היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת היופי על משחק האולטימאטום

עבודה מס' 069812

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם היופי משפיע על סיכוי הספק לסגור עסקה?

6,907 מילים ,14 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרת המחקר: מחקר זה שם לו למטרה לחקור האם קיימת הטיית יופי במשימת בחירת ספקים. משתתפים: במחקר השתתפו 35 משתתפים (19 נשים, 16 גברים) שהגיעו מרקע סוציו-כלכלי בינוני בממוצע, היו בעלי רמת השכלה גבוהה (סטודנטים לתואר ראשון ומעלה) ונולדו בישראל (83%). שיטת המחקר: מחקר זה השתמש בשני סקרי דירוג. הראשון שבהם הציג תמונות אותם המשתתפים דירגו לפי רמת המשיכה שלהן (או יופי נתפס) והשני, אשר נשלח אליהם כיומיים לאחר השאלון הראשון, מדד את הנכונות שלהם לעשות עסקים עם אותם האנשים שהם ראו בתמונות שכעת פעלו כ"ספקים", איתם המשתתפים היו צריכים להחליט האם או לא לשתף פעולה. ממצאים: בהתאם לספרות הקיימת, התגלה קשר מובהק בין הנכונות לעשות עסקים עם הספק לבין רמת המשיכה שלו או שלה. בנוסף, התגלה קשר מובהק וחזק בין הנכונות של גברים לעשות עסקאות עם ספקיות מושכות, ביחס לספקיות לא מושכות. מסקנות: מחקר זה חשף כי קיימת הטיית יופי בנכונות לעשות עסקה ספקים. מדובר בממצא חשוב בשל קיומו של "עונש היופי", התקף במיוחד במקרה של עסקה עם ספקים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 סקירת הספרות הרלוונטית
1.2 השערות המחקר
2. שיטת והליך המחקר
2.1 מערך הניסוי
2.2 משתתפי הניסוי
2.3 מכשירי המחקר
3. תוצאות
3.1 מאפייני המשתתפים
3.2 דירוגי המשיכה
3.3 האם היופי באמת משחק תפקיד?
4. דיון, מסקנות והמלצות
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים - השאלונים

קטע מהעבודה:

מחקרים עדכניים בספרות כלכלת העבודה מצביעים על כך כי היופי מוערך בשוק העבודה ומוביל ל"פרמיית יופי" עבור אנשים מושכים יותר (Rosenblat, 2008; Solnick and Schweitzer, 1999 Andreoni and Petrie, 2007). לדוגמא, Hamermesh and Biddle (1994, מתוך Rosenblat ) חשפו כי עובדים בעלי רמת יופי מעל לממוצע הרוויחו כ-10-15% יותר מעובדים בעלי רמת יופי הנמצאת מתחת לממוצע.

תגים:

מראה · הטיה · הטיית אופי · קבלה לעבודה · מיון עובדים · סוכני מכירות · גיוס עובדים · כמותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת היופי על משחק האולטימאטום ", סמינריון אודות "השפעת היופי על משחק האולטימאטום " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.