היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחס הממשל כלפי פעילות חוץ פרלמנטרית בישראל, צרפת, בריטניה וארה"ב

עבודה מס' 040270

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמודדות הממשל עם מחאה חוץ-פרלמנטרית,הדרדרות לפשיעה והשוואה בין המדינות.

6,536 מילים ,17 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבחן את יחס הממשל כלפי פעילות חוץ פרלמנטרית, כפי שהוגדרה להלן, בארבע מדינות: ישראל, צרפת, בריטניה וארה"ב. ברוב המקרים, שנאספו מתחילת המאה ועד סוף שנות ה- 80, נבדקה תגובת השלטונות באמצעות תגובת כוחות הביטחון, קרי: המשטרה והצבא, לפעילות מסוג זה, שבאה לידי ביטוי בעיקר בשביתות או הפגנות. לעיתים מתבטאת תגובת הממשל גם בעצם הנכונות להידבר עם המוחים או אף בהיענות, במידה זו או אחרת, לתביעותיהם.
לא פעם קורה כי אירוע מסוים המתחיל כפעילות מחאה חוץ פרלמנטרית של קבוצה מאורגנת מידרדר למהומות כלליות והפרות סדר וכך מיטשטש במעט ההבדל בין פעילות חוץ פרלמנטרית לסתם פשיעה.
בסיום העבודה אנסה לעמוד על המאפיינים של כל מדינה ביחסה לפעילות חוץ פרלמנטרית ולהשוות, במידת האפשר, בין המדינות השונות.

קטע מהעבודה:

ההבדל שנתגלה בין הטיפול בהפגנות דתיות להפגנות אחרות מצביע על שירבוב מסויים של היבטים פוליטיים-מפלגתיים לסוגיה, אם כי חשוב לציין בהקשר זה כי חלק מתופעת איפוק-היתר נובע ממדיניות המשטרה לא להסיע עצורים דתיים בשבתות ובמועדי ישראל, מדיניות המונעת החרפת המחאה הציבורית הדתית ובולמת מתן גיבוי למפגינים חרדים מצד הדתיים המתונים והמסורתיים. כמו כן נהנית המשטרה מאמון הציבור, הסבור ברובו כי טיפולה בפעילות מחאה משביע רצון. (גולדברג ווילציג, 1985, עמ' 223-2).

מקורות:

ארן, גדעון, ארץ ישראל בין דת ופוליטיקה: התנועה לעצירת הנסיגה בסיני ולקחיה. מכון ירושלים לחקר ישראל, ירושלים, 1985.
ברנשטיין, דבורה: "הפנתרים השחורים; קונפליקט ומחאה בחברה הישראלית". בתוך: ליבליך, עמיה (עורכת), מגמות כ"ה, מכון סאלד, ירושלים, 1979.
גולדברג, גיורא וליימן-ווילציג, שמואל: "תגובת המשטרה על מחאה ציבורית בישראל". בתוך: ליבליך, עמיה (עורכת), מגמות כ"ט, מכון סאלד, ירושלים, 1985.
וולפספלד, גדי: "פעילות פוליטית משותפת בישראל - המקרה של ימית". בתוך: כספי, דן (עורך), מדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים מס' 22, הוצאת מאגנס, ירושלים, תשמ"ד.
ליימן-ווילציג, שמואל: "מחאה ציבורית בישראל: האם היא מצליחה?". בתוך: שפר, גבריאל (עורך), מדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים. מוסד ביאליק, ירושלים, תש"ן.
סיל, פטריק ומק-קונביל, מורין, המהפכה הצרפתית 1968. עם עובד, תל-אביב, 1969.
Allen, R.F Adair, C.H. Violence and riots in urban America. Charles A. Jones Pub., Ohio, 1969.
Anne Phillips, Peggy. Republican France. Greenwood press, London, 1993.
Babington, Anthony. Military intervention in Britain. Routledge, London N.Y, 1990.
Etzioni-Halevy, Eva Shapira, Rina. Political culture in Israel. Praeger Pub., New-York, 1977.
Levi, Burton. Cops in the Ghetto. In: MASOTTI, L.H BOWEN, D.R, RIOTS AND REBELLION. SAGE PUB., CALIFORNIA, 1968.
Lee, A.M Humphrey, N.D. Race Riot (Detroit, 1943), Octagon books, New-York, 1968.
Lohman, Joseph: "Law enforcement and the police". In: Masotti, L.H Bowen, D.R, Riots and rebellion. Sage pub., California, 1968.
Lehman-Wilzig, S.: "Conflict as Communication: Public protest in Israel, 1950-1982." In: Cohen, S.A Don Yehiya, E. (Ed.) Comparative Jewish politics: Conflict and consensus in Jewish political life. Bar-Ilan University press, Ramat-Gan, 1986.
Skolnick, J.H. The polotics of protes. Ballantine Books, New-York, 1969.
Tilly, Charles. The contentious Frech. Harvard University press, London Cambridge, 1986.
The Scarman Report. Penguin books, London, 1981.

תגים:

שביתות · הפרות · הפגנות · מהומות · ציבוריות · סדר · משטרה · מחאה · מחאות · הפגנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחס הממשל כלפי פעילות חוץ פרלמנטרית בישראל, צרפת, בריטניה וארה"ב", סמינריון אודות "יחס הממשל כלפי פעילות חוץ פרלמנטרית בישראל, צרפת, בריטניה וארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.