היישום אינו מחובר לאינטרנט

דוד בן גוריון מול משה שרת - יחסי החוץ של ישראל בעשור הראשון

עבודה מס' 065758

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היחסים הבינלאומיים של ישראל בראשית שנותיה וחילוקי הדעות בין משה שרת לדוד בו גוריון באששר ליחסי החוץ של ישראל.

12,310 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבחון לעומק את היחסים הבינלאומיים של ישראל בראשית שנותיה ולעמוד על חילוקי הדעות בין משה שרת לדוד בו גוריון באשר לעתידה של ישראל מבחינת יחסי החוץ עם מדינות ומעצמות העולם. שיטת המחקר בה אעשה שימוש במהלך עבודתי היא שיטה איכותית, כלומר ניתוח תוכן ושימוש במקורות משניים.
על מנת להתמקד ביחסיה של ישראל עם המעצמות, אחקור ואשאל בעבודתי, מה היה הרקע והמניעים לגישתו של בן גוריון לעומת גישתו של שרת ביחס למדיניות החוץ שעל מדינת ישראל לנקוט בראשית שנות המדינה.
ההשערה לשאלת המחקר טמונה בחילוקי הדעות בין מנהיגי המדינה בראשית שנותיה והתבטא במאבק בין הגישה המדינית לגישה הביטחונית. בשנים בראשונות, הרקע למדיניות החוץ של ממשלת ישראל התבטא בישיבה על הגדר. ניתן לומר שמניעיו של בן גוריון היו שיש לחבור למעצמות המערב בכלל וארה"ב בפרט. תמיכתה של ארה"ב הביאה אותו לראות בה שותפה אסטרטגית. גם שרת ראה במדינות המערב שותפות אסטרטגיות אך למרות זאת, מניעי שרת להדק את שיתופי הפעולה עם מדינות העולם השני והשלישי נבעו בעיקר מתוקף מקומה של ישראל בעולם כמדינה מתפתחת. לכן, חלק על יריבו הפוליטי וטען שעליה לפעול באותו הקו עם שאר המדינות המתפתחות(4).
---------------------------------------------------------------------
4. רוזנטל, ימימה. "מדיניות החוף של ישראל" מתוך העשור הראשון. תל אביב: הוצאת בן צבי, 1997, עמ' 196-170.

תוכן העניינים:
מבוא
1.0 דוד בן גוריון ומשה שרת: שתי גישות שונות
1.1 דוד בן גוריון - רקע
1.2 גישתו של דוד בן גוריון
1.3 משה שרת - רקע
1.4 גישתו של משה שרת

2.0 מדינת ישראל והמערכת הבינלאומית
2.1 הקדמה
2.2 פעולות הגמול
2.3 בן גוריון
2.4 משה שרת

3.0 בן גוריון ושרת - שתי תפיסות של הסכסוך הישראלי -ערבי
3.1 בן גוריון
3.2 משה שרת

4.0 ישראל והמעצמות
4.1 הקדמה
4.2 מדיניות החוץ מול המדיניות הביטחונית
4.3 מדיניות של ניטרליות
4.4 יחסי ישראל עם ארצות הברית
4.5 יחסי ישראל עם ברית המועצות
4.6 יחסי ישראל עם בריטניה
4.7 יחסי ישראל עם צרפת
4.8 מבצע סיני והברית המשולשת

5.0 ישראל והעולם השלישי

6.0 מלחמת קוריאה והקשר לסין
6.1 מלחמת קוריאה והזירה הבינלאומית
6.2 מלחמת קוריאה והויכוח הפנימי בישראל
6.3 הקשר לסין
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אין ספק כי ההערכה השלטת בהנהגת המדינה בתקופה הנידונה הייתה, כי מעורבותה המסיבית של הקהילה הבינ"ל בנעשה באזורנו מטילה מגבלות קשות על חופש הפעולה ומרחב התמרון של מדינת ישראל בזירה הבינ"ל, בכלל, ובמערכת יחסיה עם העולם הערבי, בפרט. עם זאת, ראוי להדגיש, כי לפחות מנקודת -ראותו של דוד בן גוריון העדר האיזון בין מדינת ישראל לבין המערכת הבינ"ל אינו צריך לסחוף את ישראל כנעדרת כל יכולת תמרון פוליטי במרחב הקהילה הבינ"ל ואשר חייבת לקבל את התכתיבים המוטלים עליה, שכן עוצמתה היחסית של מדינת ישראל, אינה נתון מוחלט וקבוע מראש, אלא נתון משתנה אשר תלוי בגורמים רבים באופיו ובמידת חיוניותו של האינטרס שהמדינה מבקשת להגן עליו.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דוד בן גוריון מול משה שרת - יחסי החוץ של ישראל בעשור הראשון", סמינריון אודות "דוד בן גוריון מול משה שרת - יחסי החוץ של ישראל בעשור הראשון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.