היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעבר מגן הילדים לביה"ס-נקודת מבט הורית

עבודה מס' 067995

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת עמדות ההורים לגבי מעבר ילדם מגן הילדים לביה"ס מנקודת מוצא הרואה במעבר זה שלב נורמטיבי אך משמעותי עבור הילד ומשפחתו.

29,229 מילים ,78 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

נושא עבודה זו הוא המעבר מגן הילדים לבית-הספר היסודי מנקודת מבט הורית. העבודה בדקה מהן עמדות ההורים לגבי מעבר ילדיהם, אלו רגשות מלווים אותם, ממה הם חוששים לקראת המעבר, כיצד הם זוכרים את ביה"ס מתקופת היותם תלמידים והאם קיים קשר בין חוויותיהם בעבר, כתלמידים ובין עמדותיהם כלפי המעבר כיום.

העבודה בדקה מהן ציפיות ההורים מהמערכת החינוכית לקראת המעבר: הציפיות מהגננת בגן הילדים, ממחנכת כיתה א', מהצוות המקצועי בביה"ס ולבסוף בדקה העבודה את נכונות ההורים להיעזר ביועצת ביה"ס בעת הצורך.

במחקר השתתפו 10 הורים, 5 אימהות ו-5 אבות, כולם הורים לילדים הלומדים כיום בגן חובה ומתעתדים לעלות לכיתה א' בשנה הבאה.

המחקר שנערך הנו מחקר איכותי. כלי המחקר שבהם נעשה שימוש במחקר היו ראיון חצי מובנה שבו שולבה שאלה אחת כמותית, שעשתה שימוש במטאפורות כמייצגות תחושות שונות. כמו כן נערכו תצפיות בלתי משתתפות שמטרתן הייתה צפייה בדפוסי פרידה של הורים מילדיהם.

מתוך הראיונות והתצפיות נמצא כי ההורים דיווחו על תחושת בטחון מלווה בחשש לקראת המעבר של ילדיהם לביה"ס. השוואה בין שתי הקבוצות הנחקרות (אמהות ואבות) לגבי מידת הביטחון שלהן בהשתלבות ילדם בביה"ס מעלה כי לא ניכר הבדל בין שתי קבוצות ההורים, ההורים הביעו רמת בטחון גבוהה ביותר. יחד עם זאת ממצא נוסף לימד כי האימהות השתמשו יותר בביטויים של חשש בנוגע למעבר. האמהות חוששות מחוסר בשלות של ילדם, מגודל ביה"ס, מאלימות ועוד.

תוכן העניינים:
פרק מספר 1- מבוא
פרק מספר 2- סקירת ספרות
מעבר הילדים מהגן לבית-הספר מנקודת מבטם של הילדים וההורים
עמדות ההורים כלפי בית-הספר
השפעת סדר הלידה על אישיות הילד והתייחסות ההורים כלפיו
הפרעת חרדת פרידה
חרדת בית-הספר
מושגי-"חרדת פרידה ו" חרדת ביה"ס" על-פי גישות פסיכולוגיות שונות
תיאורית שמונת השלבים של האדם על-פי אריקסון
ביקורת על התיאוריה הפסיכואנליטית ותיאורית "שמונת השלבים"
תיאורית ההתקשרות
מחקרים מתחום ההתקשרות שבדקו את המושג: "חרדת פרידה"
תיאורית הלמידה (ביהביוריזם) ותיאורית הלמידה החברתית
תיאורית הלמידה הקוגניטיבית
בית-הספר היסודי כארגון מודרני
מקצוע ההוראה כפרופסיה
פרק 3- שיטת המחקר
אתיקה במחקר החינוכי ויישומה בעבודה זו
פרק 4- הממצאים
תפיסות ההורים את מעבר ילדיהם מהגן לבית-הספר
הערכת ההורים לגבי בשלותו ומוכנותו של ילדם לכיתה א'
הערכת המטאפורות הקשורות למעבר
זיכרונות ההורים מתקופת היותם תלמידים בבית-הספר
זיכרונות ההורים מהיום הראשון ללימודים כתלמידים
הקשר בין ערכיות זיכרון ההורה לבין מידת בטחונו בהשתלבות
הילד בבית-הספר
ציפיות ההורים מהמערכת החינוכית
פרק 5- דיון וניתוח
פרק 6- סכום והמלצות
פרק 7-ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

כניסת הילדים לביה"ס מהווה שלב חשוב בהתפתחותם-סיום תקופת הגיל הרך. תקופת ביה"ס היסודי מאופיינת בתהליך התגבשותו של ה"אני" תוך אגירת כוחות נפשיים וגופניים לקראת התמודדות עם גיל ההתבגרות. שתיים מהמטרות ההתפתחותיות העומדות בפני הילד בן השש הן: כניסה לתפקיד של לומד והשתייכות לקבוצת בני הגיל. (רביב וכצנלסון, 2003)
על-פי התיאוריה ההתפתחותית של פיאז'ה,(1972) מתחיל בגיל הכניסה לביה"ס, שלב האופרציות הקונקרטיות" המאפשר לילד חשיבה לוגית, אובייקטיבית ועניינית המאפשרת לו לבצע פעולות חשיבה מורכבות הקשורות לשימור,צירוף, קישור,הפיכות וארגון בקבוצות, למרות שאין הוא מודע עדיין לעקרונות העומדים מאחורי פעילות זו, והוא זקוק לייצוג מוחשי לשם ביצוען.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעבר מגן הילדים לביה"ס-נקודת מבט הורית", סמינריון אודות "מעבר מגן הילדים לביה"ס-נקודת מבט הורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.