היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות חברתית של בנקים בישראל

עבודה מס' 071014

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הבנקים בישראל פועלים מתוך אינטרס רווחי בלבד או שמא תמורות שחלו בחוקים ורגולציות וכן בתפיסת הבנקים הובילו את הבנקים כיום לפעול גם מתוך אינטרסים חברתיים, כלומר אחריות חברתית.

4,897 מילים ,21 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מאז הקמת המדינה התאפיינה מערכת הבנקאות בישראל בהתפתחויות רבות שהשפיעו עליה והובילו אותה למבנה המוכר לנו היום. הספרות המקצועית בנושא מונה מספר גורמים עיקריים שפעלו, בעיקר עד שנות ה-80, למיעוט מספר השחקנים בענף הבנקאות ולמידת הריכוזיות הגבוהה בו. בין הגורמים העיקריים ניתן למנות את גודלו של המשק הישראלי והיכולת להגיע להיקף פעילות דרוש על מנת להבטיח מיצויים של יתרונות לגודל ולמגוון, יעילות תפעולית וביזור סיכונים נאות.
אותה ריכוזיות בענף הבנקים, אפשר לבנקים בישראל ליצור מונופול בתחומים רבים ולא לנהוג כפי שמצופה מארגונים גדולים במדינת ישראל. לפיכך, מטרת העבודה הנוכחית הינה לבחון האם הבנקים בישראל פועלים מתוך אינטרס רווחי בלבד או שמא תמורות שחלו בחוקים ורגולציות וכן בתפיסת הבנקים הובילו את הבנקים כיום לפעול גם מתוך אינטרסים חברתיים, כלומר אחריות חברתית.
לשם מענה על סוגיה זו המחקר מתחלק לשני חלקים עיקריים: חלק ראשון עוסק בתיאור מבנה הבנקים בישראל, בפעילות הבנקים, ברגולציות שחול על הבנקאות בישראל בשנים האחרונות וכן באסטרטגיות השיווק של הבנקים אל מול הצרכנים השונים. כמו כן, חלק זה סוקר את אופן התנהלות הבק אל מול הלקוח, כלומר הפעלת השיקולים שנדרשים מן נציג השירות במצן שירות פיננסי ללקוח העומד בפניו והבדלי הכוחות הטמונים ביחס בן השניים.
חלק שני עוסק בהרחבה באחריות החברתית של הבנקים כאשר חלק זה מתחלק ל-2 נושאים: נושא ראשון הינו האחריות החברתית של הבנקים כלפי הציבור ואילו חלק שני הינו האחריות החברתית של הבנקים כלפי הלקוח עצמו.
פרק שלישי בעבודה הינו פרק הדיון אשר מציג את הקונפליקט העומד בפני הבק- רווחיות מול מוסריות ודן האם הבנקים בישראל אכן פועלים גם מתוך אינטרסים חברתיים ולא רק שיקולים רווחיים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מערכת הבנקאות בישראל
2.1.1 פעילות הבנקים
2.1.2 הרגולציה על הבנקים
2.1.3 אסטרטגיית השיווק של הבנקים
2.1.4 הצרכן אל מול הבנק
2.2 אחריות חברתית של הבנקים
2.2.1 אחריות כלפי הציבור
2.2.2 אחריות הנציג כלפי הלקוח
3. דיון
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מערכת הבנקאות בישראל מורכבת מחמש קבוצות בנקאיות גדולות ומשמונה בנקים עצמאיים. בנוסף לפעילות התיווך הבנקאי הקלאסי, המתמקד בתחום הבנקאות המסחרית, עוסקים התאגידים הבנקאיים הגדולים, באמצעות חברות בנות, בתחומים נוספים המשלימים את פעילותם בתחום הבנקאות המסחרית, ביניהם: בנקאות למשכנתאות, בנקאות בחו"ל (חברות בנות וסניפים) בעלות על חברות ריאליות וחברות ביטוח, כרטיסי אשראי וכן מגוון פעילויות הקשורות בשוק ההון כגון: ייעוץ ומסחר בניירות ערך ובנכסים פיננסיים, ניהול תיקים עבור לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות, חיתום והנפקות. האחזקות המגוונות של התאגידים הבנקאיים הגדולים שתוארו לעיל מאפשרות להם למעשה לעסוק בבנקאות אוניברסאלית ובכך לנצל יתרונות לגודל ומגוון בתחום הייצור מצד אחד ופיזור סיכונים פיננסיים טוב יותר מצד שני (פלאטו-שנער, 2014).

תגים:

ישראל · בנקאות · כלכלה · משק · רווח · אחריות חברתית · ריבית · משכנתא · מוסריות · עסק · אחריות תאגידית · מוניטין · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות חברתית של בנקים בישראל", סמינריון אודות "אחריות חברתית של בנקים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.