היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחלת האיידס בקרב העולים מאתיופיה

עבודה מס' 066187

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסות העולים מאתיופיה למחלת האיידס.

6,157 מילים ,27 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

העולים שהגיעו מאתיופיה במהלך שנות השמונים והשבעים של המאה הקודמת היו בעלי תרבות, מסורת, אמונות ומנהגים שונים משל היהודים בישראל. נוסף לכך, רמתם המודרנית והבריאותית היתה שונה- כתושבי מדינה מהעולם השלישי הם לא הכירו את מערכת שירותי הבריאות המודרנית והשתמשו בעיקר ברפואה מסורתית אלטרנטיבית.
חלק מהם היו נגועים במחלת האיידס. על פי נתונים שיובאו להלן, אחוז הנשאים היה גבוה יחסית לאוכלוסיה בישראל ובעולם המערבי כולו. הסיבות לכך מגוונות: שירותי בריאות ירודים באתיופיה, חוסר מודעות בזמן המגע המיני, ביצוע קעקועים וטיפולים רפואיים "ברחוב", שלא על ידי רופא מוסמך ובאמצעות כלי טיפול מזוהמים (Noam, 1996).
העובדה כי חלק מהם, יחסית לאוכלוסית בישראל, היה נגוע באיידס יצרה דעה קדומה כאילו כל האתיופים נשאים. דעה קדומה היא יחס פאסיבי כלפי אדם בקבוצה; אפליה היא הוצאה מן הכח אל הפועל של הדעה הקדומה. בספרות המחקר מייחסים לדעה קדומה תכונות של עמדה. בדרך כלל שלילית, כלפי חברים בקבוצה חברתית נתונה, ולכן היא כוללת כוונה להתנהג בדרך מסוימת, אולם כוונה בלבד. בניגוד לכך אפליה היא התנהגות שלילית בפועל המכוונת כלפי יחידים אלה כגון פעולות של איבה, התעלמות, או תוקפנות. במילים אחרות, כאשר דעה קדומה באה לידי ביטוי בהתנהגות, היא נהפכת לאפליה. לדוגמא אדם בעל דעות קדומות כלפי נשים שאינו מקבל נשים לעבודה במשרד שהוא מנהל נוהג באפליה (Benita, 1992).
יש לציין גם הטיפול בהם קשה. מטפלים ישראלים פגעו לא פעם ברגשותיהם לאחר שלא הבינו את המצוקה הנפשית והרמזים שנתנו האתיופים.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את הצד השני של המטבע- כיצד האתיופים עצמם מתייחסים למחלה, וכיצד הם מסבירים את התייחסות הישראלים אליהם לאחר ששמעו כי חלקם נגועים.
העבודה הינה תאורטית ואמפירית כאחד, כאשר בחלק האמפירי יובאו תוצאות ראיונות שנערכו בקרב העולים בישראל.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
הקדמה- המאפיינים של יהודי אתיופיה
2.1 קליטה דתית עדתית
2.2 קליטה חברתית
2.3 שפה
2.4 משברי הגירה
מחלת האיידס בקרב העולים
3.1 מהי המחלה
3.2 הנשאים בישראל
3.3 מחלת האיידס בקרב עולי אתיופיה
3.4 דרכי הבעת המצוקה
שיטת המחקר
4.1 כלי המחקר
4.2 אוכלוסיית המחקר
4.3 המדגם
4.4 אתיקה
4.5 בעיות מתודולוגיות
4.6 בחינת ידיעות הנשאלים
תוצאות ודיון
5.1 ניתוח תוכן
5.2 רמת הידיעות של הנשאלים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יהודי אתיופיה הגיעו לישראל עם ציפיות להתחבר כ"חלק אל השלם", אך הם נתקלו בקשיי קליטה לא מעטים וזאת ממספר סיבות שנבעו ממאפיינים שלהם באתיופיה (בן עזר, 1992) :
1. אקלים- אתיופיה נחשבת לאחת הארצות ה"בריאות" מבחינת נוחות אקלימית. הרמה האתיופית ממוזגת מאוד וגבוהה ואילו בישראל עליהם להתרגל לשינוים בטמפרטורה, בלחות ובאחוזי החמצן באוויר ומכאן לשינוי בקצב הנשימה ואיכותה. כמו כן הם נתקלים במחלות חדשות האופייניות לאזורנו, גם עונות השנה בארץ ובאתיופיה שונות וכך גם מועדי ירידת הגשמים ותקופות החום והיובש.

תגים:

מחלות · נגיף · האיידס · HIV · אתיופי · קליטה · עליה · אתיופיה · מהגרים · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחלת האיידס בקרב העולים מאתיופיה", סמינריון אודות "מחלת האיידס בקרב העולים מאתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.