היישום אינו מחובר לאינטרנט

מתבגרים בטיפול הפסיכואנליטי - על ייחודיות הגיל והטיפול במתבגרים

עבודה מס' 065000

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים שונים של גיל ההתבגרות וסוגיות הנוגעות לעבודה הטיפולית עם המתבגרים.

4,945 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הבחירה ללמוד ולהציג את נושא הטיפול במתבגרים עלתה מתוך המפגש הטיפולי האישי של כל אחת מאיתנו עם נער ונערה בגיל ההתבגרות. מפגש אשר עורר בנו חשיבה ושאלות רבות הן בנוגע לטכניקה הטיפולית והן באשר לנוכחות שלנו כמטפלות בחדר למול מטופלים בגיל זה.
לאורך השנה ועם התקדמות הטיפול, חשנו כי המפגש עם המטופלים המתבגרים מחייב אותנו ללמוד ולהכיר יותר מבחינה תיאורטית את מאפייני הגיל ואת ההתנהגויות הייחודיות שהמתבגר מכניס איתו לחדר, ולכן שמחנו על ההזדמנות שניתנה לנו לכך במסגרת הקורס. ואכן, כאשר נחשפנו לחומר הופתענו לגלות עד כמה התנהגויות אשר חשבנו שהן ייחודיות לטיפול שלנו, הן, למעשה, מכנה משותף לטיפול במתבגרים.
במהלך עבודתנו על הנושא עלה בברור כי לא ניתן "לצלול" לתוך נושא הטיפול במתבגרים לפני שאנו מבינים שלב התפתחותי זה על המשימות ההתפתחותיות והמאפיינים המייחדים אותו. בשל כך, גם בעבודה זו נתחיל מלהציג את השלב של גיל ההתבגרות ולאחר מכן נעמיק בסוגיות הנוגעות לעבודה הטיפולית עם המתבגרים.

תוכן העניינים:
פתח דבר
מהו גיל ההתבגרות ומתי הוא מתרחש?
גיל ההתבגרות בראי תיאורטיקנים שונים
התפתחות פסיכוסקסואלית בהתבגרות: רגשות משתנים, פנטזיות וייצוג של העצמי
התפתחות החשיבה והקוגניציה בגיל ההתבגרות
נרקיסיזם בהתבגרות
מתבגרים בטיפול הפסיכואנליטי
מטרות הטיפול
הברית הטיפולית עם המתבגר - ברית שברירית
הטכניקה הטיפולית - למידה רגשית באמצעות הקשר עם המטפל
המטפל כחבר שניתן לסמוך עליו
המטפל כמדריך בחיפוש אחר הבנה עצמית
המטפל כאובייקט התפתחותי
מאפיינים ייחודיים נוספים - על שתיקה ואינטלקטואליזציה
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

התקופה המכונה "גיל ההתבגרות" אינה ברורה לחלוטין ולכן נקדים בניסיון להגדירה ולהבינה. המילה "התבגרות" מקורה בפועל הלטיני "אדולסצרה" (adolescere) שפירושו לצמוח או לצמוח לקראת בגרות. מבחינה סוציולוגית - ההתבגרות הינה תקופת מעבר מן הילדות התלותית אל הבגרות המספקת צורכי עצמה. מבחינה פסיכולוגית - זהו מצב גבול שבו יש להגיע לכלל הסתגלויות חדשות, כאלה שתבחנה בין התנהגות הילד לזו של המבוגר בחברה נתונה. מבחינה כרונולוגית - זהו טווח הזמן שבין גיל 12 או 13 בערך ועד לשנות העשרים המוקדמות (סולברג, 1994).

תגים:

גיל · ההתבגרות · טיפול · מתבגרים · פסיכולוגי · פסיכותרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מתבגרים בטיפול הפסיכואנליטי - על ייחודיות הגיל והטיפול במתבגרים", סמינריון אודות "מתבגרים בטיפול הפסיכואנליטי - על ייחודיות הגיל והטיפול במתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.