היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות קוגניטיבית

עבודה מס' 065486

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת את הקשר שבין שפה לבין TOM.

5,688 מילים ,64 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מטרת החיבור הנוכחי הוא לבחון את הקשר שבין שפה לבין TOM כשהמטרה היא לבדוק את מרכיב השפה כפרמטר הדומיננטי בהתפתחות ה- TOM מול מרכיבים קוגניטיביים אחרים.

התפתחות הילד בגיל הרך
הילדות הינה גם תקופה של התפתחות האישיות והתבגרות פסיכולוגית. מנקודת מבט פסיכואנליטית, ההתבגרות מתאפיינת בתזוזה הדרגתית מתלות מוחלטת בהורים, נרקסיזם ואגוצנטריזם לכיוון של אוטונומיה, שליטה עצמית ומודעות של תהליכים חברתיים (אריקסון,1964).
אחת מתיאוריות ההתפתחות, מן המפורסמת ביותר, היא התיאוריה של ז'אן פיאז'ה. הבסיס של תורת ההתפתחות של פיאז'ה גורס כי קצב ההתפתחות ומידת ההבנה (בעיקר קיים בלבול במשמעות מושג החיים) שונה בגילאים השונים של הילדים, מסקנה זו הובילה את פיאז'ה לחקור את החשיבה הלוגית של הילדים.
ההתפתחות מוסברת ע"י הגורמים הבאים Schmidt 1988)):
1. סכימה: דפוס ההתנהגות מוכלל או ממוסד של דפוסי הפעולה החוזרים על עצמם. הסכמות אינן סטיות, הן גדלות ללא-הרף ולכן זכו לכינוי ה"סכמות הניידות". פיאז'ה משתמש במונחים: סכמות קוגניטיביות וסכמות אופרציונאליות.
2. מבנה: נכס ארגוני של החשיבה הקובעת את טבע הפעולות של הילד, במיוחד את התגובות הקוגניטיביות המורכבות יותר. כל מבנה מורכב על מבנים מפותחים יותר היוצרת את רצף ההתפתחות הקוגניטיבית.
3. אופרציה: כאשר הסכמות והמבנים מתפתחים למידה כזו שניתן להשתמש בהם על-ידי מערכות הגיון הקשורות זו בזו.
4. הסתגלות: מאורעות הנבנים על-מנת להתאים לארגון האינטלקטואלי הקיים.
5. התאמה: מתייחסת לתהליך השינוי הפנימי במבנה הקוגניטיבי המתחרש, תוך כדי שימוש ומיזוג. כלומר: התאמת המבנה הקוגניטיבי הקיים לחוויות החדשות.
6. הטמעה: יישום תבניות ההתנהגות המבוססת למצב מוכר או חדש. אם ההתנהגות מוצלחת, אין הילד חייב לשנות את התנהגותו במצב החדש. אך אם ההתנהגות אינה מוצלחת, הילד חייב לסגל או לשנות את התנהגותו למצב החדש. ההטמעה וההתאמה הם תהליכים משלימים זה את זה, הם גורמים להסתגלות מושגית ולצמיחה קוגניטיבית באמצעות פעולת גומלין המתמשכת ביניהם.
7. איזון: האיזון הוא הרמוניה שבין המידע החושי לבין הידע המצטבר, או ההרמוניה שבין היחיד לסביבתו.

התפיסה הרווחת היא שהפסיכולוגיה ההתפתחותית של האדם הינה בשלבים Santos et all (2001). הם מתוכננים מראש ומושפעים גם מגורמי הסביבה. ילד שמקבל יותר אתגרים, מתפתח יפה יותר, אבל הכללים האנטי-גנטיים מתפתחים בכל אדם בצורה פחות או יותר אחידה (תורת השלבים). תורת השלבים, לפי פיאז'ה, מניחה, כי סדר השלבים הינו קבוע; לא מדלגים על אף שלב מן השלבים, השלבים הם מוכללים (ראה לעיל); הגילאים בהם כל אחד עובר משלב אחד לשני אינם קבועים, הסטיות אומנם קטנות, אולם יש גורמים נוספים המשפיעים על שינויים Schmidt ,1991))

ראשי פרקים:
התפתחות הילד בגיל הרך
מהי שפה
התפתחות TOM
אילו פעולות קוגנטיביות משפיעות יותר על ה- TOM:
הקשב
הזיכרון
השפה
השוואה בין הכשרים הקוגנטיביים בהשפעתם על TOM
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החל משנות העשרים של המאה ה-20 ואילך הוצעו הסברים שונים לשאלה כיצד לומד האדם, מהם הגורמים המשפיעים על איכות הלמידה וקיצבה, כיצד האדם תופס עצמים ומושגים, מפנימם, ולאחר מכן משתמש בהם לצרכיו. יצויין כי למידת שפה הינה דבר חשוב היות וזוהי צורת ההתקשרות שלנו אל הזולת, ולכן חשוב לבחון את אפסון המחשבות במח.

תגים:

גיל · הרך · חברתיים · פיאז'ה · ילד · תורת · השלבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות קוגניטיבית", סמינריון אודות "התפתחות קוגניטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.