היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלה פוליטית בישראל

עבודה מס' 031324

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של התפתחות הכלכלה הפוליטית בישראל ודיון במקרה בינוי ושיכון בישראל.

3,800 מילים ,2 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

בכל מדינה, ישנה מערכת של קבוצות אינטרסים שונות. קבוצות אלו, קובעות עפ"י אידיאולוגיה את מטרותיהן החברתיות ביטחוניות וכלכליות במדינה.
עפ"י מטרות אלו נקבעת הקצאת המשאבים. בכל מדינה מתקיימות במקביל או בסמיכות מערכת הפועלת עפ"י עקרונות השוק ומערכת הפועלת עפ"י שיקולים פוליטיים, שתי המערכות וקשרי הגומלין שביניהם יוצרים יחדיו את "הכלכלה המדינית" .
תרגיל זה כאמור, עוסק בכלכלה הפוליטית כפי שהיא באה לידי ביטוי במדינת ישראל. התרגיל מבוסס בעיקר על ספרו של יאיר אהרוני "הכלכלה הפוליטית בישראל" שיצא בתשנ"ב.
בחלקו הראשון של התרגיל תובא סקירה קצרה של התפתחות הכלכלה הפוליטית בישראל, תוך שימת דגש על כללים ועקרונות, החוזרים על עצמם בכלכלה הישראלית, ומעצבים את אופייה. לאחר מכן נביא את המקרה של בינוי ושיכון בישראל עפ"י תיאורו של אהרוני, כדוגמא ליישום העקרונות שהוצגו בחלק הראשון של התרגיל. בהמשך ננסה לעמוד על אופיו של ענף הבינוי והשיכון בשנות ה-90 על סמך דו"חות מבקר המדינה משנים אלו.
בפרק הסיכום, ננסה לענות על השאלה האם המערכת הציבורית השתנתה באופן מהותי מאז כתיבת הספר של אהרוני, תוך ביסוס התשובה על תחום הבינוי והשיכון.

תוכן העניינים:
- מבוא
- התפתחותה של הכלכלה הפוליטית בישראל - סקירה
- הכלים העיקריים של המעורבות הממשלתית
- שיכון ובנייה בישראל - עפ"י ספרו של אהרוני
- שיכון ובנייה בישראל - שנות ה-90
- מסקנות
- בבליוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלה פוליטית בישראל", סמינריון אודות "כלכלה פוליטית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.