היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיכנות לולאות

עבודה מס' 064479

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התפיסות המוטעות שיש למתכנתים מתחילים בנושא לולאות.

3,482 מילים ,19 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תכנות כתחום דעת הוא תופעה חדשה יחסית בלימודי תיכון ולכן קשה עדיין לדעת מהן מגבלותיהם של תלמידים בתחום זה, ממה הן נובעות ומהן התפיסות המוטעות שהם מפתחים. הבנת התפיסות המוטעות בקרב מתכנתים מתחילים משרתת תפקיד חשוב בכך שהיא מעמיקה את התובנות לגבי לימוד תחומי דעת מורכבים בכלל.
לדעת החוקרים אחד מרכיבי הלימוד החשובים בתחום התכנות הם: הבנת מכונה וירטואלית שאינה תלויית שפה. הבנה נכונה של הנושא תגרום למתכנת לחשוב בצורה נכונה בכל שפה או סביבת עבודה בה הוא מתכנת. לכן עבודות המחקר השונות צריכות להתמקד בבעיות מהותיות אלו ופחות בבעיות של סמנטיקה. קבוצות מחקר בעבר שסיווגו את הבעיות לסוגים שונים, שגו בכך שהתמקדו בתדירות שבה מופיע כל סוג ולא בחנו את שורש הבעיות. קבוצות המחקר המאוחרות יותר שבראשן עמד סולוויי החלו להבין זאת.

בעבודה זו בחרתי לבחון את התפיסות המוטעות שיש למתכנתים מתחילים בנושא: לולאות, משום שהן מהוות חלק חשוב בתכנות הבסיסי. הבעיות בתחום הן רבות ונובעות מסיבות מגוונות, עד היום יש מחלוקות לגבי שיטות הוראת הנושא כדי לצמצם את השגיאות בנושא .למרות המחקרים הרבים והממצאים הקיימים, ישנם מספר כיווני מחקר שטרם נבדקו והייתי רוצה לעלות אותם בעבודה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שגיאות כלליות של מתכנתים מתחילים
2.2 שגיאות ספיציפיות בלולאות
2.2.1 שגיאות בלולאות for בלבד
2.2.2 שגיאות הקשורות לשימוש בזקיף
2.2.3 שגיאות הקשורות ליציאה מלולאות
2.2.4 לולאות אינסופיות
2.2.5 שגיאות הנוצרות עקב גישות לימוד שונות
2.2.6 שגיאות הקשורות להבדלים בין סוגי לולאות
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שגיאות של מתכנתים מתחילים בקשר ללולאות, מתוארים בספרות מכיוונים שונים וממקורות רבים. חלק מהבעיות טמונות בתפיסות מוטעות שיש לתלמידים בתכנות בכלל, המשליכות גם על לולאות, וחלקן נובע משימוש לא נכון, או תפיסות מוטעות הקשורות ספציפית ללולאות. אבחנה נוספת בין שגיאות נעשית לגבי התלות או האי תלות בשפת התכנות עצמה, השגיאות המהותיות הן אלה שאינן תלויות שפה ועליהן נרחיב בעיקר בחלק זה.

מקורות:

Sleeman D. , T.Putnam R., Baxter J., Kuspa L., "Pascal and high school students: A study of Errors" ,Educational Computing Research, Vol 2(1), 1986
Soloway E., Spohner J., Littman D., "Enum Pluribus Generating Alternative design", Teaching and learning Computers, 1988 Hillsdale, 139-140
Bonar J., Soloway E., "Uncovering Principles of Novice Programming", ACM SIGACT-SIGPLAN symposium 1983, 10-13
Du Boulay B., "Some Difficulties of Learning to Program", Educational Computing Research, Vol. 2(1),1986, 69-72
Sleeman D. , T.Putnam R., Baxter J., Kuspa L., "A Case Study of Student's Errors", Teaching and learning Computers, 1988, 238-253
J. Clancy M., M.C. Linn, "Patterns and Pedagogy", March 1999 ACM SIGCSE Bulleting, 37-40
Shackelford, R.L , Barde, A.N, "Why can't smart students Solve Simple Programming Problems?", International Journal of Man-machine Studies, Vol. 38, Num. 64 (June 1993), 985-997
Samurcay R., "Learning Programming: An Analysis of Looping Strategies Used by Beginning Students", For the learning of Mathematics, Vol. 5(1), 1985, 37-43, FLM Publishing Association
S. Roberts E., "Loop Exits and Structured Programming: Reopening the Debate", March 1995 ACM SIGCSE Bulleting, 268-272
Ben-Ari M., "Structure Exits, Not Loops", Sept. 1996 ACM SIGCSE Bulleting Vol.28 No.3, 51-59
Perkins, D.N., Schwartz, S., Simmons, R. (1988). "Instructional strategies for the problems of novice programmers". In Mayer R.E. (ed.), Teaching and Learning Computer Programming, multiple research perspectives. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 154-175.
Bonar, J. ,Soloway, E. (1985)." Preprogramming knowledge: A major source of misconceptions in novice programming", Human Computer Interaction, Vol. 1(2), 326-328
Searle J.R, "Infinitive Loops and how to Create Them", Jan. 1987 ACM SIGAPL vol. 17 Num.4
Wu Q., Anderson J.R, "Strategy Selection and Change in PASCAl Programming", Empirical Studeis of Programming, 4th Workshop, 227-237
Soloway, J. Bonar, K. Ehrlich, "Cognitive Strategies and looping constructs: An Empirical Study, November 1983 Comunications of the ACM, Vol.26(11)
Gries D., "What should we teach in an introductory Programming course?", Jan. 1974 SIGCSE Bulletin, Vol. 6(1), 81-84
Pea R.D, "Language-Independent Conceptual `Bugs' in Novice Programming", Educational Computing Research, Vol. 2(1),1986, 25-34
Gray W.D, Goldberg N.C, Byrnes S.A, (1993), "Novice and Programming: Merely Difficult Subject (why?) or a Means to Mastering Metacognitive Skills?", Journal of Educational Research on Computers, Vol. 9(1),131-140.
Atwood J.W, Regener E., "Teaching subjects of PASCAL", Feb. 1981 ACM SIGCSE Bulletin, Vol. 13(1), 97-99

תגים:

תכנות · לולאות · תבנית · מחשב · מתכנתים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיכנות לולאות", סמינריון אודות "תיכנות לולאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.