היישום אינו מחובר לאינטרנט

כוחה של הסכמה בארץ הקשת בענן - המעבר לדמוקרטיה בדרום אפריקה.

עבודה מס' 069660

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המעבר בהסכמה וההשלכות לגבי הצלחת המעבר.

1,877 מילים ,11 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

שינוי ממשטר סמכותני למשטר דמוקרטי הוא תהליך מורכב אשר אופן וצורת המעבר היא בעלת חשיבות בהתגבשות המשטר החדש ובדפוסי הדמוקרטיה שמתפתחים לאחר מכן. בין הגורמים הנחקרים על ידי חוקרי מדע המדינה: מי היוזם לשינוי? [האליטות או העם], מהירות השינוי, האם המעבר בא מתוך מאבק או בהסכמה בין הצדדים? האם קיים קרע במשטר הקיים ומה מידת המחויבות של האופוזיציה למשטר דמוקרטי?
בחרתי ברפרט קצר זה להתמקד בתהליך הדמוקרטיזציה שעברה דרום אפריקה בעשור האחרון של המילניום השני. עשור שהחל עם החלטת דה קלרק, מנהיגה הלבן של דרום אפריקה, לשחרר את נלסון מנדלה, סמל ומנהיג המאבק של הרוב השחור לשוויון זכויות שהוחזק בכלא עשרות שנים. קדמה לכך הודעת דה קלרק על כך שמשטר ההפרדה הגזעית כשל ונכונות לנהל משא ומתן עם האופוזיציה להקמת שלטון דמוקרטי המשתף את כל חלקי האומה.

המעבר בדרום אפריקה מאופיין בהסכמה ובהבנות שנוצרו בין הצדדים כאשר בתום ארבע שנים נערכו בחירות חופשיות והוגנות שבסיומן הפכה למדינה דמוקרטית.
שאלת המחקר: מהן ההשפעות של המעבר לדמוקרטיה בהסכמה בדרום אפריקה על אופני התגבשותה של דמוקרטיה?
בפרק הראשון נדון בסממנים של מעבר בהסכמה ועל ההשפעות של מעבר כזה ועל התוצאות הצפויות של מעבר בהסכמה.
בפרק השני נמחיש מעבר כזה במקרה הפרטי של דרום אפריקה.
בפרק השלישי נשלים את התמונה בכך שננתח את הדמוקרטיה החדשה בדרום אפריקה וננסה למצוא קשר עם תהליך הדמוקרטיזציה שעברה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: מעבר לדמוקרטיה באמצעות משא ומתן
פרק שני: דרום אפריקה - מאפרטהייד לדמוקרטיה
פרק שלישי: הסכמות דמוקרטיות בדרום אפריקה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מעבר ממשטר סמכותני למשטר דמוקרטי הוא מעבר מורכב לעיתים ארוך, לא תמיד בקו רציף ואין ערובה שבסוף התהליך תיוולד דמוקרטיה. לעיתים קשה להגדיר את קו ההתחלה של התהליך ובאותה מידה את קו הסיום. [ שר, 87, 394 ].

תגים:

אפריקה · מנדלה · דרום אפריקה · משטר · דיקטטורה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כוחה של הסכמה בארץ הקשת בענן - המעבר לדמוקרטיה בדרום אפריקה.", סמינריון אודות "כוחה של הסכמה בארץ הקשת בענן - המעבר לדמוקרטיה בדרום אפריקה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.