היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקט ההטרמה ע"י חזרה והשפעתו על זיהוי פרצופים מוכרים ולא מוכרים

עבודה מס' 067410

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת אפקט ההטרמה ע"י חזרה תוך סקירת מודלים בתפיסה וזיהוי פרצופים בבני אדם.

6,510 מילים ,18 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הייתה לבדוק אם קיימת הטרמה ע"י חזרה לפרצופים לא מוכרים. השערת המחקר מתבססת על מחקרם של גושן-גוטשטיין וגאנל (2000) ועל אפקט ההטרמה ע"י חזרה. במסגרת זו, נשחזר את הניסוי המקורי של גושן וגאנל (Goshen-Gottstein & Ganel, 2000) מתוך שאיפה למצוא אפקט של הטרמה ע"י חזרה לפרצופים לא מוכרים. השינוי שנערוך בניסוי המקורי הינו שינוי של זוויות המבט של הפרצופים, כאשר חשיבות הדבר באה לידי ביטוי בכך שזה יהווה תמיכה נוספת לקיום אפקט הטרמה ע"י חזרה, לקידום מחקרי המשך עתידיים, למציאת כיווני מחקר נוספים בתחום ולהוספת מניפולציות נוספות היכולות להראות קיום של אפקט הטרמה ע"י חזרה לפרצופים לא מוכרים.
בניסוי שערכנו השתתפו 37 סטודנטים. הפרצופים של הגברים הוצגו חלקם עם שיער קצר וחלקם עם שיער ארוך. כמו כן, הפרצופים של הנשים הוצגו חלקן עם שיער קצר וחלקן עם שיער ארוך. התפעול נערך כך על מנת לאזן את השפעת היוריסטיקת השיער, לפיה השיפוט הנדרש להבחנה בין גבר או אשה נעשה לפי סגנון השיער ולא לפי תווי הפנים.
לאחר ניתוח התוצאות, לא נמצא כי שינוי כיוון המבט השפיע באופן מובהק על אפקט ההטרמה ע"י חזרה ולכן לא הצלחנו להראות כי ישנו יתרון בהצגה מוקדמת של פרצופים המוטים לזוויות שונות על מנת להראות כי ניתן לבצע זיהוי מהיר יותר של פרצופים כאשר ביצענו שינוי במאפיינים הפיזיקליים שאינם קשורים בתווי הפנים עצמם כמו הסטת המבט. ממצא זה מפריך את השערת המחקר כי נקבל אפקט הטרמה לפרצופים לא מוכרים כאשר נשנה את כיוון המבט של הפרצופים. הממצאים הראו כי קיימת הטרמה ע"י חזרה לפרצופים לא מוכרים אך המניפולציה הניסויית שביצענו במחקר לא השפיעה על אפקט הטרמה ע"י חזרה.
מסקנותיי הם שנראה כי לא נתקבל אפקט של הטרמה ע"י חזרה כששינינו את זווית המבט. העובדה שלא מצאנו אפקט של הטרמה ע"י חזרה מצביעה על כך שהמניפולציה של הניסוי הנוכחי כנראה לא הייתה טובה מספיק על מנת להוכיח את השערת המחקר. אך יחד עם זאת, למרות שתוצאות הניסוי אינן תואמים את השערת העבודה באופן מוחלט , ממצאי המחקר הנוכחי מהווים חיזוק למודל החד תהליכי ותומכים בהשערה הכללית לפיה קיימת הטרמה ע"י חזרה לפרצופים לא מוכרים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
שיטה
ממצאים
דיון ומסקנות
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבודה זו מתבססת על מודלים בתפיסה וזיהוי פרצופים בבני אדם (Goshen-Gottstein & Ganel, 2000 ; Bruce & Young, 1986 ) ועל אפקט ההטרמה ע"י חזרה (RP - Repetition Priming) . אפקט ההטרמה ע"י חזרה (RP) הוא אפקט שמתקבל כאשר הצגת גירוי קודם לכן מסייעת לעיבוד של הגירוי הבא מאוחר יותר כאשר הגירוי המאוחר יזכה לתגובה מהירה יותר ולזיהוי מהיר יותר. אפקט זה הודגם באמצעות טווח גירויים רחב ביניהם מילים (Jacoby & Dallas, 1981 ) צמדי מילים (Goshen-Gottstein & Moscovitch, 1995a, 1995b; Graf &Schacter, 1985; Reingold & Goshen Gottstein, 1996) ציורי קוים (Schacter, Cooper, & Delaney, 1990) ובפרצופים מוכרים (Bruce, Burton, Carson, Hanna, & Mason, 1994), תוך שימוש בשיפוטים לגבי מהירות זיהוי מוכרות הפנים (Bruce & Valentine, 1985; A. W. Ellis, Young, & Flude, 1990) ולגבי מהירות זיהוי השם של הפנים (A. W. Ellis et al., 1990) .

תגים:

פסיכולוגיה · קוגנטיבית · גושן · גאנל · מודל · FRUs · אמפירית · ניסוי · פנים · פרצוף

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקט ההטרמה ע"י חזרה והשפעתו על זיהוי פרצופים מוכרים ולא מוכרים", סמינריון אודות "אפקט ההטרמה ע"י חזרה והשפעתו על זיהוי פרצופים מוכרים ולא מוכרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.