היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת תעסוקה, הכנסה ואי שוויון על אושרו של האדם

עבודה מס' 071147

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שני מחקרים בנושא.

3,319 מילים ,3 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

העבודה היא תחום חיים מרכזי, שנחקר רבות כמקור לשביעות רצון בעבודה ונמצאה כמשתנה המנבא רמות גבוהות של כל ההיבטים של אושרו האישי של עובד (הגלובלי, הרגשי והקוגניטיבי). יתר על כן, נמצא, כי השקעה בעבודה מנבאת רמות נמוכות גבוהות של ההיבט הרגשי של אושרו של עובד, ואת אושרו הגלובלי.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת התעסוקה של הפרט, רמת הכנסתו ואי שוויון הקיים בשכר ובתעסוקה במשק על אושרו של הפרט. לפיכך, שאלת המחקר אשר המובילה את מחקר זה הינה: האם לתעסוקה ורמת הכנסה קיימת השפעה על אושר ורווחה סובייקטיבית בקרב הפרט?
על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי במספר פרקים באופן הבא: הפרק הראשון סוקר את עיקריו של מחקר שנערך על ידי (Tavor, Gonen, Weber & Spiegel, (2018‏ אשר בוחנים את ההשפעות של הכנסה, שחיתות, ודמוקרטיה על האושר של האדם. כאשר המשתנה הנבחן הוא בהתמודדות עם היבטים שונים של אי שוויון כגורם של אושר. הפרק השני בוחן את עיקריו של המחקר של Gatina (2016) ‏ אשר בוחן את ההגירה לאוסטרליה והישגיהם הכלכליים של המהגרים אל מול אוסטרלים מקומיים והשפעת הישגים כלכליים אלה על אושרם של המהגרים ושיפור תנאי חייהם, כאשר ישנו דגש על האלמנט הכלכלי.
החלק השלישי של המחקר הינו פרק השוואה בין המאמרים המובילים את מחקר זה כאשר הפרק מתמקד בהשפעות כלכליות על אושרו של האדם.
החלק הרביעי של המחקר הינו פרק הדיון וההתייחסות האישית לממצאי המחקרים, השוואתם ותרומתם לסוגיה הנבחנת במחקר זה של השפעת העושר הכלכלי והתעסוקתי על אושרו של הפרט.
הבחירה לעסוק ולבחון את סוגיית העושר הכלכלי והתעסוקתי וכן אי השוויון על אושרו של האדם נובעת מתוך ההבנה כי כיום עולה וצוברת תאוצה התפיסה לפיה לתחושת האושר של העובד במקום העבודה תרומה רבה לעובד ולארגון במובנים שונים ביניהם בתפוקות העובד, במחויבותו לארגון, וברמת השקעתו בעבודה, וכן במוטיבציית העובד להגיע כל בוקר לעבודה לעמוד ביעדיו האישיים והארגוניים כאחד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סיכום מאמר מספר אחד
3. סיכום מאמר מספר שתיים
4. השוואת מחקרים
5. דיון ועמדה אישית
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעשורים האחרונים אושר האדם נקשר באופן ישיר על פי רמת הכנסתו אשר משקפת את אורך חייו, עם זאת מחקריים אפריים הוכיחו כי אין הדבר נכון ולמעשה רמת ההכנסה לא בהכרח מייצרת אושר אצל האדם. עם זאת, מחקרים במדינות רבות ובתרבויות שונות תמכו בעקביות בגישה כי הכנסה גבוהה מייצרת אושר והראו קשר חיובי בין השניים. החוקרים מציגים מחקר קודם של Easterlin (1974) שמצא קשר ישיר וחיובי בין הכנסה גבוהה לבין אושר, ומחזקים את ממצאיו ע"י הצגת ממצאים ממחקרים נוספים אשר מצאו את אותו קשר חיובי.

תגים:

תעסוקה · אושר · רווחה · רמת הכנסה · שוויון · אי שוויון · שכר · משק · השקעה · תעסוקה · כלכלה · דמוקרטיה · שמחה · הצלחה · מוטיבציה · הכנסה · משכורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת תעסוקה, הכנסה ואי שוויון על אושרו של האדם", סמינריון אודות "השפעת תעסוקה, הכנסה ואי שוויון על אושרו של האדם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.