היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה ואחריות חברתית בינלאומית - אחריות תאגידית של חברות כריית היהלומים

עבודה מס' 069856

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשאלה האם חברות צריכות לרכוש יהלומים מחברות הכורות באזורי מרידה ומשלמות שוחד למורדים או לשליטים ובכך מלבים מלחמות?

11,045 מילים ,21 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בישראל המלטשות רוכשות יהלומים מחברות בחו"ל, בעיקר מתאגיד דה-בירס אולם לא רק. השאלה שתידון בעבודתנו הנוכחית היא - האם חברות צריכות לרכוש יהלומים מחברות הכורות באזורי מרידה ומשלמות שוחד למורדים או לשליטים ובכך מלבים מלחמות? האם יש לרכוש מחברות אלו שמעסיקות ילדים? איזה אחריות תאגידית יש לאותם תאגידי כרייה?

שיטת המחקר היא איכותנית- סקירת מחקרים.

תוכן העניינים:
מבוא- שאלה מחקרית
הקדמה
היהלום ויהלומי קונפליקט
מהי אחריות תאגידית חברתית
יהלומי דמים - רקע היסטורי
ניסיון לצמצום כריית יהלומי הדמים
ההיבט המשפטי והאחריות התאגידית
נזק מול תועלת
העולם ויהלומי הדמים
הליך קימברלי
תהליך קימברלי תחת מנהל היהלומים ואבני החן בישראל
היבט החברות
הנזקים שגורמים התאגידים לאזרחים
החוק הבינלאומי
מנגנוני אכיפה
כיצד ניתן לתאגיד להשתלב בסביבה
העסקת ילדים - התופעה והמלחמה בה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

באופן כללי, כשמדברים על אחריות מדברים על מפגש של שלושה נושאים: סביבתיים, חברתיים וכלכליים. אפשר להסביר את הנושא בעזרת שתי "כותרות", המייצגות שתי גישות תיאורטיות לאחריות חברתית אשר מביאות לאותה משמעות:
1. (TBL) Triple Bottom Line- זהו אחד המושגים השגורים ביותר בתחום שמתאר אסטרטגיה ניהולית המשלבת תכנים ערכיים בתכנים עסקיים במטרה להבטיח התנהלות נכונה של משולש הנושאים החברתיים, הסביבתיים והכלכליים. התנהלות נכונה מסוג זה מאפשרת ליצור איזון בין פיתוח כלכלי, יצירת רווחים לבעלי עניין ותרומה לקהילה מצד אחד, לבין מניעת נזק וזיהום לסביבה מצד שני, ויחס הגון כלפי עובדים, כיבוד הלקוחות, אחריות למוצרים וכו' מצד שלישי.

תגים:

יהלומי דמים · מוסר · עסקים · מוסר בעסקים · אתיקה · גלובליזציה · אפריקה · אחריות תאגידית · קימברלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה ואחריות חברתית בינלאומית - אחריות תאגידית של חברות כריית היהלומים", סמינריון אודות "אתיקה ואחריות חברתית בינלאומית - אחריות תאגידית של חברות כריית היהלומים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.