היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף חברות המשקאות הקלים בישראל

עבודה מס' 071024

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ההבדלים בין המשקאות הקלים השונים באים לידי ביטוי בהבדלי העדפות הצרכן בישראל?

7,662 מילים ,12 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מדד הייצור התעשייתי של ענף המשקאות הקלים בישראל, המוגדר כתוצר המקומי המיוצר בתעשייה במחירים קבועים, עלה ברבע הרביעי של 2011 ב- 2.3% יחסית לרבע המקביל אשתקד ונשאר ללא שינוי יחסית לרבע הקודם. כפי שניתן לראות בתרשים 1 מדד הייצור התעשייתי בשנת 2011 רשם עליה יפה יחסית לשנת 2010 . בשנת 2011 מדד הייצור התעשייתי היה גבוה בכ- 3% יחסית לשנת 2010 . עם זאת, ניתן לראות שבמהלך השנה, נשאר המדד כמעט ללא שינוי ,דבר שמעיד על האטה בצמיחה של הענף. עוד ניתן ללמוד מתרשים 1 שענף המשקאות הקלים הצליח להתאושש יפה מהאטה הכלכלית בשנים 2008-2009, ואף הגיע לרמות גבוהות יותר מאשר בתקופה שלפני המשבר (פריאמפולסקי, 2012).

המחקר הנוכחי עוסק בהצגת חברות המשקאות הקלים בארץ על מוצריהם השונים, בוחן את תמהיל השיווק של כל אחת מהחברות "החברה המרכזית", "טמפו" ו-"יפאורה" על פי 4 פרמטרים של מחיר, מוצר, מקום ומכירה. בנוסף עוסק מחקר במודל Swot לכל אחת מהחברות הנ"ל, ובוחן העדפות צרכניות של מספר משתתפים כפי שהם באות לידי ביטוי בין המוצרים השונים בענף המשקאות בישראל.
מטרת המחקר הינה לבחון את תפיסת המותגים השונים של חברות המשקאות השונות כפי שבאות לידי ביטוי בקרב הצרכנים בישראל.
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה.
המחקר מציג מספר ממצאים הקשורים דווקא לסוגי המשקאות השונים. חלק זה במחקר, הבנוי על ניתוח סטטיסטי של 70 שאלונים שחולקו למדגם.

תוכן עניינים:
1. מיפוי ענף המשקאות הקלים בישראל
1.1 ענף המשקאות הקלים בישראל- רקע
1.2 החברות המובילות במשק- נתחי שוק
1.2.1 טמפו
1.2.2 החברה המרכזית
1.2.3 יפאורה
1.3 חלוקת החברות השולטות בענף המשקאות הקלים בישראל
1.4 תחרות בענף מצומצם
1.5 תמהיל השיווק של החברות השונות
1.5.1 תמהיל השיווק בחברה המרכזית
1.5.2 תמהיל השיווק בחברת טמפו
1.5.3 תמהיל השיווק בחברת יפאורה

2. מודל SWOT
2.1 החברה המרכזית
2.2 חברת טמפו
2.3 חברת יפאורה

3. שיטת המחקר
3.1 מטרת המחקר
3.2 שאלת המחקר
3.3 שיטת המחקר
3.4 כלי המחקר
3.5 שיטת איסוף הנתונים
3.6 מדגם המחקר
3.7 שיטת הדגימה
3.8 שיטת ניתוח הנתונים

4. פרק הממצאים
4.1 הענות משתתפי המחקר
4.2 העדפות טעם בקרב הצרכנים- סטטיסטיקה תיאורית
4.2.1 העדפות טעם בקרב הצרכנים- פירוט העדפות טעם על פי מוצר
4.3 העדפות בריאות בקרב הצרכנים- סטטיסטיקה תיאורית
4.3.1 העדפות בריאות בקרב הצרכנים- פירוט העדפות בריאות על פי מוצר
4.4 יוקר מוצר בקרב הצרכנים- סטטיסטיקה תיאורית
4.4.1 יוקר מוצר בקרב הצרכנים- פירוט יוקר על פי מוצר
4.5 התמכרות למוצר בקרב הצרכנים- סטטיסטיקה תיאורית
4.5.1 התמכרות למוצר בקרב הצרכנים- פירוט התמכרויות על פי מוצר
4.6 סיכום פרק הממצאים

5. דיון
6. ביבליוגרפיה
7. נספח - שאלון העדפת מוצרי שתייה בקרב צרכנים

קטע מהעבודה:

קורן (2012) טוען כי התחרות בין החברות בענף המשקאות בישראל נעה בין תחרות משוכללת לבין שוק שבו פעולת חברה אחת בצורה מונופוליסטית. כאשר מתקיימת תחרות משוכללת, החברות בשוק אינן יכולות להשפיע על המחיר. המחיר הנקבע בשוק הוא שיווי המשקל בין ההיצע והביקוש, ושווה לעלות השולית. כאשר קיים מונופול בשוק, ביכולתו לקבוע את המחיר בעצמו באופן הממקסם את רווחיו. הכמות המיוצרת תהיה כמות הנמוכה משיווי המשקל בתחרות משוכללת, והמחיר יהיה גבוה יותר. עקב כך רווחת הצרכנים יורדת ורווחי המונופול עולים. ככל שהשוק נעשה תחרותי יותר, רווחי החברות בשוק יורדים (Carlton & Perloff, 2005). מודלים סטנדרטיים לניתוח השפעת הריכוזיות של מבנה השווקים על ביצועי החברות מדברים על משחק תחרות בשני שלבים (Berry & Reiss, 2007; Mazzeo, 2002). בשלב הראשון חברות מחליטות אם כדאי להן להיכנס לשוק, ובשלב השני הן מתחרות זו בזו במטרה למקסם את רווחיהן.

תגים:

משקאות קלים · משק · הכנסות · תעשייה · יצור · רווח · חברות מובילות · מפעל · קולה · משקאות · מזון · מוגזים · טמפו · יפאורה · עמדות · סקר שוק · צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף חברות המשקאות הקלים בישראל", סמינריון אודות "ענף חברות המשקאות הקלים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.