היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלה פוליטית - סקירה של שלוש גישות בהתייחס למשבר כלכלי.

עבודה מס' 068847

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תמציתית של הגישה הליבראלית, הגישה המרקסיסטית וההבדלים בין גישות אלו לגישה הקנסיאנית.

1,476 מילים ,2010

תקציר העבודה:

'כלכלה פוליטית', בקליפת אגוז, היא תחום במדעי החברה הדן בקשרי הגומלין בין השוק, בו יש קונים ומוכרים המתקשרים ביניהם על דרך של רצון לבין המדינה שהעומד בראשה הינו מקבל ההחלטות הראשי ויש לציית לו (בהתאם למערכת חוקים מסוימת).
במחקר של כלכלה פוליטית קיימים מספר זרמים- זרם פוזיטיביסטי, המנסה להסביר את התהוות המציאות הכלכלית הנתונה (את המצוי) והזרם הפילוסופי העוסק בדיון על הדרך 'הנכונה' לפעילות כלכלית, דן ברצוי ופחות במצוי. הזרם הפילוסופי מתחלק למספר גישות, ובעבודה זו אסקור שלוש מהן- הגישה הליבראלית, הגישה המרקסיסטית וההבדלים בין גישות אלו לגישה הקנסיאנית.

קטע מהעבודה:

הגישה הליבראלית (מזוהה עם אדם סמית) יוצאת מנקודת ההנחה שהאדם הוא יצור אנוכי הדואג ‏לעצמו ולסביבתו הקרובה ופועל על בסיס דאגות קיום חומריות. בשנות האלפיים ובמיוחד במדינת ‏ישראל השבעה (ברובה), קשה להזדהות ולהתחבר לגישה זו שדנה בדאגות הקיום החומריות, אך ‏גישה זו גם טוענת כי האנשים לא שופטים את עצמם ביחס לאחרים, אלא ביחס לעצמם ומבקשים ‏לשפר את מצבם אובייקטיבית. ע"פ גישה זו, על המדינה להגן על זכויות הקניין, ומעבר לכך- כל אדם ‏לגורלו.‏

תגים:

הגישה הליבראלית · קיינס · גישות בכלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלה פוליטית - סקירה של שלוש גישות בהתייחס למשבר כלכלי.", סמינריון אודות "כלכלה פוליטית - סקירה של שלוש גישות בהתייחס למשבר כלכלי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.