתאר את הקשרים שבין שינויים פיזיולוגים לבין התנהגותם של הפגים. כמו כן אדון בהשלכות הסיעודיות הרלוונטיות.

תוכן העניינים:
מבוא
פטופיזיולוגיה של הפגים
השפעת הסביבה החיצונית
תגובת הפגים לגורמים הסטרסוגניים
היבטים סיעודיים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שבוע 25 עד שבוע 40 להריון הם תקופה של שינויים קריטיים בכמה ממערכות הגוף בעוברים. זו התקופה שבה תינוקות, שנולדו לפני המועד - פגים, נמצאים ביחידות לטיפול נמרץ ילודים. פגות, בעיקר פגות קיצונית, היא הגורם העיקרי לבעיות הרפואיות של הילודים. חלק מן האיברים הפנימיים של התינוק לא התפתחו במלואם, והדבר מגביר את הסכנה להפרעות מסוימות כמו תסמונת מצוקה נשימתית, בעיות הזנה ועיכול (Bremmer ,Byers & Kiebl, 2003).

תגים:

רפואת ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקוד הסיעוד בהתאמת סביבת הטיפול לצרכי הפג ביחידות לטיפול נמרץ ילודים.", סמינריון אודות "תפקוד הסיעוד בהתאמת סביבת הטיפול לצרכי הפג ביחידות לטיפול נמרץ ילודים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.