היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהוי פרצופים תלוי הבעה ותלוי הקשר

עבודה מס' 066883

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר העוסק בזיהוי פרצופים בהבעות שמחות או עצובות והקשרים מתאימים או ניטרלים להבעת הפנים.

2,007 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבדוק האם קיים הבדל ברמת ההיכר בזכירת פרצופים בין הבעה שמחה לבין הבעה עצובה, והאם קיימת השפעה להקשר שבו מוצג הפרצוף- בצירוף הקשר מתאים או עם תמונה ניטרלית. לשם כך, הוצגו בפני 15 נבדקים 28 כרטיסיות (הכרטיסיות אינן מצורפות לקובץ העבודה). כל כרטיסיה כללה פרצוף ותמונה בעלת הקשר מתאים (למשל תמונת מתנה בהקשר לפרצוף שמח ותמונת בית קברות בהקשר לפרצוף עצוב) או ניטרלי (לדוגמא רחוב) . סך הכל הוצגו 14 פרצופים מכל הבעה (שמחה או עצובה) מחציתם בתוספת הקשר מתאים ומחציתם בתוספת תמונה ניטרלית. בנוסף, נעשה שימוש במטלת היכר- רשימה ממוספרת הכוללת 56 פרצופים מתוכם 28 הפרצופים שהופיעו בכרטיסיות והשאר לא מוכרים. עבור כל משתתף נבדק מהו מספר הפרצופים שזכר מכל הבעה ומכל הקשר. התוצאות הראו כי רמת ההיכר בפרצופים שהוצגו עם הקשר המתאים להבעה, גבוהה יותר לעומת רמת ההיכר של פרצופים שהוצגו עם הקשר ניטרלי. כמו כן, נמצאה רמת היכר גבוהה יותר בזכירת פרצופים שמחים מאשר בזכירת פרצופים עצובים.

הערת מערכת: הכרטיסיות אינן מצורפות לקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

ההקשר שבו האדם צופה בפרצוף עשוי להשפיע על היכולות שלו לזהותו. הדבר נכון בעיקר כאשר הפרצוף אינו מוכר היטב אולם, עשוי להשפיע גם על מהירות הזיהוי כאשר מדובר בגירוי (פרצוף) מוכר ((Russo Ward, Geurts & Scheres, 1999. כך למשל נתקשה לזהות נהג אוטובוס אשר חולפים אנו על פניו מידי יום, כאשר נפגוש אותו לדוגמא ברכב פרטי. יחד עם זאת, היכרות מספקת עם פניו תאפשר לזיהוי להתרחש. במחקר שבדק זכרון פרצופים תלוי הקשר, התוצאות הראו כי רמת ההיכר של פרצופים שהוצגו בשנית באותו הקשר בו הוצגו לראשונה, גבוהה מרמת ההיכר של פרצופים שהוצגו בכל פעם בהקשרים שונים ( Gruppuso, Lindsay & Masson, 2007).

תגים:

פרצוף · קוגנטיבי · זכרון · הבעה · הקשר · תפיסה · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהוי פרצופים תלוי הבעה ותלוי הקשר", סמינריון אודות "זיהוי פרצופים תלוי הבעה ותלוי הקשר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.