היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיה שיווקית בשוק המים המינרלים בישראל

עבודה מס' 060830

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח האסטרטגיה השיווקית של שוק המים בישראל.

7,146 מילים ,35 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

בראשית שנות ה-80 עוד שתו בישראל מים מהברז ושוק המשקאות הקלים התבסס על המשקאות המסורתיים, היינו מיצים ומשקאות מוגזים.
כאשר יצאה "מי עדן בע"מ" [להלן: מי עדן] לשוק בשנות ה-80 עם בקבוקי המים המינרלים, ניבאו בשוק המשקאות הקלים כשלון למוצר החדש. רק ב- 1989-90 תקעו המים המינרלים יתד בשוק, נתפסו כמשקה בריאות אליטיסטי ומאז גדלה צריכתם בקפיצות של %20%-15 לשנה והפכו לעוד משקה קל מן השורה. (גרינבלט, 1996)
בשנת 1989 חדרה לשוק חברה נוספת בתחום המים המינרלים. חברה זו נקראת "נביעות - טבע הגליל בע"מ" [להלן: נביעות]. עד לכניסתה לשוק שלטה בשוק המים המינרלים חברת מי עדן עם כ-65% מהשוק והיתרה התחלקה בין יבואני בקבוקי המים המינרלים, שחלקם בשוק באותה תקופה היה גדול באופן יחסי [כ-35%]. עם כניסתה של חברת נביעות לשוק ב-1989, רכשה לעצמה החברה כ-35% מהשוק וב-1991 הגיעה ל-כ45%. הדבר לא נבע בהכרח מירידה במכירותיה של מי עדן, אלא מגידול השוק וצמצום היבוא. (דו"ח דירקטוריון נביעות, 1997)
ב-1996 נכנסה לשוק המים המינרלים מתחרה נוספת בשם "עין גדי" [להלן: עין גדי] ורשמה חדירה מרשימה, כאשר רכשה לעצמה %9 מהשוק (מנור, א1996; דברת, 1997). בראשית 1998 הצטרפה חברה נוספת בשם "מינרל" [להלן: מינרל], אשר רכשה את זכות השאיבה במעיין מקורה מחברת "מי גת" [להלן: מי גת]. (ארד, 1998)
כל עוד שלטה מי עדן בשוק המים, כאשר המתחרים היו יבואנים שמכרו מים יקרים באופן יחסי, היה עיקר המאמץ השיווקי בהחדרת התודעה למים מינרלים במקביל למותג מי עדן לציבור. מאז נכנסה חברת נביעות, נוצר צורך להתמודד עם המתחרה. עם כניסתן של עין גדי ומאוחר יותר מינרל, התעצמה אסטרטגיית השיווק של המתחרות, בעיקר של הגדולות.

בעבודה זו נערוך ניתוח אסטרטגיה שיווקית של שוק המים בישראל.
בפרק הראשון נציג בקצרה את המהלכים העסקיים שנקטו החברות מי עדן ונביעות מאז 1995 וננתח את גורמי התועלת על פי "ארבעת ה-P": הProduct, Price, Place, Promotion. לשם הנוחות נשתמש להלן במינוח עברי ונקרא להם ממה"ת: מוצר, מחיר, הפצה, תקשורת. (יזרעאלי, 1994)
בפרק השני ננתח את אילוצי ה-PEST, היינו את האילוצים וההתייחסויות החברתיות, הטכנולוגיות, הכלכליות והפוליטיות, אליהם אמורות להתייחס החברות באסטרטגיה השיווקית.
בפרק השלישי נערוך ניתוח SWOT, כלומר עוצמות, חולשות, הזדמנויות ואיומים, תוך התייחסות לניתוח מבנה התחרות בשוק על פי מייקל פורטר וניתוח קהלי יעד.

בסיכום נגיש את מסקנותינו מניתוח האסטרטגיה השיווקית של שוק המים המינרלים בישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א: מהלכים עסקיים של יצרני המים המינרלים וניתוח גורמי התועלת עפ"י ארבעת ה-P
פרק ב: אילוצי ה-PEST
פרק ג: מבנה התחרות בשוק על פי מייקל פורטר וניתוח SWOT
סיכום
ביבליוגרפיה

*הערת מערכת: רוב המקורות הביבליוגרפיים הם קטעי עיתונות.

תגים:

משקאות · קלים · נביעות · עין · גדי · עדן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה שיווקית בשוק המים המינרלים בישראל", סמינריון אודות "אסטרטגיה שיווקית בשוק המים המינרלים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.