היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות חברתית - חברת וולוו

עבודה מס' 067712

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האחריות החברתית בהיבט הסביבתי של חברות וולוו והונדה, תוצאות פעילותיהן והשוואה ביניהן.

1,703 מילים ,2 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

וולוו היא חברה שבדית לייצור כלי רכב מסחריים, אוטובוסים, ציוד מכני הנדסי, מערכות הנעה ליישומים תעשייתיים וימיים, רכיבים לתעשיית החלל ומתן שירותים בתחומים הללו. החברה נוסדה ב-10 באוגוסט 1926 בעיר גוטנבורג. פירוש השם וולוו בלטינית הוא "אני מתגלגל" או "אני פונה".
סך מכירות החברה בשנת 2008 הסתכמו ב- 374,297 יחידות שהביא לפדיון של 14,679 מליון $.
חטיבת הרכב של וולוו נמצאת בבעלות פורד, ואילו 20% ממניות החברה נמצאות בבעלות חברת הרכב הצרפתית רנו.
רכבי החברה נסחרים ונמכרים בעזרת כ- 2400 סוחרים מקומיים בכ- 100 מדינות שונות. מפעלי ייצור הרכב של החברה ממוקמים בגטבורג וב- Uddevalla שבשוודיה ובגנט שבבלגיה, ורכיבים אחרים מיוצרים בערים נוספות בשוודיה. ובנוסף, החברה מפעילה מפעלי הרכבה בתאילנד ובמלזיה.
בשנים האחרונות גוברת התחרותיות בין חברות תעשיית הרכב לגבי ייצור רכבים ידידותיים לסביבה במיוחד אחרי ההתפתחויות הסביבתיות השליליות, אשר הדליקו נורה אדומה לעולם ולמדינות "הגדולות" במיוחד, והכריחו את ארגוני איכות הסביבה למחות ולפעול בכל האמצעים הנמצאים בהישג ידם על מנת לצמצם תופעה זו ולעורר את תשומת הלב הציבורית לבעיה זו.
מסיבה זו בחרתי להתמקד במימד הסביבתי של חברות מתחום תעשיית הרכב, אשר יש לה תפקיד מרכזי בתופעות הסביבתיות הנוכחיות כגון, שינוי האקלים, זיהום האוויר, חור באוזון וכדומה. בחרתי את חברת וולוו מכיוון שהיא חברה גדולה וידועה ובעלת נתח שוק עצום.

החברה שבחרתי להשוות לוולוו היא חברת הונדה, שהיא גם כן יצרנית גדולה ובעלת שם בעולם הרכב. הונדה היא יצרן יפני של מכוניות, משאיות, אופנועים, טרקטורונים, גנראטורים חשמליים ורובוטים. כמו כן, החברה מייצרת ציוד ימי, ציוד גינון ורכיבים בתחום התעופה. החברה הוקמה בספטמבר 1948 על ידי סויצ'ירו הונדה.

מקורות העבודה הם:
הדוח החברתי של חברת וולוו, דוח GRI לשנת 2008 - עמ' 48-59
הדוח החברתי של חברת הונדה , דוח סביבתי שנתי של חברת הונדה - עמ' 5-27

קטע מהעבודה:

1. השימוש ב global Restricted Substance Management Standard על מנת למנוע מחומרים רעילים לפגוע בבריאות האדם או הסביבה.
2. 85% ממשקל הוולוו ניתן למחזור. התשומות הממוחזרות מתחלקות לחומרים מתכתיים ולחומרים לא מתכתיים. דגם ה S80 כולל 16 ק"ג של חומרים ממוחזרים לא מתכתיים.

תגים:

איכות הסביבה · זיהום · אוזון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות חברתית - חברת וולוו", סמינריון אודות "אחריות חברתית - חברת וולוו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.