היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזמים משותפים בין חברות מערביות לחברות הונגריות-סיבות, גורמים ותוצאות אפשריות

עבודה מס' 064413

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשיים העומדים בפני מיזמים משותפים. מדוע חברות מסוימות מצליחות ואילו אחרות נכשלות, ומדוע ישנן יזמים הנרתעים מלעשות עסקים עם תושבי מזרח אירופה?

3,718 מילים ,13 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הגלובליזציה של השווקים וההתפתחויות הטכנולוגיות יצרו הזדמנויות חדשות להתחברויות בין-לאומיות בין חברות. צמיחת ה- JV הבין-לאומיים השפיעה על עסקים בין-לאומיים שהינה העיקרית לתחרות, עם זאת עדיין קיים קושי בניהול חברות, בעיקר בשל הקושי בהתאמת היעדים בין מס' החברות השותפות ובין מס' מנהלים ממדינות שונות. על כן ייתכן כי IJV יהיה בלתי יציב ולא מוצלח. הפעילויות הבין-לאומיות אינן מתבססות על שוק או היררכיה אלא על אמון ומוניטין.
במזרח אירופה הוקמו בשנים האחרונות מספר רב של מיזמים משותפים, בעיקר עם אנשים מהמערב. מיזמים אלו הצליחו בחלקם, בעיקר בשל היתרונות היחסיים העצומים של כל צד: מצד המערביים- הניסיון והידע ואילו מצד המקומיים- כח עבודה זול.
מטרת עבודתי היא לבחון את הקשיים העומדים בפני מיזמים משותפים אלו מבחינת קשיי כח אדם. ולענות על השאלות: מדוע חברות מסוימות מצליחות ואילו אחרות נכשלות, ומדוע ישנן יזמים הנרתעים מלעשות עסקים עם תושבי מזרח אירופה. אחת הסיבות העיקריות שתבחן היא בעיית הבדלי התרבות והבדלי הניהול בין החברות השונות: ההונגרית וזו המערבית, בהנחה כי סגנון ניהול משאבי אנוש שונה.

תוכן עניינים:
מבוא
שאלת המחקר
מהו מיזם משותף והסיבות להקמתו
הגדרות
הסיבות להקמת מיזם
מדידת האפקטיביות של מיזם בינלאומי
האפשרויות הכלכליות בהונגריה
השפעת התרבות הניהולית על הארגון
הבדלי תרבות
סגנון ניהול משאבי אנוש
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך ראיון שנתן ראש ממשלת הונגריה בראשית 1988, אישר כי מטרתן של הרפורמות היא לחשוף את הכלכלה ההונגרית לדרישות השוק, ליתרונותיו ולבעיותיו. בהתלוננו של השיוויוניות הפרמיטיבית של העבר הסביר שהממשלה תעביר את חוקי המיסוי הבלתי פופולארים כדי להתנתק מהפטרנאליזם של המדינה ולעודד שונות בהכנסה ובתמריצים.(דוד מנסיאן, "קאפיטליזם בנוסח הגולאש", עמוד36)
מרבית החוקרים האובייקטיביים מבטלים הצהרות אלו כחלומות באספמיה. לדעתם למעשה הסיבה בגללה מוכנה המפלגה הקומוניסטית ההונגרית לאשר רפורמות קיצוניות ומעבר לשוק חופשי היא שהתכנון המרכזי, ובעלות המדינה על המפעלים, גוררים את המדינה כולה לפשיטת רגל. החוב החיצוני נטו של הונגריה מגיע ל0.9- מליארד דולר (נכון לשנת 2001) והוא הגבוה ביותר בגוש המזרחי בחישוב של חוב לגולגולת. המשכורות הריאליות ירדו בהתמדה מ-1991 ועד 2001 וצפויות לרדת ב10%- נוספים. החנויות ברחוב המסחרי של בודפסט מציעות עדיין את מבחר הסחורות הגדול ביותר בגוש הסובייטי אולם הלקוחות ההונגריים הולכים ומאבדים את יכולת הקניה של מוצרים אלו.

מקורות:

קנולר יהודית (1998), "חבלי ההפרטה בהונגריה", ניהול,
מנסיאן דוד, (1988) "קאפיטליזם בנוסח הגולאש", מקראות במינהל
Arino A , Mikhail Abramov, Irina Skorobogatykh, Irina Rykounina And Joaquim Vila (1997 "Partner Selection And Trust Building In West European- Joint Ventures: A Western Perspective.(Ethics, Trust, And Control In Russian Organizations: Recent Developments International Studies Of Management Organization, Spring V27 N1 P19(19).
Schien E (1985), Organizational Culture, Beverly Hills,.
Brislin, R. Yoshima, T. (1994). Improving Intercultural Interactions Sage: Newbury Park, California
Klopf, D. W. (1995) Intercultural Encounters. 3rd Ed. Morton Publishers: Engelwood, Colorado.
Triandis, H.(1995) Individualism Collectivism. Westview Press: Boulder. Colorado
Buzescu, Petru. "Joint Ventures In Eastern Europe", American Journal Of Comparative Law (3ed), 32, Summer 2001, 407-47.
Rasko, Laszlo. "Joint Ventures In Eastern Europe", Radio Free Europe Research (3ed)[Munich], April 19, 2000, 9-10.
Szabo, G. F. The Hungarian Banking Sector--Past And Prospects. The Hungarian Economy (Hungary), 28(3):3-6, September 1999.
Buckley P And Mark Casson (2001) "Institutionalization And Bargaining Power Explanations Of Hrm Practice In International Joint Venture" Organizational Studies 2,3, Pp.491-512. -
Ukashi C (1999) .;"Privatization In Hungary", Privinfo, January
Garvey, Gerald T; (1995)"Why Reputation Favors Joint Ventures Over Vertical And Horizontal Integration - A Simple Model" Journal Of Economic Behavior Organization; Amsterdamldec-

תגים:

מזרח אירופה · מיזם משותף

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזמים משותפים בין חברות מערביות לחברות הונגריות-סיבות, גורמים ותוצאות אפשריות", סמינריון אודות "מיזמים משותפים בין חברות מערביות לחברות הונגריות-סיבות, גורמים ותוצאות אפשריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.