היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי תנועת השומר הצעיר לדת ולמסורת

עבודה מס' 066438

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכה של תנועה, שהתוותה לחבריה דרך חיים, אורחות חיים והשקפת עולם רעיונית - פוליטית, מבחינת יחסה לדת ולמסורת ישראל.

8,249 מילים ,12 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ברצוני לבדוק בעבודה זו, את בהיות "השומר הצעיר" זרם מזרמי ארץ ישראל העובדת - ולפי דעתי, הכוח העיקרי אשר הקים את מדינת ישראל, והיות ולידתה של התנועה במרד כלפי כל מה שייצג דור הוריהם של מייסדיה, והדת והמסורת בכלל זה, יש לי מן העניין לבדוק את התפתחות הגישות והעמדות ב"שומר הצעיר" בתחום זה.
אנסה לבדוק את העניין הנידון מכמה זוויות ראייה, כגון: חיי יום - יום, חינוך, הווי, חג ומועד, פעילות תרבותית ועמדות ופעילויות פוליטיות.
בכוונתי להסתמך על חומר עיתונות, פרוטוקולים של דיונים שונים במוסדות תנועתיים וציוניים, רשימות ומאמרים שונים אשר נכתבו בתקופה הנבדקת או בשנים מאוחרות יותר - תוך ראייה לאחור וכן על דברי ספרות, ועדות אחת בעל פה שזכיתי לשמוע לפני שנים מספר.

תוכן העניינים:
מבוא
תקופת הבראשית
במערכות תרבות
מועצת התרבות בחדרה 13-15.9.1935
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"בתנועת הנוער קיימת מלחמת אבות ובנים. הננו מורדים בהווי, בהשקפות ובפרנסות של האבות.." (1)
מילים אלו כתב מאיר יערי בשנת 1932, כשתים עשרה שנה לאחר ראשית העלייה השומרית. הן מתארות את אחד היסודות החשובים ביותר עליו נבנתה תנועת "השומר הצעיר". כבר רבות נאמר על "מרד הבן" בתנועה זו, אך אין זה המקום להיכנס לפרטים, כדי לא להתנתק מהנושא. בהמשך האיגרת כותב מאיר יערי: .."אולם בדידותנו הציבורית גרמה לכך, שלעיתים שופכים את הילד עם המים. המלחמה בהווי, בהשקפות ובפרנסות מסורתיות זהה אצל רבים עם התנכרות, זרות לשכבות הבעלביתיות המתרוששות".

תגים:

מסורת · חגים · יום כיפור · ראש השנה · שבת · פסח · מאיר וייל · תנועת נוער · אידאלים · קיבוצים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי תנועת השומר הצעיר לדת ולמסורת", סמינריון אודות "יחסי תנועת השומר הצעיר לדת ולמסורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.