היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקרה אדם וחוה בגן עדן, בראי משחקים מתורת המשחקים, ולפי קאנט.

עבודה מס' 064078

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הטענה כי אדם וחוה כ"מפותים", בחרו את הבחירה הנכונה, באמצעות המשחקים: 'דילמת האסיר' ו-'משחק האמת' כמייצגי תורת המשחקים.

3,921 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

טענה כללית: הבחירה של חוה ואדם לאכול מן העץ אינה נכונה רציונלית דרך עיני תורת המשחקים, מכל משחק שנסתכל דרכו על מקרה אדם וחוה. מדוע אם כן החליטו הם לאכול מן העץ?
תורת המשחקים נועדה במקור לתת למקבלי ההחלטות בתחומים השונים מספר סכמות בסיסיות, הנותנות פתרון לסוגים שונים של סיטואציות. אולם כאשר מנסים "להלביש" את הסכמות הללו על סיטואציה מציאותית, לא תמיד הן מתאימות ופעמים אף ישנם תוספים לסכמות הללו, שמשפיעים במידה רבה על תוצאת הסיטואציה המציאותית.
טענתי היא שאדם וחוה כ"מפותים" בשני המקרים השונים, בחרו את הבחירה הנכונה.
יישום הטענה יתבצע בעזרת הצגת המשחקים: 'דילמת האסיר' ו-'משחק האמת' כמייצגי תורת המשחקים, והצדקת התוצאה בה בחרו אדם וחוה רק בעזרת הוספת פן קנטיאני נוסף לשיקוליהם.

פורמט העבודה:
א. הצגת ההנחות הבסיסיות של תורת המשחקים.
ב. הצגת המשחקים בהם אעסוק.
ג. הצגת השאלות הבסיסיות שינחו את העבודה - האם יש לאדם ולחוה אמון באלוהים? האם יש לחווה אמון בנחש? האם יש לאדם אמון בחוה? האם יש לנחש ולחוה מטרה משותפת? האם יש לאדם ולחוה מטרה משותפת? והצגת המסקנות הנובעות מכך.
ד. הצגת הקונפליקט - חוה מול נחש, ואדם מול חוה באמצעות המשחקים השונים.
ה. בדיקת המקרים באמצעות שילוב תורת המשחקים עם תיאוריה פילוסופית העוסקת באי רציונליות האדם.
ו. סיכום.

קטע מהעבודה:

בסיפור הבריאה, לאחר בריאת העולם יוצר אלוהים את אדם בצלמו, ומצלעו של אדם את חוה, כ"עזר כנגדו". אלוהים מאפשר לשניהם לאכול מכל עצי הגן אך אוסר עליהם לאכול מעץ הדעת, "כי ביום אוכלכם ממנו מות תמותון" . הנחש מצליח לפתות את חוה לאכול מעץ הדעת, למרות הסתייגותה בתחילה, וטענתו היא שכאשר תאכל ממנו תדע טוב ורע כאלוהים. חוה, לאחר אוכלה, מציעה לאדם מהפרי, וגם הוא מתפתה ואוכל. תגובת אלוהים למעשיהם - ענישה באופן פרטני לכל אחד מן הברואים ובאופן קבוצתי לאדם וחוה באמצעות הגירוש מגן העדן. אלוהים, למרות איומו התחילי במוות, אינו הורג את יצירי כפיו. מתברר גם בדיעבד, כי הנחש אמר את האמת לחוה, וכי חוה אמרה את האמת לאדם.

מקורות:

חמישה חומשי תורה - ספר בראשית.
עמנואל קאנט, לשלום הנצחי, האוניברסיטה העברית, ירושלים (תשל"ה).
שמואל הוגו ברגמן, הפילוסופיה של עמנואל קאנט, האוניברסיטה העברית, ירושלים (תשנ"ז).
פרופסור גדעון דורון, משחקים בפוליטיקה הישראלית, רמות, תל אביב ( תשמ"ח).
ויליאם פאונדסטון, דילמת האסיר, זמורה ביתן, תל אביב (תש"ס).
Steven J. Brams, Biblical Games, Massachusetts Institute Of Technology, Massachusetts (2003).
Immanuel Kant, "Idea For A Universal History", Perpetual Peace And Other Essays,  edited by David P. Barash, Oxford University Press, Oxford (2000).

תגים:

בתנך · פוליטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקרה אדם וחוה בגן עדן, בראי משחקים מתורת המשחקים, ולפי קאנט.", סמינריון אודות "מקרה אדם וחוה בגן עדן, בראי משחקים מתורת המשחקים, ולפי קאנט." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.