היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרטת חברות בישראל - תהליכים, יתרונות וחסרונות

עבודה מס' 065048

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הסיבות להפרטה הינן מוצדקות או שכדאי להשאיר את הבעלות הציבורית ו\או המונופולין על כנם.

6,143 מילים ,11 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

סקירה התהליך ההפרטה בישראל מראה כי עד לשנת 1985 כמעט ולא נעשה דבר בנושא. החל משנת 1986 נעשה מאמץ להאיץ את התהליך, לדוגמא הפרטת חברות הכבלים בשנה האחרונה, אך הביצוע של תוכניות ההפרטה מפגר בהרבה אחר הקצב המתוכנן.
כיום חברות רבות עומדות לפני הפרטה: הכבלים, חברת חשמל, רשות הדואר ועוד, אולם בתהליך ההפרטה לא נעשה כל ניסיון להגיע לפיזור של המניות כפי שנעשה בבריטניה ובארצות אחרות.
אחד התהליכים הבולטים הוא מעבר משימת דגש על הפרוצדורות הבירוקרטיות לראיית הלקוח כמרכז פעילות החברה.
כך לדוגמא חברת פיל"ת הישראלית, העוסקת גם ביעוץ אירגוני, הקימה לה חברת בת באנגליה. אחד הפרויקטים הראשונים של פיל"ת באנגליה היה חלק מתהליך היעוץ של הפרטת בריטיש- איירויס, חברות תעופה מהמוצלחות בעולם. תהליך זה החל בשנות ה-80 אז חיפשה החברה מומחה לדבר ומצאה בסוף את מייקל לוין, יועץ ניהולי צמוד למנהל חברת התעופה.
לקראת הסוף התערבה פיל"ת במתן מערכת בקרה, ששימשה כלי מדידה לשינויים שרצה היועץ להשיג. המערכת נבנתה בישראל לצרכים אחרים לגמרי, לפי דברי הפסיכולוג של פיל"ת המערכת נבנתה להערכת עובדים. ועם השנים גדל היקפה וכוללת היא כיום הרבה סוגים של התנהגויות של עובדים, כפי שמצפים מנהליהם. כמו: האם נהנים עמיתיו של העובד לעבוד עימו וכד'. עד ההפרטה חברת תעופה זו התיחסה לעצמה כחברת התעופה הגדולה בעולם, המתימרת להוביל רק אנשים מכובדים. לאחר ההפרטה, בעזרת חברת פיל"ת השתנו הגישות ואף הבדיקה שעשתה פיל"ת השפיעה על התנהגות העובדים ושירותיהם. כדי להפחית את חששם מתהליך ההפרטה ניתן לעובדים לרכוש מניות בתנאים אטרקטיבים ולפרוש בתנאים נוחים ומשופרים וכך לא יפחדו ולא יתנגדו להפרטה.
ב-1968 החלה ההפרטה בישראל כשהממשלה החלה למכור חברות שברשותה לגורמים פרטיים; בין הראשונים היתה חברת "תדיראן" אח"כ נמכרו גם "כור" ועוד. החל מ-1986 ההפרטה תפסה תאוצה, כשהחברות הונפקו לבורסה וגויס הון בבורסה: "חיפה כימיקלים" נמכרה ישירות למשקיעי חוץ, וכך גם "כבלי ציון" וכן בזק שהופרטה ברובה.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את הסיבות להפרטת חברות בישראל.
תכליתה הוא להעריך האם סיבות אלו הינן מוצדקות או שכדאי להשאיר את הבעלות הציבורית ו\או המונופולין על כנם.

תוכן עניינים:
מבוא
הקדמה- מהי הפרטה
העלות הכלכלית לחברה הנגרמת מריכוזיות
יתרונות וחסרונות בדרך להפרטה
דוגמא לשתי הפרטות
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההפרטה מתחילה משינוי בעלות: מבעלים ציבוריים לפרטיים. שיקולי הרווחיות הופכים לחשובים יותר מתמיד. תהליכי ההפרטה קשורים בצימצומים ובחילופי כח אדם בכל רמות הארגון. אך אחד השינויים החשובים ביותר הוא השינוי התרבותי. התרבות הארגונית כוללת ערכים, תפישות וכן דרכי התנהגות.
לפי מחקר של המכון למחקר כלכלי חברתי של ההסתדרות ("מעריב, 14.5.92) בנושא ההפרטה בעולם נלמד שהפרטה לא יעילה בענפים לא תחרותיים או בכאלה שהתחרות לא רצויה בהם כמו בריאות אינה רצויה היות והיא גורעת מהשירותים החברתיים הנחוצים, אך באחרים כמו: שקם, מל"מ ובזק, היא רצויה.

תגים:

הפרטה · כסף · אינפלציה · שוק · צרכנים · חברה · ממשלתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרטת חברות בישראל - תהליכים, יתרונות וחסרונות ", סמינריון אודות "הפרטת חברות בישראל - תהליכים, יתרונות וחסרונות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.