היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות קוגניטיבית

עבודה מס' 066082

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה עם ילדה בנושא מיון

1,889 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית מתעדת עבודה עם ילדה בנושא מיון.
תיעוד זה הוא התוצאה של תצפית ועבודה עם ילדה בת 4 ו-8 חודשים, אשר נמצאת במערכת החינוך מגיל 7 חודשים. בכדי להתאים את המטלה לעבודה פרטנית שונו מעט הוראות הפעילות כפי שהוגשו על ידי המרצה.
אומנם מדובר במקרה פרטני, אך ממנו ניתן ליצור השלכות ותובנות על תפיסה קוגניטיבית של הילדים בגיל הרך, כאשר נעשו הקשרים בין תוצאות הפעילות לחומרים התיאורטיים המדברים על ההתפתחות הקוגניטיבית באותם גילאים.

מטרת העבודה, כך, היתה עימות בין התיאוריה למעשה ובדיקה של שלב התפתחותי בו נמצאת הילדה, תוך כדי הגשת אוסף מובנת לילדה, אינטראקציה מנחה איתה והסקת מסקנות.

תוכן העניינים:
הקדמה
רקע תיאורטי
תיאור פעילות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

פיאז'ה חקר גם את התפתחות השלבים אותם עוברים הילדים בתחומי המיון. כך, הוא מצא שלושה שלבים הדרגתיים:
1. שלב ראשוני, שלב של "אוספים היוצרים צורה (פיגורה)": כך הילדים לא רק אוספים את העצמים על פי חזות משותפת, אלא גם מסדרים אותם ב"צורות" (מסדרים אתם בעיגולים, ריבועים ועוד) או על פי שורות. כך כל אוסף יוצר צורה חדשה בחלל, מה שמאפשר לילד "תפיסה " קלה יותר של הקבוצה.
2. שלב שני, שלב של אוספים לא פיגורטיביים : כאן הילדים כבר לא נתמכים ב"צורת הקבוצה" והמיון ניראה רציונאלי, אך אם נבקש מהילד להשוות ולדעת מה הקבוצה הגדולה, הוא יתקשה לזהות את הקבוצה הגדולה או הקטנה יותר (הילד כבר ויתר על התמיכה הגשטלטית, אך עוד לא השיג את התפיסה האופרטיבית)
3. מיון אופרטיבי: תופעה זו מודיעה על כניסה לשלב אופרטיבי קונקרטי (קרוב כבר לגיל 8). (Piaget, J., Inhelder, B. -1980)

תגים:

מיון · למידה · מתמטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות קוגניטיבית", סמינריון אודות "התפתחות קוגניטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.