היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההתייחסות בקרב העולים מאתיופיה כחברה רב תרבותית למחלת האיידס

עבודה מס' 066334

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הגורמים העיקריים למחלת האיידס בקרב עולי אתיופיה והתייחסות העולים למצבם הבריאותי.

5,905 מילים ,28 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העולים שהגיעו מאתיופיה במהלך שנות השמונים והתשבעים של המא הקודמת היו בלי תרבות, מסורת, אמונות ומנהגים שונים משל היהודים בישראל. נוסף לכך, רמתם המודרנית והבריאותית היתה שונה- כתושבי מדינה מהעולם השלישי הם לא הכירו את מערכת שירותי הבריאות המודרנית והשתמשו בעיקר ברפואה מסורתית אלטרנטיבית.
חלק מהם היו נגועים במחלת האיידס. על פי נתונים שיובאו להלן, אחוז הנשאים היה גבוה יחסית לאוכלוסיה בישראל ובעולם המערבי כולו. הסיבות לכך מגוונות: שירותי בריאות ירודים באתיופיה, חוסר מודעות בזמן המגע המיני, ביצוע קעקועים וטיפולים רפואיים "ברחוב", שלא על ידי רופא מוסמך ובאמצעות כלי טיפול מזוהמים (Noam, 1996).
העובדה כי חלק מהם, יחסית לאוכלוסית בישראל, היה נגוע באיידס יצרה דעה קדומה כאילו כל האתיופים נשאים. דעה קדומה היא יחס פאסיבי כלפי אדם בקבוצה; אפליה היא הוצאה מן הכח אל הפועל של הדעה הקדומה. בספרות המחקר מייחסים לדעה קדומה תכונות של עמדה. בדרך כלל שלילית, כלפי חברים בקבוצה חברתית נתונה, ולכן היא כוללת כוונה להתנהג בדרך מסוימת, אולם כוונה בלבד. בניגוד לכך אפליה היא התנהגות שלילית בפועל המכוונת כלפי יחידים אלה כגון פעולות של איבה, התעלמות, או תוקפנות. במילים אחרות, כאשר דעה קדומה באה לידי ביטוי בהתנהגות, היא נהפכת לאפליה. לדוגמא אדם בעל דעות קדומות כלפי נשים שאינו מקבל נשים לעבודה במשרד שהוא מנהל נוהג באפליה (Benita, 1992).
יש לציין גם שהטיפול בהם קשה. מטפלים ישראלים פגעו לא פעם ברגשותיהם לאחר שלא הבינו את המצוקה הנפשית והרמזים שנתנו האתיופים.
מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את הגורמים העיקריים למחלה ואת התייחסות העולים למצבם הבריאותי.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. הקדמה- המאפיינים של יהודי אתיופיה
2.1 קליטה דתית עדתית
2.2 קליטה חברתית
2.3 שפה
2.4 משברי הגירה
3. מחלת האיידס בקרב העולים
3.1 מהי המחלה
3.2 הנשאים בישראל
3.3 מחלת האיידס בקרב עולי אתיופיה
3.4 דרכי הבעת המצוקה
3.5 המודעות וההתייחסות של האתיופים למחלה
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המיתוסים בחברה האתיופית מייצגים אידיאולוגיות חברתיות ומשרתים אינטרסים חשובים. לחברה האתיופית מיתוסים רבים, כשאחד המיתוסים מדבר על בעל שביקש מאישתו לצעוק על מנת שיחשבו כי הוא בעל טוב.
את המפגש בין התרבויות השונות ניתן לתאר כהלם תרבותי המוגדר כאורח חיים לא מוכר. ניתן לראות זאת בהשפעת התרבות הישראלית על הגבר האתיופי, שהורגל לתרבות שונה מזו הישראלית. במיוחד איבדו זקני העדה והמגליץ' הרבה מכוחם, והקהילה אינה נותנת בהם אמון כבעבר, מכיוון שמוסדות המדינה החדשה לא נתנו להם סמכויות. אי-לכך על התרבות הקולטת להבין את החלק השלם (על פי גישת היחסיות התרבותית) מאחר וישראל היא מדינת מהגרים הטרוגנית, המפגש בין התרבויות יוצר קונפליקט.

תגים:

עולים · אתיופי · תרבויות · אורח · חיים · ישראל · מהגר · מחלות · סופניות · איידס · HIV

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההתייחסות בקרב העולים מאתיופיה כחברה רב תרבותית למחלת האיידס ", סמינריון אודות "ההתייחסות בקרב העולים מאתיופיה כחברה רב תרבותית למחלת האיידס " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.