היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת האפקט הרגשי על היכר פרצופים בעלי הבעות שליליות וחיוביות

עבודה מס' 067967

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת המצב הרגשי הנתון על זיהוי פנים במטלת היכר.

3,175 מילים ,29 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מחקר זה בא לבדוק כיצד האפקט הרגשי, השלילי או החיובי, משפיע על יכולת הביצוע במטלת היכר של זיהוי פרצופים, כשהם בעלי הבעה נעימה או מאיימת. השתתף מדגם של 50 מתנדבים (28 גברים, 22 נשים). בעזרת שתי סצנות מתוך סרטים מוכרים, השפענו על המצב הרגשי של חלקם לכדי פחד וחלקם, לכדי הנאה ולכולם, נתנו משימת למידה של פרצופים שחלקם מחייכים וחלקם כועסים. נטען, כי המצב הרגשי ישפיע על יכולת הזיהוי של הפרצופים במטלת ההיכר, כי ישנו הבדל ביכולת ההיכר על פי הבעת הפנים ובנוסף, כי ישנה אינטראקציה בין המצב הרגשי והבעת הפנים, על יכולת ההיכר. לא נמצא הבדל ביכולת ההיכר ע"פ האפקט הרגשי. אולם, נמצא, כי יכולת ההיכר של ההבעה הכועסת, הייתה טובה יותר מאשר של הבעה מחייכת. יתר על כן, נמצאה אינטראקציה, באופן בו תחת השפעת הרגש השלילית, ההיכר של פרצופים בעלי הבעה כועסת היה גבוה מההיכר של פרצופים מחייכים וזאת, לעומת תחת השפעה חיובית, בה לא היה הבדל בהיכר ע"פ הבעה. התוצאות נידונו במונחים של אבולוציה והשפעתו של האפקט הרגשי החיובי, על היכולות הקוגניטיביות.

תוכן עניינים:
* מבוא
פונקציונאליות הרגשות והעיבוד הקוגניטיבי
העיבוד הקוגניטיבי של זיהוי פנים
השערות המחקר
* שיטה
מערך
משתתפים
חומרים
הליך
* תוצאות
* דיון וביקורת
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה חסרים הנספחים (שאלון הערכת רגש, טופס תשובות). בנוסף, העבודה כוללת קובץ מצגת נפרד.

קטע מהעבודה:

ישנן שתי הנחות ליעילותם של הרגשות. הראשונה, היא מבחינה אדפטיבית אבולוציונית. נאמר, שהרגשות הינן התנסויות קצרות טווח שמייצרות שינויים מתואמים במחשבה-פעולה והתגובה הפיזיולוגית (Fredrickson & Branigan, 2005). בחוויית רגשות שליליים (פחד, כעס), ישנה פעולה ספציפית, שגורמת באותו הזמן לדחף (מנוסה, אגרסיביות) ולגיוס תמיכה גופנית (זרימת דם, שינוי קצב הנשימה) (Levenson, 1994). דחפים אלו, מייצגים את הפעולות הטובות ביותר להישרדות ובכך, תומכים בערכם מבחינה אבולוציונית (Tooby & Cosmides, 1990).

תגים:

מטלת היכר · זיהוי פרצופים · זיכרון · תפיסה · אפקט רגשי · מצב רגשי · הבעות פנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת האפקט הרגשי על היכר פרצופים בעלי הבעות שליליות וחיוביות", סמינריון אודות "השפעת האפקט הרגשי על היכר פרצופים בעלי הבעות שליליות וחיוביות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.